رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مباحث مطرح شده در جلسه عصر امروز این کمیسیون با وزیر صمت را تشریح کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صمت می‌گوید موافق واردات خودرو است، اما سابقه وی نشان می‌دهد زمانی که سمتی داشته است، مانع واردات لوکوموتیو به کشور شده است.
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به ممانعت علی آبادی از واردات لوکوموتیو در دوره ای که در کشور سمتی داشت، گفت: چطور وی می تواند با واردات خودرو در حال حاضر موافق باشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را بررسی می کنند.جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.در این جلسه محمد مخبر معاون اول رییس جمهور نیز حضور دارد.
سخنگوی کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون‌های متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را قرائت و از موافقت با این برنامه‌ها خبر دادند.
سخنگوی کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون‌های متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را قرائت و از موافقت با این برنامه‌ها خبر دادند.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از موافقت اکثریت اعضای این فراکسیون با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.
10اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با 162 رای موافق در مقابل 102 رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.
10اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با 162 رای موافق در مقابل 102 رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از استماع دلایل و توضیحات نمایندگان متقاضی استیضاح و همچنین توضیحات و دفاع وزیر مربوطه از عملکرد خود در این وزارتخانه با استیضاح فاطمی امین موافقت کردند و بدین ترتیب صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابینه دولت سیزدهم باید منتظر سرپرست یا وزیر جدید باشد.
سیاهکلی، نماینده موافق استیضاح در ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن تمام همت خود را صرف ناکارآمدی نظام کرده است و نظام باید مانند دیگر نقشه‌های دشمن این نقشه را نیز نقش برآب کند./ مجلس باید طرحی بیاورد تا کشور باید از شر اندرونی‌ها و گروهک‌ها نجات دهد./بنا بر نظر کارشناسان عرضه خودرو در بورس نیز چیزی در گران فروشی نداشته است.
نماینده موافق استیضاح وزیر صمت بابیان اینکه وعده‌ها در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو محقق نشد، گفت: پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است.
طبق آیین نامه داخلی مجلس هنوز نیم ساعت از فرصت وزیر صمت و نیم ساعت از وقت ۲ نماینده موافق استیضاح باقی مانده و قرار است فرایند رأی گیری بعد از اظهارات وزیر صمت و نمایندگان انجام شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت می پردازند.جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.
سلیمی گفت: با توجه به اینکه این موضوع خلاف آئین‌نامه است باید در صحن به رأی‌گیری گذاشته شود و در صورتی که دوسوم نمایندگان با آن موافق باشند، در استیضاح امروز به صورت علنی و شفاف خواهد بود. این درخواست باید به امضای ۵۰ نفر از نمایندگان برسد که هنوز امضا‌های آن به این مقدار نرسیده و البته در حال افزایش است.
نمایندگان موافق استیضاح استدلال‌های خود را بیان کردند، در ادامه سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون تقاضای استیضاح وزیر صمت بررسی شد و نمایندگان حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: وزیر صمت با موافقت خود مبنی بر افزایش قیمت خودرو به تورم دامن زده و باید استیضاح شود.
نماینده اهواز می‌گوید: استیضاح دوم وزیر صمت جدی است و عمده نمایندگان حتی آنان که در استیضاح اول رای مخالف استیضاح دادند، در حال حاضر، موافق استیضاح هستند. از این‌رو، قریب به یقین در استیضاح احتمالی آقای فاطمی‌امین، شرایط متفاوت از جلسه استیضاح اول باشد و امیدوار هستیم این دفعه این تحرکات، جواب خوبی بدهد.
وزیر صمت گفت: به عنوان یک کارشناس می‌گویم که چرا نباید از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی استفاده کنیم؟ در همه زمینه‌ها به موفقیت رسیدیم و در این حوزه هم می‌توانیم به موفقیت برسیم.
استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» سه شنبه ۱۰ آبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار گرفت که در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفت با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، مجددا به او رای اعتماد دادند و با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۷۴ او در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.
۱۸۲ نفر از نمایندگان مخالف استیضاح،۸۴ نماینده موافق استیضاح، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله در رای گیری طرح استیضاح وزیر صمت داده شد.
جلسه بررسی استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای کابینه آغاز شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ