بانک مرکزی امروز از برنامه جدید برای پاسخ به نیاز ارزی مردم خبر داد. اقدامی که هرچند با ابهاماتی همراه شده است، اما تا به این لحظه، نشان از افزایش حجم عرضه ارز به متقاضیان در صفوف صرافی‌ها دارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این اقدام به تعدیل شاخص ارزی کمک خواهد کرد یا خیر؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سعید دقیقی می‌گوید رفیق نزدیک بازیکن شمس آذر که کارت پایان خدمت جعلی داشته اطلاعات این تیم را به مبلغ گزافی فروخته است.
لحظه مصدومیت دردناک یوسف کاظمی، ستاره آینده دار والیبال ایران را در جریان تورنمنت بلغارستان در دیدار با تیم ملی برزیل مشاهده می‌کنید که به همین دلیل بازی نیمه کاره تمام شد.
: باوجودی که گفته می‌شود رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مرخصی به سر می‌‌‌برد اما اظهارنظر اخیر جان کربی، هماهنگ‌‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مهر تاییدی بر پایان کار مالی در وزارت خارجه آمریکا است. جان کربی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر احتمالی در رویکرد دولت جو بایدن در قبال ایران پس از خروج رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از وزارت خارجه با تاکید بر این موضوع که اظهارنظر در این رابطه برعهده وزارت خارجه است، گفت: «من به طور کلی می‌گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است.» با در نظر گرفتن کنار گذاشتن رابرت مالی از پرونده ایران این مساله مطرح می‌شود که چه کسی یا چه کسانی قرار است این مهم را عهده ‌‌‌دار شوند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: امین اسماعیل‌نژاد در حین کار گروهی هنگام دفاع روی پایش بد فرود آمد و دچار پیچ خوردگی خفیف شد که نیاز است حدود چهار روز استراحت کند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: امین اسماعیل‌نژاد در حین کار گروهی هنگام دفاع روی پایش بد فرود آمد و دچار پیچ خوردگی خفیف شد.
یک مرد با پوشیدن برقع سیاه‌رنگ و پوشاندن صورت به بهانه حجاب در مسابقات قهرمانی شطرنج آزاد زنان در کنیا حضور پیدا کرد و موفق شد رقیب زن که قهرمان ملی سابق و شطرنج‌باز برتر کنیا بود را شکست دهد. این مرد که پس از دستگیری اعلام کرد که به دلیل نیاز به جایزه نقدی ۴۲ هزار دلاری مسابقات این کار را انجام داده است، در طول مسابقات با هیچ کس صحبت نمی‌کرد و موفق شده بود که بازیکنان و حتی کارکنان مسابقات را فریب دهد. با این حال، پس از اینکه او قهرمان ملی سابق و شطرنج‌باز برتر کنیا را شکست داد، پوشش او کنار رفت و باعث ایجاد تردید درباره هویت دیگر بازیکنان و مربیان تیم‌ها شد.
به نظر می‌رسد اگر دولت و سایر قوا و دستگاه‌های نظام اراده‌ای برای تحقق اهداف نامگذاری دارند، باید تجدیدنظر اساسی در رویکرد‌ها و عملکرد‌های خود داشته باشند و به‌طور خلاصه کار‌هایی که تاکنون انجام می‌دادند را متوقف و کار‌هایی که انجام نمی‌دادند یعنی مجموعه تنش‌زدایی داخلی و خارجی، کاهش هزینه، ثبات در تصمیم‌گیری، حمایت از سرمایه‌گذاری، ایجاد امنیت اقتصادی را در دستور کار قرار دهند و تنها در این شرایط است که می‌توان امیدوار بود کم‌کم منویات اقتصادی رهبر انقلاب محقق شود.
با آغاز سال جدید، مشاهدات میدانی از صرافی‌ها نشان از تغییراتی در سازوکار عرضه ارز با در نظر گرفتن کارت ملی به متقاضیان دارد. در این میان، با دستور رئیس کل بانک مرکزی، نرخ تسعیر ارز برای خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها نیز معادل هر دلار ۲۸۵۰۰ تومان اعلام شد.
امروز مطالبی همچون قیمت پراید چقدر شد؟، نرخ دلار توافقی با کارت ملی در صرافی‌ها چقدر شد؟، پیش بینی روند بازار طلا و سکه،  خبر‌هایی از افزایش سرمایه شرکت‌های پر تراکنش، پیش بینی بورس فردا | در این روز‌ها کدام شرکت‌ها رشد میکنند؟، ده خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه کدامند؟، جزییات و زمان عرضه بلوکی فولاد و فارس،  خبری از عرضه خودرو‌ها در بورس نیست؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
فضای بازار ارز و طلا و سکه این روزها با هیجان زیادی همراه است و هر زمان، بازار تحت تاثیر یک خبر، فراز و فرود را تجربه می کند. نمونه آن روز گذشته مشاهده شد و دلار در بازار غیررسمی در یک ساعت 4 تا 5 هزار تومان تومان ریزش داشت. در این میان، حباب سکه در سطحی است که وضعیت پر ریسکی را بر بازار حاکم کرده است.
در حالی که چند روزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا می‌گذرد و قیمت اسکناس دلار در این مرکز در کانال ۴۱ هزار تومان در نوسان محدود بوده است، امروز خبری مبنی بر امکان دوباره برای خرید و فروش ارز در صرافی‌ها منتشر شد.
در حالی که چند روزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا می‌گذرد و قیمت اسکناس دلار در این مرکز در کانال ۴۱ هزار تومان در نوسان محدود بوده است، امروز خبری مبنی بر امکان دوباره برای خرید و فروش ارز در صرافی‌ها منتشر شد.
در پی افزایش قیمت دلار در بازار، بانک مرکزی عرضه ارز با کارت ملی را دوباره از سر گرفت.
در پی افزایش قیمت دلار در بازار، بانک مرکزی عرضه ارز با کارت ملی را دوباره از سر گرفت.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اکنون که دولت برای تجارت یا سفر خارجی، به هر اندازه که مردم بخواهند ارز نیمایی در اختیارشان قرار می‌دهد، هرکس فراتر از نیاز برای سفر خارجی یا تجارت، تلاش کند که از طریق خرید دلار، مال‌اندوزی کند و به سود برسد، در مسیر کاهش ارزش پول ملی حرکت کرده است.
وحیدی در خصوص امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که ابراز ندامت کنند، وجود دارد.
در روزهای اخیر با اعلام رئیس کل بانک مرکزی، فروش ارز به نرخ توافقی در صرافی ها، پایان یافت و متقاضیان خرید ارز می بایست از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید. فرزین تاکید کرده است: خرید ارز به نرخ تابلو و بدون صف خواهد بود.
امروز بانک مرکزی سقف عرضه ارز به متقاضیان دارای کارت ملی را از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد. همچنین سایت بازار متشکل ارزی با تغییراتی همچون حذف بخش دلار و یورو توافقی همراه شد؛ روندی که نشان از پایان سیاست دلار توافقی داشت.
نقدی در پاسخ به این سوال که «در این مؤلفه‌های قدرت نرخ دلار و بحث اقتصادی کجاست» عنوان کرد: شرایط متفاوت است یک زمان کشوری در مدار آزاد حرکت می‌کند و کار خودش را پیش می‌برد، یک موقع اقتصاد مورد هجوم است، اگر یک دهم این هجمه‌ها و تحریم‌ها برای کشوری انجام می‌شد آن کشور حتماً فلج بود، ولی ما همه این هجمه‌ها را تحمل کردیم، حتی امروز بنا بر آمار‌های بین‌المللی تولید ناخالص ملی ما رتبه ۱۸ دنیا است.
بازیکن آینده دار تیم ملی جوانان از انگیزه هایش برای پیشرفت در ادامه کار خود می گوید.
ایران در شرایطی نتوانست جواز حضور در مرحله بعدی جام جهانی را به‌دست آورد که در طول برگزاری مسابقات و حتی قبل از آن زیر شدیدترین فشار‌های روحی و روانی بود؛ فشار‌هایی که به طرق مختلف از جانب دشمنان تابلودار و همیشگی و مزدوران داخلی و خارجی به تیم وارد می‌شد. با این حال اعضای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به ویژه در دیدار با تیم‌های ولز و آمریکا تمام توان خود را به کار گرفتند و علی‌رغم شایستگی از صعود به دور بعدی بازماندند.
در شرایطی که نرخ ارز در روزهای اخیر بنا به دلایلی با افزایش مواجه شده و در بازار غیررسمی به کانال سی و شش هزار تومانی رسیده است، بازارساز تصمیم به تغییر سهمیه خرید ارز با کارت ملی گرفته است.
درحالی که هم قوه قضاییه و هم مسئولان اقتصادی در رابطه با اجاره دادن کارت ملی برای خرید دلار هشدار دادند اما دلالان ارز همچنان مشغول اقدامات غیر قانونی خود هستند.
درحالی که هم قوه قضاییه و هم مسئولان اقتصادی در رابطه با اجاره دادن کارت ملی برای خرید دلار هشدار دادند اما دلالان ارز همچنان مشغول اقدامات غیر قانونی خود هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ