اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی مرمت آثار موزه‌ای و بناهای تاریخی مجموعه، برگزار شد.
مسئولان جدید کاخ سعدآباد در حوزه موزه‌ها، واحدهای اداری و امنای اموال منصوب و طی مراسمی معارفه شدند.
سیدعزت‌الله ضرغامی درباره پرونده فرش‌های مفقودی سعدآباد (ساختمان حافظیه) گفت: پرونده مفقود شدن فرش‌های ساختمان حافظیه در سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ارتباطی ندارد، اما موضوع اموال عمومی است.
دست داشتن ۹ متهم در سرقت فرش‌های سعدآباد، آغاز هفته صنایع دستی، برگزاری ۳۰۰ برنامه در استان‌ها و تعطیلی یک روزه موزه‌ها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفته: فرش‌ها از کاخ سعدآباد به موزه فرش ایران در چهارراه فاطمی انتقال داده شدند؛ و اظهارنظر وزیر پیشین درباره بی ارزش بودن این فرش‌ها ریشه در ناکاربلدی و بی‌سوادی وی دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به یغما رفتن فرش‌های سعدآباد که ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش داشت، نمونه‌ای از مدیریت دولت قبل است.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، یکشنبه و دوشنبه هفتم و هشتم خرداد ماه، تعطیل است.
خروج فرش‌های ساختمان «حافظیه» سعدآباد با اطلاعاتی متناقض و مبهم درحالی «تایید شده» که سرنوشت این فرش‌ها همچنان نامعلوم است.
مرتضی خاکسار، کارشناس حوزه میراث و گردشگری گفت: این فرش‌ها ثروت ملی ماست. مگر می‌شود این مجموعه به این بزرگی مجهز به دوربین نباشد؟ به نظرم یک جوک تاریخی است. شاید در تاریخ زبانزد شویم که نتوانستم در کلانشهر تهران در این نقطه استراتژیک از ۴۸ تخته فرش نگهداری کنیم. صحبت از یک ناخن‌گیر یا دکمه لباس نیست. صحبت از فرش‌های نفیس و باارزش است.
ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گزارش مقدماتی درباره سرقت فرش‌ها از مجموعه سعدآباد داده شده است؛ این اتفاق در دوره‌های گذشته رخ داده است.
گفته می‌شود فرش‌ها طی بازه سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۵ از ساختمان خارج گردیده است. یکی از شاهدین که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته است در این خصوص گفته است که در «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا بردند منزل...» گفتنی است ساختمان حافظیه سعد آباد متعلق به نهاد ریاست جموری است که از آن به عنوان محلی برای استقبال از روسای جمهور و مهمانان خارجی توسط دولتی‌ها استفاده میشود.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.
مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در روزهای ششم و نهم اردیبهشت‌ماه جاری، تعطیل است.
مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که حول شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» برگزار می‌شوند.
مجموعه کاخ سعدآباد امروز به علت بارش برف سنگین تعطیل شد.
موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد پس از ۴ ماه که به دلیل انجام پروژه های بهسازی تعطیل شده بود در روز ۱۲ بهمن ماه باز می شود.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به مدت ۳ روز تعطیل می‌شود.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، روز گذشته از موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کرد.
تعطیلی مجموعه سعدآباد تا روز چهارشنبه ۹ آذرماه تمدید شد.
کاخ سعدآباد فردا به دلیل برگزاری مراسم استقبال از مهمانان ریاست جمهوری تعطیل است.
بنابر اعلام روابط عمومی کاخ سعدآباد، موزه های این مجموعه در روز سه شنبه تعطیل است.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان اعلام کرد: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و با مستندات و ادله موجود، فرزند مقتول لب به اعتراف گشوده و به صراحت به قتل پدرش با اسلحه شکاری اقرار کرد.
تفاهم‌نامه‌ای با محوریت «گردشگری سلامت» میان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد امضا شد.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: حضور رئیس جمهور در کنار مردم بسیار قابل توجه است، این در حالی است که رئیس‌جمهور سابق حاضر نبود از کاخ سعدآباد بیرون بیاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ