پس از درگذشت ظهیرالدوله در سال ۱۳۰۳، او را در گورستان قدیمی آبادی امامزاده قاسم (ع) دفن کردند. پس از تدفین ظهیرالدوله بود که این گورستان قدیمی به محل دفن چهره‌های سرشناس پس از او تبدیل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
بعد از اینکه اعلام شد خطر ریزش ورزشگاه آزادی را تهدید می‌کند، با بررسی‌های که انجام گرفت، در حال حاضر بخشی از این ورزشگاه در دست بازسازی است تا با سبک‌سازی سکوها فشار روی سازه اصلی کمتر شود. فاز اول این پروژه روی سکوهای غربی از اواخر اسفند ۱۴۰۱ شروع شد و همچنان ادامه دارد.
استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که بخشی از این تعداد در غرب مازندران وجود دارد.
جی ۶ همانند اکثر کراس اوور‌های جدید بازار جهانی، از چراغ‌های اصلی جلو بسیار باریک استفاده می‌کند و قسمت سپر جلو نیز به بخشی یکپارچه با کل بدنه تبدیل شده است. شیب کوپه ستون آخر نیز یکی دیگر از مواردی است که این روز‌ها زیاد در طراحی کراس اوور‌ها مشاهده می‌کنیم.
همانند نسل اول اکس2، کراس اوور جدید در قسمت دماغه میزبان جلوپنجره دو بخشی کلاسیک ب ام و است. در قسمت عقب نیز همه چیز شبیه به ب ام و اکس4 به نظر می رسد.
تاریخ مشهد عکس از بدل ناصرالدین شاه را منتشر کرده است. این آقای سمت راست بدل ناصرالدین شاه بوده که هویتش اخیرا فاش شده! این آقا یک فرد یهودی بود که یوسف بخشی نام داشت و در اوقاتی که شاه به سفرهای طولانی فرنگ میرفت ایشون ایفای نقش میکرد! هویت این فرد رو چند سال قبل سایت جامع کلیمیان منتشر کرد!
روزگاری بود که فقط بعضی‌ها خدمت سربازی می‌رفتند؛ ولی از ۱۹ مهر ۱۳۰۵ شمسی اعلام شد که تمام افراد مذکر باید از اول ۲۱ سالگی به مدت ۲ سال بروند خدمت. از آن روز، خدمت سربازی شد بخشی از زندگی و فرهنگ ایرانی‌ها.
«ملک ثابت» نام عمارتی است که سبک معماری آن به سبک سنتی «گودال‌باغچه» است. در این معماری، بخش بیشتری از مجموعه به باغ اختصاص داده می‌شود و برای دسترسی آسان‌تر به همه قسمت‌های باغ، بنای خانه در مقایسه با کف حیاط سه و نیم متر پایین‌تر ساخته می‌شود. این خانه با قدمتی از دوره صفوی در تاریخ ۱۶ دی سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۴۲۹ در فهرست مجموعه آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رییس اسبق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخشی از کتاب «۱۴سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران» با اشاره به ترور نافرجام محمدرضا پهلوی در بهار ۱۳۴۴ به درست رضا شمس‌آبادی، نوشت: «سازمان انقلابی حزب توده ایران در آذر سال ۱۳۴۳ در تیرانا پایتخت آلبانی، فعالیت خود را اعلام کرد. این سازمان ایدئولوژی خود را مارکسیسم‌ـ مائوئیسم و خط‌مشی خود را مبارزه قهرآمیز اعلام کرد.
در خاورمیانه هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های نوظهور به بخشی از ابزار‌های پلیسی روزمره تبدیل شده اند
شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان بخشی از پروژه «طلوع آفتاب» (Sunrise) برای پرواز‌های بین‌المللی فوق‌العاده طولانی خود، صندلی‌های تجاری و فرست کلاس جدیدی را که در ناوگان ایرباس A ۳۵۰-۱۰۰۰ آینده‌اش نصب می‌شوند را به نمایش گذاشت.
مورچه خواران اغلب با دو حیوان خرطومی یعنی موریانه خوار (خوک خاکی) و اکیدنا یا مورچه خوار خارپشتی اشتباه گرفته می‌شوند. موریانه خوار‌ها پستانداران کوچک آفریقایی، بخشی از خانواده Orycteropodidae هستند.
در سال ۱۲۰۳ زمانی که فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه، برای تصرف کوه تلاش کرد، بخشی از صومعه در آتش سوخت. وی با پرداخت هزینه ساخت صومعه‌ای که به نام La Merveille (شگفتی) شناخته می‌شود، این مساله را برای راهبان جبران کرد.
مارمولک‌ها به‌عنوان بخشی از گروه حیوانات، در دسته خزندگان قرار دارند که ویژگی‌های مشترکی مانند زبان، چنگال و فلس از جمله آن ویژگی‌ها هستند. مارمولک‌ها خونسرد هستند و در هوای سرد دوام نمی‌آورند. به همین دلیل، آن‌ها در مناطق گرم و خشک جهان بیشتر زندگی می‌کنند. مارمولک‌ها می‌توانند تا ۵۰ سال زندگی کنند و شامل ۴۶۷۵ گونه شناسایی شده هستند.
جت‌های جنگنده بخشی کلیدی از نیروی هوایی هستند، زیرا امنیت و حفاظتی که نیرو‌های زمینی به آن نیاز دارند را تامین می‌کنند.
باستان‌شناسان صد‌ها جسد مومیایی باستانی را در زمین‌های مرطوب اروپا کشف کرده‌اند که بررسی‌ها نشان داده است آن‌ها بخشی از یک سنت هزاران ساله هستند.
پوتین به عنوان بخشی از رژه تاریخی در سال ۱۹۴۱، زمانی که سربازان شوروی در طول جنگ جهانی دوم به سمت خط مقدم حرکت کردند، از نمایشگاه نظامی در میدان سرخ مسکو دیدن کرد.
مراسم گرامیداشت دومین سالروز آزادسازی قره‌باغ جمهوری آذربایجان با حضور دانش آموزان دبیرستان نظامی، جانبازان و شهروندان در مناطق مختلف باکو به عنوان بخشی از جشن "روز پیروزی" برگزار شد. گفتنی است عملیات آزادسازی منطقه قره‌باغ در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و ۴۴ روز به طول انجامید. ورود ارتش آذربایجان به شوشا باعث متلاشی شدن ارتش ارمنستان شد و ایروان در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ با امضای بیانیه‌ای شکست خود را پذیرفت و قول داد ارتش خود را از استان‌های آغدام، کلبجر و لاچین خارج کند.
اواخر بهمن ماه سال قبل بود که طرح بزرگ ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتور سیکلت سواران در شهر تهران به اجرا درآمد. طرحی که اجرای آن، تخلفات موتورسیکلت سواران نظیر عبور از پیاده‌رو و خط ویژه، حرکت یک طرفه، حمل بار غیرمتعارف، مخدوش کردن پلاک و ... را تا حد زیادی کاهش داد.
تصاویر منتشر شده توسط رویترز عواقب خونین ورزشکاران شرکت کننده در یک مسابقه بوکس در لندن را نشان می‌دهد. این رویداد بخشی از یک سری مبارزات شدید است که در آن افراد از ملیت‌های مختلف خود را وارد نبرد می‌کنند و با دست خالی به حریف خود حمله می‌کنند. بسیاری از مبارزان، با صورت‌های خون آلود، بینی شکسته و چشم‌های کبود و متورم دیده می‌شوند.
غلاف RTU ۵۱۸-PSM بخشی از جدیدترین نمونه ساخته شده از سیستم جنگ الکترونیک خیبینی موسوم به Khibiny U است که روی جنگنده‌های روسی نصب و وظیفه‌اش محافظت از آن‌ها است. این غلاف به ادعای اوکراینی‌ها ارزش اطلاعاتی بسیار بالایی دارد.
ناسا در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک جدید خود به ماه است که به عنوان بخشی از پروژه چند ملیتی آرتمیس است. قدرتمندترین ابزاری که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است با هدف رساندن انسان به سطح ماه پس از یک وقفه ۵۰ ساله آغاز خواهد شد.
اسکات اُوِرلَند گفت: «وقتی آن جسم بنفش را دیدم، ابتدا فکر می‌کردم بخشی از تزئینات غذاست و احتمال دادم کار سرآشپز باشد! شبیه یک مهره یا یک تکه آبنبات بود. آنقدر رنگ منحصربه‌فردی داشت که نه من و نه همسرم احتمال نمی‌دادیم چنین رنگی در میان مروارید‌ها وجود داشته باشد».
فیفا از یک شهر چادری رونمایی کرده که قصد دارد زمستان امسال میزبان هواداران جام جهانی در قطر به عنوان بخشی از تجربه "دهکده هواداران" در این مسابقات باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ