دیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از نصب دستگاه پردازش آب توازن در کشتی‌های فعال در آبراه‌های داخلی و بین المللی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی شاهد افزایش تدریجی دما از امروز تا اواخر هفته آینده خواهیم بود و برآورد می‌شود ۳۰۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه شود که این برای هفته ابتدای شهریورماه بی‌سابقه و عدد بزرگی است.
قالیباف گفت: اگر به صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون بشکه در روز باور داریم، باید مردم در اولویت انتفاع حاصل از آن قرار داشته باشند و اول آن‌ها از این منابع بهره‌مند شوند و در مرحله بعدی درصدی از این منابع در اختیار دولت قرار بگیرد. باید شرایطی ایجاد شود که مردم به دنبال وسایل تکنولوژی و بهینه‌ای که وجود دارد بدوند و قدرت خرید آن‌ها را هم پیدا کنند؛ هر کار دیگری انجام دهیم، آب در هاون کوبیدن است. امروز نیازمند تصمیماتی شجاعانه، عقلانی و خردمندانه هستیم که سخت و در جا‌هایی تلخ هستند؛ ما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیریم تا از فرصت با ریسک موجود استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ابلاغ طرح‌های مدیریت مصرف برق در شهر تهران منجر به کاهش ۲۰ مگاوات از مصرف برق دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بزرگ شهر تهران شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
۲۵ میلیون قبض برای مشترکان خانگی صادر شد و از این تعداد ۹میلیون قبض معادل ۳۵ درصد کل قبوض، مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شدند.
معاون شرکت توانیر ضمن پیش بینی افزایش ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق برای روز دوشنبه، گفت: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قبض صادر شده که این تعداد بیش از ۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد.
قانعی گفت: با پایش مستمر و افزایش بیش از ۴۰ درصدی عمر متوسط پمپ‌های درون‌چاهی در این منطقه از چند سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در این شرکت صرفه‌جویی شده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ صبح تغییر کرده بود، به روال عادی بازمی‌گردد.
طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال‌جاری نسبت به سال گذشته وسیع‌تر دیده شده است و دربرگیری بیشتری برای مشترکان برق دارد.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از صرفه‌جویی ارزی بالای زیست‌فناوری گفت: در حوزه دارو توانستیم صرفه‌جویی ارزی ۱.۸ میلیارد دلاری را ثبت کنیم.
مصرف ۱۹۵ میلیون لیتری نیروگاه‌ها در زمستان، ضرورت تداوم صرفه‌جویی ۱۰درصدی مصرف برق و گاز برای گذر از زمستان و بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است از مهمترین اخبارآب و انرژی هفته جاری بودند.
صرفه‌جویی می‌تواند هزاران زیرمجموعه داشته باشد. در مصرف انرژی و دارو و نان و آب و پول! ما اسرافکاران تماشایی هستیم! در بودجه اسراف نکنیم و سیل پول به راه نیندازیم! به دختر خانم محترمی که توی کلانتری آشنا دارد، ماهی ۳۳ میلیون تومان حقوق ندهیم. برای سریال موسی علیه‌السلام پیش‌بینی چند هزار میلیارد تومان برآورد هزینه نکنیم! این سریال لابد قرار است فاخر باشد، اما این هزینه فاجعه هم هست. فاجعه اسراف، مراقب باشیم سیلاب پول بی‌اعتبار می‌تواند همه را غرق کند و با خود ببرد!
طی روز گذشته مصرف گاز تهرانی ها از ۱۲۵ میلیون در بخش خانگی گذر کرد یعنی ۱۴ درصد مصرف گاز خانگی در کل کشور در تهران است که این مساله درخور توجه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو با راه اندازی دفتر بومی‌سازی و راهبری شرکت‌ها در این حوزه، تاکنون یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی را رقم زده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو صرفه‌جویی ۲۱۰۰ میلیارد تومانی، افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات و شناسایی گلوگاه‌های تولید را دستاوردهای تولید عبور مستقیم دانست و گفت: در حال حاضر تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو به صورت کامل، با شمارگان بالا و در شرایط با ثبات و پایداری انجام می‌شود.
عبدالامیر یاقوتی متوسط رشد مصرف برق خانگی را بین ۵ تا ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت: مقایسه انرژی فروخته شده ۶ ماه نخست امسال با سال گذشته نشان می‌دهد رشد مصرف این بخش به طور متوسط کاهش یافته است
راندمان نیروگاه‌های برق ایران۳۴ تا ۳۹ درصد است،این عدد درکشورهای پیشرفته حدود ۶۰ درصد است که با بهبود،نیم‌درصد راندمان نیروگاهی کشور، می‌توان سالانه ۸۴۶ میلیون مترمکعب سوخت صرفه‌جویی کرد.
پژوهشگران و محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها و قطعات مختلف، توانسته‌اند به یاری صنعت آمده و تا حد زیادی کمبودهای ناشی از تحریم‌ها را جبران کنند.
یک شرکت دانش بنیان توانسته ماژول‌های کنترل از راه دور را برای هوشمندسازی ساختمان با هدف کاهش مصرف برق تولید کند.
سخنگوی صنعت برق از صرفه‌جویی ۱۵۰۰ مگاواتی برق با اصلاح تعرفه‌ها و کاهش مصرف در بخش خانگی خبر داد و گفت: پاداشی که به مشترکان خانگی تا این لحظه پرداخت شده حدود ۸۵۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت توسعه گاز ایران افتتاح پروژه خط لوله انتقال گاز ۸ اینچ سیمان لارستان را موجب خلق منافع عظیم اقتصادی خواند و از صرفه‌جویی ماهانه یک میلیون دلاری در این مجتمع بزرگ صنعتی خبر داد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از صرفه‌جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با خرید قیر و میلگرد از طریق بازار بورس کالا خبر داد.
معاون علمی و فناوری گفت: بیش از ۴۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل از عدم واردات اقلام بومی‌سازی شده، برای کشور حاصل خواهد شد.
احمد امیرآبادی گفت: حقوق نمایندگان مجلس در حال حاضر ۱۸ میلیون تومان است ولی آنچه به عنوان دفتر و نیروها دریافت می‌کنند جزو حقوق محسوب نمی‌شود چون باید عین همان را هزینه کنند. برخی نمایندگان از این محل صرفه‌جویی کرده و کارت‌های کمک معیشتی به برخی مراجعان می‌دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ