شهردار تهران از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر تهران تا سه‌شنبه هفته آینده خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه ‎بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور خبر داد.
شورای شهر تهران از آغاز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران طی فردا صبح خبر داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج)، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گر‌ها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند.
بودجه سال آینده تهران براساس آنچه شهرداری طراحی کرده، به شکلی خیره‌کننده بر مدار «تغییر کاربری» تنظیم شده است. جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۲ تهران نشان می‌دهد، کل دخل و خرج شهرداری نزدیک به ۵۶درصد افزایش یافته اما «درآمد پیش‌بینی‌شده از محل تغییرکاربری» ۱۲۷درصد نسبت به امسال رشد کرده است. همچنین درآمد حاصل از انواع عوارض ساختمانی نیز رشد ۸۵درصدی از خود نشان می‌دهد. سال آینده قرار است بیش از یک‌پنجم منابع مالی شهرداری از محل «مجوز تغییرکاربری» تامین شود. آیا مدیریت شهری، روی رونق مسکن حساب باز کرده است؟
تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران
شهردار تهران لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را تقدیم شورای
معاون شهردار تهران از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه خبر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس، کلیات لایحه بودجه را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع داد.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال آینده کشور بررسی شد و نمایندگان با آن موافقت کردند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.
کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در پایان نشست این کمیسیون که در نهایت با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با کلیت بودجه سال آتی همراه بود گفت: ما ابتدا باید کلیت را حداکثر ظرف ۵ روز در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دادیم. به همین خاطر جلسات سه شیفتی را در ۴ روز گذشته برگزار کردیم.
در جلسه عصر امروز نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق ابتدا توضیحات و دفاعیات میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه را استماع کردند. سپس نمایندگان مخالف و موافق نظراتشان را بیان کرده و سپس درباره کلیات رای گیری شد.
ابراهیم رییسی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بعد از بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.
رئیس جمهور پس از ارائه توضیحاتی درباره سند و دخل خرج کشور در سال آینده، لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور در نشست علنی فردا (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که مصوبه مجلس برای بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه هنوز به قانون تبدیل نشده، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ یک مرحله‌ای خواهد بود.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس خبر داد و تاکید کرد: تا زمانی که تکلیف برنامه هفتم توسعه مشخص نشود، لایحه بودجه سال آینده را اعلام وصول نمی‌کنیم.
براساس آیین نامه داخلی مجلس دولت تا ۱۵ آذر مهلت داشت تا لایحه بودجه را به مجلس تحویل دهد اما متأسفانه حدود ۱۶ روز از این مهلت گذشته اما دولت لایحه‌ای را به مجلس تحویل نداده است.
براساس آئین نامه داخلی مجلس دولت تا ۱۵ آذر مهلت داشت تا لایحه بودجه را به مجلس تحویل دهد اما متأسفانه حدود ۱۶ روز از این مهلت گذشته اما دولت لایحه‌ای را به مجلس تحویل نداده است .
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه فردا بررسی می‌شود.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه هفته آینده آماده خواهد بود تا مجموعه لایحه بودجه ۱۴۰۲ که شامل ۲۰ تبصره و جداول کلان است را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ