معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تحویل خانه استاد لرزاده با عنوان خانه معمار به شورای راهبردی خبر داد .
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شکنجه هولناک پسر ۶ ساله از سوی ناپدری/ مرگ زن سالخورده در استخر/ پایان اخاذی‌های مأمور قلابی با کلت کمری/ معمای جنایی در چهاردیواری مخروبه/ مرگ گروگان با پرت شدن از خودرو/ «اشباح سیاه پوش» در دام پلیس/ همدستی عروس و خواهر شوهر برای سرقت از خانه
این مرد گفت: وقتی دخترم را از همسرم گرفتم و او را به خانه بردم، همسر چهارمم مخالف نگهداری از دخترم بود. او از من خواست تا دخترم را به مادرش تحویل دهم، اما من راضی به این کار نبودم و قبول نکردم. همسرم به من فشار می‌آورد و دیگر روز خوش در خانه نداشتم. به همین خاطر به خیابان ناصرخسرو رفتم و قرصی خریدم. یک روز به بهانه تفریح دخترم را سوار موتورم کردم و با هم به بیابان‌های پاکدشت رفتیم. در آنجا قرص را با آبمیوه به دخترم دادم.
خانه‌های برخی از روستا‌هایی که در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند، به‌دلیل شیب زیاد کوه، معماری آن‌ها به صورت پلکانی است. روستا‌های پلکانی ایران را می‌شناسید؟ تاکنون به چندنمونه از این روستا‌ها سفر کرده‌اید؟ در اینفوگرافیک زیر ما به چند روستای پلکانی با معماری خاص و منحصربه فردشان اشاره کرده‌ایم که برای بازدید مناسب هستند:
تمام سنگ‌های قبر گورستان دارای نظام هندسی خاصی هستند. گنبدی که در جنوبی‌ترین قسمت گورستان قرار دارد؛ برای یادبود سربازان کشته شده در جنگ بنا شده است. معماری گنبد متأثر از معماری چهارطاقی‌های ایرانی یعنی آتشکده‌های ایران است که به گورستان فضای بومی می‌بخشد.
این کارنامه در کنار انواع بنا‌ها مانند کاخ، بیمارستان، بانک، مدرسه، منزل مسکونی و ... که اجزایی مانند سردر، رسمی‌سازی، طاسه‌سازی و شمسه زیاد، یزدی‌بندی، مقرنس‌کاری و روسازی و تزیینی‌کاری و سایر هنرنمایی‌های استاد را به یادگار دارند، شامل طراحی و معماری و نظارت بر اجرای بیش از ۶۳۵ باب مسجد نیز می‌شود.
«ملک ثابت» نام عمارتی است که سبک معماری آن به سبک سنتی «گودال‌باغچه» است. در این معماری، بخش بیشتری از مجموعه به باغ اختصاص داده می‌شود و برای دسترسی آسان‌تر به همه قسمت‌های باغ، بنای خانه در مقایسه با کف حیاط سه و نیم متر پایین‌تر ساخته می‌شود. این خانه با قدمتی از دوره صفوی در تاریخ ۱۶ دی سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۴۲۹ در فهرست مجموعه آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
دسیسه شیطانی خانم مربی رزمی‌کار برای استادش/ اعترافات کابوس زنان تهرانی/ نجات دختر فریب خورده از خانه پسر شیطان صفت/ نجات گروگان خارجی از چنگال آدم‌‌ربایان در ایران/ دزدان قطعات و لوازم داخل خودرو در دام پلیس/ معمای گم شدن زن جوان با افشای راز جنایت فاش شد/ دختر ۳ ساله در چنگ بیمار روانی!/ دسیسه زن در قتل مرد بعد از عاشقانه های ممنوعه
این عمارت باشکوه در دو طبقه ساخته شده است. طبقه همکف که حدودا یک پله پایین‌تر از سطح حیاط قرار گرفته که شامل حوضخانه و اتاق‌هایی در اطراف آن است. در طبقه دوم این بنا هم تالاری زمستان‌نشین با دو گوشواره شامل اتاق‌های خصوصی اهل خانه طراحی شده است. این خانه با تزیینات مقرنس، آینه‌کاری، گچبری و نقاشی‌هایی به سبک اروپایی در سقف و دیوار‌ها چیزی کم از کاخ گلستان ندارد و مهم‌ترین ویژگی آن تلفیق هماهنگ و متناسب معماری سنتی در کنار عناصر تازه‌وارد فرنگی است.
تصاویر دیدنی از خانه‌ای در ایسلند که با معماری خاص و متفاوت خود بسیار طرفدار پیدا کرده است را ببینید.
لودویگ گودفروی، معمار مستقر در مکزیکوسیتی یک خانه بتنی با سبک بروتالیستی (زبره‌کاری) را در یک جنگل کاج مکزیکی طراحی کرده است؛ خانه‌ای آنقدر زشت و خشن که از شدت زشتی جذاب به نظر می‌رسد!
بنا‌های تاریخی یا به دلیل معماری یا به اعتبار صاحب بنا ارزشمند محسوب می‌شوند. خانه انیس‌الدوله، اما واجد هر دو این شاخص‌هاست. معماری اصیل و سنتی از حیاط و حوض فیروزه‌ای‌اش گرفته تا تالار و ایوان با طاق نیم‌دایره‌ای، اندرونی هشت‌دَر و سالن شاه‌نشینش، که به آن ارزش بخشیده تا سکونت بانوی قدر قاجار که به رغم اینکه بهره چندانی از زیبایی نداشت، ولی چنان دل شاه را برده بود که محال بود روی حرف او حرف بزند.
چرخ خیاطی سینگر، همانی که افتخار مادربزرگ‌ها بود تا یکی مثل آن را در خانه داشته باشند، سال‌های سال در همین ساختمان "عمارت سینگر"، اثر دست «نیکلای مارکف»، معمار مدرن روس، ساخته و به بازار ایران عرضه می‌شد.
خانه نان و نمک فخرالملوک کوشکی بوده‌است که او برای ۲ دختر نوجوانش به نام‌های فخرالملوک و «نیرالملوک» در باغ بنا کرده بود. این خانه بر اساس معماری دوران قاجار بنا شده و از همه‌طرف به حیاط متصل می‌شود.
قتل مسافربر تهرانی در شیراز/ مرگ غم انگیز کودک روستایی هنگام دعوای سگ‌ها/ اجاره کودکان برای گدایی!/ درخواست مرگ برای برادر معتاد/ رمزگشایی از معمای تنفس مصنوعی!/ کشف جسد خانم کارمند در خانه/ زورگیر شب‌های طرق دستگیر شد/ جنایت در آخرین ملاقات
آخرین آمار کرونا در ایران/ غافلگیری وحشتناک!/ ربودن پدر پولدار به دستور پسر ناخلف/ عامل نزاع مرگبار خیابانی به دام افتاد/ قتل زن آرایشگر و همسر سابقش در جدال مسلحانه/ مرد سالخورده در خانه قدیمی به قتل رسید/ عاملان قتل زن جوان در باغ متروکه قصاص نشدند/ معمای تنفس مصنوعی به مرد کریستالی!/ میخواستم پولدار شوم قاتل شدم
محمود صبا در این تابلو، نمایی از عمارت عشرت‌آباد تهران را کشیده است. عمارتی با ۳۰ خانه کوچک در اطراف یک حوض مرکزی که هر کدام از خانه‌ها، محل زندگی یکی از همسران ناصرالدین‌شاه قاجار بود. وقتی ناصرالدین‌شاه کاخ عشرت‌آباد را براساس طراحی و معماری ایرانی بنا کرد، دستور داد تا در کنار آن حوض گرد بزرگی ساخته شود. دور تا دور این حوض هم ۳۰خانه کوچک که هر کدام ۲ اتاق داشتند، ساخته شد تا در هر خانه یکی از زنان شاه زندگی کند.
باستان‌شناسان بر این باور هستند که صاحبان «خانه وتی» دو مرد ثروتمند بودند که دوره‌ای از زندگی‌شان برده بودند، اما بعد آزاد شدند. هرچند فرضیه‌هایی مبنی بر اینکه این دو مرد ثروتمند برادر بودند مطرح شده است، اما با اطمینان نمی‌توان در این مورد اظهارنظر کرد.
خانه نیما در همسایگی خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات واقع شده و دارای ۵ اتاق است. معماری آن به‌گونه‌ای است که ۴ اتاق تودرتو دارد و یک اتاق دیگر جدا از سایر اتاق‌هاست که گفته می‌شود اتاق نیما بوده است. ایوان ورودی ساختمان ۸ ستون آبی‌رنگ با سطح مقطع دایره‌ای‌شکل دارد.
یوسف افضلی دوست و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب «معمار حرم» روایت می‌کند: اومدیم بریم خونه ما، اتفاقی جلوی خونه مون، یه شخص عرب رو که حالا نمی‌دونم؛ عراقی بود یا لبنانی، دید. بغلش کرد و بوسید و شروع کردن باهم عربی صحبت کردن. تو همین اثنا، انگشترش رو از انگشتش درآورد و گذاشت تو دست ایشون. بعد باهم خداحافظی کردن و حاجی اومد تو خونه ما.
پلیس فرانسه می‌گوید ۹ مارس، فرد مظنون در‌حالی که الکل نوشیده بوده با خودروی آئودی سیاه رنگ با زن دوچرخه‌سواری در جاده‌ای در نزدیکی شهر گرندبورگ‌ترولده واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی پاریس تصادف می‌کند. راننده که تصور می‌کرده است او کشته شده است به خانه می‌رود تا بیل بیاورد. وقتی بر‌می‌گردد می‌بیند که او هنوز زنده است. پلیس فکر می‌کند که او با بیل «کار او را تمام کرده» و سپس جسد او را دفن کرده است و دوچرخه را در محل جمع‌آوری زباله‌ها انداخته است. شواهد و دلایل مستند و عینی برای روی دادن همه این ماجرا‌ها وجود دارد، اما هیچ جسد و دوچرخه‌ای در کار نیست و هیچ اعترافی در اختیار پلیس نیست.
ماجرای این کودک‌ربایی وحشتناک عصر روز چهارشنبه رخ داد. زمانی که زنگ خانه یک خانواده افغانستانی را زدند. زن جوان در را باز کرد و با دو زن مواجه شد. زنانی که مدعی بودند خیر هستند و می‌خواهند از وضعیت مالی این خانواده باخبر شوند. زن جوان حالا سر درددلش باز شده بود. اینکه نمی‌تواند برای بچه‌هایش خرید کند و وضعیت مالی خوبی ندارند.
سما دختر ۲۲ ساله‌ای که برای خرید به یک پاساژ در شیراز رفت، ولی هرگز بازنگشت. هیچ نشانه یا اثری از این دختر نیست. هیچکس نمی‌داند که او الان کجاست، نفس می‌کشد یا نه. آخرین بار با مادرش تماس گرفت و گفت که خریدش تمام شده و تا یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.
سما دختر ۲۲ ساله‌ای که برای خرید به یک پاساژ در شیراز رفت، ولی هرگز بازنگشت. هیچ نشانه یا اثری از این دختر نیست. هیچکس نمی‌داند که او الان کجاست، نفس می‌کشد یا نه. آخرین بار با مادرش تماس گرفت و گفت که خریدش تمام شده و تا یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.
رجبی معمار در شش سال اخیر مدیرعامل خانه هنرمندان بوده است. حال باید دید هیات مدیره خانه هنرمندان در صورت پذیرش این استعفا چه کسی را جایگزین او خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ