رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه گیلان حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند، افزود: با توجه به تدابیر رهبری، مصالح کشور و گیلان حوزه کشاورزی باید در اولویت توسعه قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از معضلات کشور در حوزه محصولات راهبردی این بود که اطلاعات دقیقی نسبت به سطح زیرکشت محصولاتی مثل گندم، جو، برنج و… وجود نداشت که قراراست ماهواره خیام در این باره یاری گر بخش کشاورزی باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش مسائل مرتبط با حوزه طیور، مشکلات و تأمین نهاده‌های دامی کشاورزی در سال زراعی جدید را قرائت کرد.
مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: باید به سمت تسهیل گری در حوزه کشاورزی و تقویت حضور علم در کنار تجربه حوزه کشاورزی حرکت کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: ما می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است، مشکلات را حل کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نیکبخت کارشناس تمام عیار حوزه کشاورزی است و می تواند در حوزه ماموریتی و اجرای منویات رهبری و مطالبات مردم موفق باشد.
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم مدیریت و ساماندهی بازار برنج گفت: افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه محصولات تولیدی استان نیازمند حمایت و برنامه ریزی برای صادرات است، گفت: ۵۵ درصد اعتبارات حوزه کشاورزی محقق شده است.
رئیس صندوق نوآوری گفت: تنها ۵ درصد (۴۰۰ شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می شود و فاصله زیاد است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سفرا باید در حوزه بازاریابی در کشورهای مختلف فعالتر شوند تا صادرات با مشکل مواجه نشود که در این باره وزارت امور خارجه باید گزارش ارائه دهد.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: امروز که ایران به انواع فناوری‌ها در حوزه‌ های کشاورزی، دارو،تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می‌تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.
ساوه- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سهم ۴ درصدی بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان گفت: باید از ظرفیت این شرکت برای حوزه کشاورزی استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات بخش کشاورزی این است که اطلاعات دقیقی از محصولات و فعالیت ها در دست نیست.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشور در حوزه کشاورزی باید به سمتی حرکت کند که با فناوری نوین و بدون استفاده از سموم محصولات را تولید و با قیمت ارزان تامین کند.
رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» در حوزه کشاورزی هوشمند با حضور استارت اپهای حوزه کشاورزی  برگزار شد.
یک کارشناس حوزه نهاده های کشاورزی گفت: بهره وری کودهای موجود در کشور پایین بوده و در کنار کمبود این محصولات گاهی کشاورز ناچار است کشت و کار منهای کود داشته باشد.
رشد اقتصادی بخش کشاورزی کشور در تابستان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی در ۹ ماهه نخست امسال، ۴۵ درصد افزایش یافت.
اصفهان- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، موانع صادرات محصولات کشاورزی و اقدامات دولت برای تسهیل روند صادرات در استان را تشریح کرد.
وزیر جهادکشاورزی بر اهمیت حوزه گردشگری کشاورزی با وجود خرده‌مالکیت و تغییر اقلیم برای حفظ و بازگشت به روستاها تاکید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری در زمینه کشاورزی، تجارت، صنایع ، لجستیک و ترابری و تبادل فناوری بین دو کشور را امضا کردند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دشمن تلاش دارد تا صنعت هسته‌ای ما در ذهن افراد تنها تداعی کننده غنی سازی باشد و این در حالی است که در حوزه رادیو دارو و کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شده و غنی‌سازی در حوزه هسته‌ای‌ تنها بخش اندکی از آن را در بر می‌گیرد.
اگر می‌خواهیم یک سیستم غذایی منطقه‌ای کارآمد بسازیم که به ویژه با عمیق‌تر شدن تغییرات آب و هوایی ما را از تجارت کشاورزی دور کند باید روی آن چه مهم است متمرکز بمانیم: نه نجات بازیگران در سیستم غذایی فعلی بلکه بر روی تغذیه مردم. این امر می‌تواند به معنای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و جنگل‌ها باشد.
بیله‌سوار- نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات کشاورزان ناشی از کمبود آب قابل جبران نیست و مسئولان امور آب برای کاستن از این خسارت باید تدبیری مناسب بیندیشند.
بجنورد- وزیر جهاد کشاورزی توسعه ۵ برابری گلخانه‌های کشور را هدف دولت سیزدهم دانست و گفت: هدف اصلی کشت صیفی جات در گلخانه و آزادسازی زمین‌ها برای کشت گندم است.
مشهد ـ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۲۷ طرح حوزه کشاورزی و دامپروری در خراسان رضوی با اعتبار ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ