هنوز مردم روسیه برای مخالفت با جنگ قیام نکرده‌اند؛ اما یک جنگ طولانی، روس‌ها را از آینده‌ای تیره و تار می‌ترساند و این ترس، احتمالا شعله‌های انقلابی را در روسیه روشن می‌کند. روسیه، سابقه تغییر رژیم در پی جنگ‌های ناموفق را دارد. جنگ روسیه و ژاپن ۱۹۰۵-۱۹۰۴ و جنگ جهانی اول به انقلاب بلشویکی منجر شد. انقلاب‌ها در روسیه زمانی رخ داده‌اند که دولت در اهداف اقتصادی و سیاسی خود شکست خورده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که سازمان همکاری شانگهای متعهد به ایجاد یک نظم جهانی جدید و عادلانه در جهان است.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد نظم کنونی جهان روبه‌افول است و جهان چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
نیروهای مسلح روسیه امروز (سه‌شنبه) به مناسبت هفتادوهشتمین سالروز پیروزی شوری در جنگ جهانی دوم، مراسم رژه «روز پیروزی» را برگزار کردند.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور روسیه با عنوان «وضعیت کشور» از دقایقی پیش در پارلمان این کشور آغاز شده است.
روز گذشته پرواز استراتژیک دومین نسخه به روز شده جنگنده غولپیکر اتمی روسیه در ماه‌های گذشته در اطراف مواضع ناتو، در میانه جنگ اوکراین باری دیگر به راس اخبار رسانه‌های جهان رفت. چند ماه قبل بود که شرکت دولتی یونایتد ایرکرفت روسیه اعلام کرد که نخستین نسخه بروزرسانی شده بمب‌افکن استراتژیک توپولف تو ۱۶۰ بروزرسانی با موفقیت آزمایش شده و به پرواز درآمده است.
وزیر دفاع آلمان گفت: در هر صورت، هیچ کدام از ما نمی‌داند پوتین دارد چه کار می‌کند، اما این نباید جلوی ما و متحدانمان را از پیشنهاد کردن حمایت‌های معقول به اوکراین بگیرد. در اوکراین یک "جنگ فرسایشی بی‌رحمانه" همراه با "تعداد قربانیان بسیار" دارد اتفاق می‌افتد.
بحران اوکراین به صورت یک دام چاله بزرگ برای پوتین ایجاد شد و اکنون از همان دام چاله برای برخورد با اوّلیت استراتژیک شکل دهی به نظم آینده جهانی یعنی ایران هم بهره برداری آغاز و استمرار پیدا خواهد کرد.
دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین با بن سلمان در چارچوب اوپک پلاس برای ثبات در بازار جهانی نفت گفتگو کرد.
با وجود منابع جایگزین تلاش پوتین برای باج گیری از اروپا در زمینه انرژی شکست خورده است.
رئیس‌جمهور روسیه خطاب به مسئولان نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد که نسبت به تغییرات جهانی آمادگی کامل داشته باشند و سریعتر جاسوس‌ها و خائنان را شناسایی کنند.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورهای جهان می توانند زمینی با شرایط برابر برای همه ملت ها بسازند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد تعیین سقف قیمت بر نفت و گاز روسیه، بازارهای جهانی را متاثر خواهد ساخت.
«ولادیمیر پوتین» و «تمیم بن حمد آل ثانی» در گفتگوی تلفنی درباره جام جهانی فوتبال 2022 و روابط دو جانبه رایزنی کردند.
پوتین به عنوان بخشی از رژه تاریخی در سال ۱۹۴۱، زمانی که سربازان شوروی در طول جنگ جهانی دوم به سمت خط مقدم حرکت کردند، از نمایشگاه نظامی در میدان سرخ مسکو دیدن کرد.
با اوج گرفتن جنگ اوکراین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر خطر وقوع «آرماگدون» یا «آخرالزمان هسته‌ای» تاکید کرده است. در واقع، این طور تبلیغ می‌شود که دکمه بزرگ قرمز هسته‌ای پوتین، می‌تواند بانی آغاز جنگ جهانی سوم باشد. حال در ارتباط این فرضیات سه سوال اساسی قابل طرح هستند.
روزنامه نگار آمریکایی نوشت: اگر پوتین صادرات نفت و گاز را به مدت ۳۰ یا ۶۰ روز به همه کشورهای حامی اوکراین متوقف کند، بمب انرژی را منفجر کرده و به عنوان هدیه کریسمس به غرب تقدیم خواهد کرد.
رییس جمهوری روسیه در ادامه پیام خود در توئیتر تصریح کرد: ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) باید این جنگ را متوقف کند و به تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.
«جو بایدن» رئیس جمهور امریکا گفته که جنگ جهانی سوم را بر سر اوکراین آغاز نخواهد کرد، اما اذعان کرد که یک فاجعه هسته‌ای ممکن است نزدیک باشد.
رئیس‌جمهور روسیه در روز ملی پرچم این کشور تأکید کرد که مسکو همچنان به ارزش‌های سنتی خود وفادار است و در عرصه جهانی تنها به دنبال منافع ملی است.
مهم نیست که کشاورزان در کشور‌های ثروتمند تا چه اندازه زیرک باشند قحطی شدید در سال‌های آینده به دلیل درگیری‌های انسانی و تغییرات اقلیمی گسترش و عمیق‌تر خواهد شد. امنیت غذایی باید به بخشی از تمام توافق‌های تجاری و اقتصادی بین المللی بزرگ بین کشور‌های صنعتی گروه جی -۱۰ تبدیل شود.
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و سندیکای مخابرات برگزار شد.
رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداً‌ و عمیقاً‌ به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی و رئیس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید؛ بنابراین همکاری های دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ