جوان نوشت: در جریان فتنه ۸۸، پس از نگاشتن نامه بی سلام، سخنان هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه خویش، دومین مرحله دمیدن بر کوره اغتشاشات قلمداد می‌شود. وی در آن خطبه با پذیرش تلویحی تقلب در انتخابات، خواهان گشوده شدن فضا بر فتنه گران و بازگشت آنان به عرصه سیاسی و مطبوعاتی شد. علاوه بر این، نفس حضور هاشمی در نماز جمعه، موجد اغتشاشاتی اطراف دانشگاه تهران شد که تا ساعت‌ها ادامه یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسالت نوشت: اصلاح‌طلبان گرفتار بحران گفتمانی، اندیشگی، بی‌آیندگی و کارآمدی هستند. این بحران‌ها آن‌ها را به ورشکستگی سیاسی رسانده است. لات‌بازی سیاسی حجاریان و تاجزاده مبنی بر شروط شرکت در انتخابات، یک شارلاتان‌بازی برای سرپوش گذاشتن روی بربادرفتن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است!
حمله چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان که به هلاکت خود آن‌ها و شهادت دو نفر از نیرو‌های انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد، نتیجه مستقیم سخنان افراطی کسانی است که در چند ماه گذشته با سوء‌استفاده از تریبون‌های نمازجمعه و سایر امکانات تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان تلاش کردند بذر بدبینی در جامعه بپاشند.
ادبیات ربیعی در مورد برجام توهین‌آمیز است که برجام را زندگی آدمیزادی توصیف می‌کند و یعنی بدون برجام، زندگی ایرانی‌ها زندگی مثل آدمیزاد نبوده و نیست! البته این ادبیات شاذ و توهین‌آمیز از سوی روحانی و دولتمردانش در مدح برجام و تخطئه منتقدان برجام اتفاق جدیدی نیست و از همان زمان مذاکرات برای به نتیجه رسیدن برجام شروع شد و تمام هم نمی‌شود! آن‌ها مثل آدمیزاد زندگی کردن را زندگی کردن در سایه کدخدا می‌دانستند و لاغیر!
همان‌گونه که پیش از این در بخشی از گزارش اشاره شد، انتصاب و انتخاب فردی با موقعیت دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستلزم درنظر گرفتن دو مولفه اخلاق و عقلانیت است. عبور از چهره‌ای مانند هاشمی‌گلپایگانی و تندروی‌های افراطی‌اش که داد قشر مذهبی را هم درآورد، امیدوارکننده بود، اما حضورش، بی‌هیچ تحلیل و واکاوی نشان داد که انتخاب فرد نادرست در چنین موقعیتی، برای جامعه و انقلاب اسلامی چه عواقب و خطر‌هایی می‌تواند داشته باشد.
روزنامه ایران نوشت: فاجعه دقیقاً اینجا رخ داده است که برخی اهالی رسانه حتی به خود زحمت مراجعه به منبع اصلی ویدیو را نداده و «طوطی‌وار» به تشویش افکار عمومی پرداختند. جای تأسف دارد که خبرنگاران ضدانقلاب، مبنای رسانه‌ای برخی رسانه‌ها و خبرنگاران اصلاح‌طلب قرار گرفته و الگوی آن‌ها شده‌اند.
اینکه ارگان حزب تندروی اتحاد ملت آشوب‌ها را شکست‌خورده می‌داند، قابل تأمل است. گرچه که هدف آشوب‌ها به استناد سخنان و شعار‌ها و مواضع لیدر‌ها و حامیان «زن، زندگی، آزادی»، نه حل مشکلات اقتصادی یا رابطه بهتر با دنیا، بلکه براندازی جمهوری اسلامی بود. اینکه اصلاح‌طلبان دنبال چسباندن شعار‌ها به عنوان خواسته‌های معترضان (بخوانید اغتشاشگران) هستند، نشانه ضعف جریان اصلاحات است که خود را خالی می‌بیند و دنبال قوی نشان دادن خود از این مسیر است.
روزنامه اینترنتی صدای سپاهان در مطلبی به انتقاد از ریکاردو ساپینتو بابت گلایه اش از ژوزه مورایس بابت جذب سیاوش یزدانی پرداخت.
مرعشی و حزب‌سازندگی و خاتمی و اصلاح‌طلبان هیچ‌جا مثل خاطرات مرحوم هاشمی رسوا نشده‌اند. باید آن استخر را که مرحوم هاشمی در هر صفحه از خاطرات خود یک‌بار شیرجه‌زدن در آن را به‌عنوان بخشی مهم از خاطرات یادآوری می‌کند، با گلاب پر کرد و به موزه تبدیل کرد که مرحوم هاشمی را سرکیف و تازه‌دماغ می‌کرده است تا این حوصله کند و این خاطرات را بنویسد!
این سیاسی‌کاری با هدف جلب توجه رسانه‌ای و کسب رأی در انتخابات دوره آتی مجلس بروز یافت و در مصادیق متعددی از جمله طرح استیضاح وزیر صمت برای بار دوم سر زد و فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس را به سمتی برد که طرح هشدار نسبت به پرهیز از حاشیه‌ها و توصیه به همکاری و هم‌افزایی قوا از سوی عالی‌ترین مقامات کشور را ضروری ساخت و البته از سوی بسیاری از نمایندگان و مسئولان شنیده شد.
با وجود آنکه خاتمی در ۱۶ آذر سال گذشته در بیانیه‌ای به حرکت‌های هنجارشکن صورت گرفته در برخی دانشگاه‌ها رسمیت داده بود این‌بار، اما با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» تلاش کرد با جنایت‌های صورت گرفته نیز مرزبندی کند و بگوید: «اگر زندگی می‌خواهیم، زندگی در براندازی پیدا نمی‌شود؛ چراکه در آن صورت ایران روزگار خوبی نخواهد داشت و آشوب و ناآرامی‌های سنگینی را درپی خواهد داشت.» این سخنان خاتمی درحالی که همواره تلاش دارد پس از مشخص شدن جهت‌گیری‌ها درفضای سیاسی کشور مواضع خود را تنظیم کند تا شاید در «تیم برنده» قرار بگیرد، اما همواره به بی‌اعتباری بیشتر وی ختم شده است.
شاخه التقاطی جریان نواندیشی دینی، اما شعبه مهم‌تری است که خود انشعاب سه‌گانه‌ای را در بر می‌گیرد. نماینده یک شاخه آن عبدالکریم سروش است که کارکرد اصلی‌اش، تقلیل وحی الهی به رؤیا و تخیل با استفاده از آموزه‌های پوزیتیویستی کارل پوپر است
روزنامه ایران درباره مولوی عبدالحمید نوشت: اینکه ایشان با چه مبنایی سرزمین‌های مقدس فلسطین و قسمت غربی قدس شریف را به رژیم صهیونیستی می‌بخشند معلوم نیست، ولی بر این باور هستیم که این امر، باور اهل سنت ایران زمین نیست.
همشهری نوشت: این تلقی آقای وزیر که تصور می‌کند برای نزدیک شدن به مردم باید از اصول خود کوتاه بیاییم عجیب خطای فاحشی است. راه نزدیک شدن به مردم پشت سر مردم حرکت کردن نیست، محبت کردن و رابطه صمیمانه با آنهاست.
روزنامه دولت نوشت: جریان عبدالحمید اسماعیل زهی تلاش دارد تا مسجد زاهدان را به عنوان مقر اصلی فتنه، شورش و ناامنی زنده نگه داشته و هر بار با تحریک جوانان و حرکت در پازل دشمنان مردم ایران نقش مخرب خود را ادامه دهد.
جوان نوشت: در جریان فتنه ۸۸، پس از نگاشتن نامه بی سلام، سخنان هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه خویش، دومین مرحله دمیدن بر کوره اغتشاشات قلمداد می‌شود. وی در آن خطبه با پذیرش تلویحی تقلب در انتخابات، خواهان گشوده شدن فضا بر فتنه گران و بازگشت آنان به عرصه سیاسی و مطبوعاتی شد. علاوه بر این، نفس حضور هاشمی در نماز جمعه، موجد اغتشاشاتی اطراف دانشگاه تهران شد که تا ساعت‌ها ادامه یافت.
روزنامه ایران نوشت: مجلس به بهانه عدم ارسال لایحه برنامه هفتم توسعه از اعلام وصول آن ممانعت می‌کند؛ اقدامی که به گفته بسیاری از حقوقدانان خلاف قانون اساسی است و هیأت رئیسه مجلس در جایگاهی نیست که لایحه دولت را بلوکه کند.
صداوسیما جز توییت فاجعه یک خبرنگارش که جمله رهبر انقلاب خطاب به دشمنان را برای آن فوتبالیست به ‌کار برد چه اقدامی انجام داد؟
روزنامه جوان با حمله به بازیکنان تیم ملی فوتبال به دلیل مخالفت با احکام اعدام صادر شده از سوی قوه قضاییه نوشت: حالا که پاداش را گرفتند، لگداندازی را شروع کردند.
حیرت و شگفتی از مواضع جماعت باج‌ده به آمریکا این‌که؛ این‌ها اسم خود را «عقلای ملت» می‌گذارند و رقبای خود را به بی‌عقلی و بی‌دانشی متهم می‌کنند و ترس خود را از دشمن، زیر این دو عنوان پنهان می‌کنند! نکته مهم در این ماجرا این است که؛ صدای آمریکا در داخل که به ضرب و زور، ترور و اوباشیگری، تجزیه‌طلبی، فحاشی، هتاکی و مردم آزاری درمی‌آید را صدای ملت معرفی می‌کنند و می‌گویند باید آن را شنید و تن به باج‌دهی داد!
روزنامه اصولگرای جوان خطاب به علی دایی نوشت: حیف است او که خودش قبلاً گفته است حضرت آیت‌الله بهجت به او توصیه کرده در فضای مجازی نباشد و او نیز بعد از این نصیحت آن را آویزه گوش کرده است، حالا آن را فراموش کند و بد هم فراموش کند.
به نظر می‌رسد منظور از دفاع منتقدانه وقایع سال ۸۸ باشد. صانعی در فتنه سال ۸۸ دفاعی از جمهوری اسلامی نداشت که حال بخواهد منتقدانه باشد یا مدل دیگری! او در سال ۸۸ در کنار جنبش سبز ایستاد و حمایت‌های اصلاح‌طلبان از او هم به دلیل همین مواضع سیاسی اوست.
هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی فرصت اصلاحی بود که در اختیار امثال حزب کارگزاران سازندگی بود، اما نتیجه چه شد؟ آنچه این روز‌ها وضعیت موجود کشور است، حاصل اصلاحات همین افراد است.
شاخص کل بورس یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۷۷۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۳ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
روزنامه جوان با حمله به مسعود پزشکیان نوشت: این سؤال از وی مطرح است که بر اساس کدام تخصص به حوزه ازدواج و مسائل و مشکلات مربوط به آن ورود کرده است؟ او البته ممکن است بگوید در مقام ایفای وظیفه نمایندگی ملت چنین اظهار نظری کرده است، در این صورت باید پرسید صرف طرح مسئله که مشکلی را حل نمی‌کند. راهکار او برای حل مشکل جوانان و ازدواج آن‌ها چیست؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ