یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه چند دوازدهم که مد نظر نمایندگان مجلس است قطعا اقتصاد کشور را بی تبات تر خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد این رفتار‌های خلاف قانون اساسی که علیرغم تذکر‌های صریح و چند باره رهبری همچنان در حال تکرار است، نیازمند ورود جدی نهاد‌های نظارتی درون و بیرون مجلس بوده تا اگر چرخه باطل این اقدامات در همین دوره متوقف نمی‌شود، لااقل با حذف چنین افراد و اقداماتی، مجلس دوازدهم در تراز بالاتری از احترام به قانون اساسی شکل بگیرد.
در روز‌های اخیر هم زمان با یک سالگی جراحی اقتصادی دولت سیزدهم با عنوان مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، وزیر رفاه و معاون رئیس جمهور، از افزایش مبلغ یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به ۴۸۰ هزار تومان با یک شرط خبر داده اند..
"دولت هم شرایط را به وقتی موکول نکند که هر وقت بودجه کم آمد آن را تامین می‌کنند چون فاصله موجب کمبود، خلاء و بحران است".
نمایندگان مردم در خانه ملت در نخستین نشست از آخرین هفته فروردین ماه مجلس ضمن اصلاح طرح سوت زنی و قانون انتخابات مجلس به بررسی دو تقاضای فوریت پرداختند و محکم مخالفت خود را با تشکیل سازمان بازرگانی اعلام کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت در اولین نشست از آخرین هفته فروردین ماه مجلس ضمن اصلاح طرح سوت زنی و قانون انتخابات مجلس به بررسی دو تقاضای فوریت پرداختند و به صورت محکم مخالفت خود را با تشکیل سازمان بازرگانی اعلام کردند.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر تا پایان سال فرصت بررسی و تصویب کل لایحه بودجه سال آینده وجود نداشته باشد، مجلس خودش می‌تواند رأسا بودجه سه دوازدهم بررسی و تصویب کند.
یک اقتصاددان گفت: بودجه چند دوازدهم برای زمان جنگی استفاده می شود و نشان از بی ثباتی در اقتصاد دارد که به نفع مردم و دولت نیست.
یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه چند دوازدهم می تواند نا اطمینانی اقتصادی را افزایش دهد و می تواند اقتصاد را از بین ببرد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: لجبازی مجلس برای برنامه توسعه هفتم و عدم تایید بودجه ۱۴۰۲ باعث می شود تا اقتصاد در دست دلالان بیافتد و همچنین اقتصاد کشور در حال نااطمینانی کامل به سر ببرد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه چند دوازدهم که مد نظر نمایندگان مجلس است قطعا اقتصاد کشور را بی تبات تر خواهد کرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان مخالف بررسی چند دوازدهمی لایحه بودجه سال آینده کل کشور هستند، گفت: معتقدیم زمان کافی برای بررسی لایحه بودجه 1402 و لایحه برنامه هفتم توسعه وجود دارد و در این زمینه خلاء قانونی نداریم.
اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است. قانون برنامه پس از پایان این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار بوده و این سند بالادستی است. به دولت تاکید می‌کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را و مجلس را در رسانه‌ها تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد، به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه، دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.
اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است، قانون برنامه بعد از اتمام این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار است و این سند بالادستی است، به دولت تاکید می کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را، و در رسانه ها مجلس را تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.
قالیباف گفت: ما اجازه تمدید برنامه ششم توسعه را نداریم و بر اساس توافق صورت گرفته قرار شده دولت به سرعت در دی ماه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند و از آنجا که از ۱۵ آذر ماه نیز گذشته است، بودجه چنددوازدهم ضمیمه لایحه بودجه شود. برنامه ششم توسعه یک بار و برای یک سال تمدید شده است و ما اجازه نداریم که مجدداً برنامه را تمدید کنیم.
محمد باقر قالیباف گفت: با دولت توافق بر این شد که در دی‌ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کنند و با توجه به اینکه از ۱۵ آذر گذشته است، بعد از این زمان بودجه به اضافه چند دوازدهم را می‌دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم بودجه سال آینده را بدون قانون برنامه پنج ساله توسعه تصویب کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر تصمیمات مقرر شده که بودجه سال آینده به صورت کامل ارائه و تصویب شود و بررسی آن به صورت دو دوازدهم یا سه دوازدهم نخواهد بود.
اگر خبر ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس درست باشد و برنامه مالی سال آینده کشور سرانجام بعد از ۲۵ روز و بدون توجه به آیین و قانون تقدیم بودجه، به مجلس رفته باشد، با استناد به مفاد صریح قانون، لایحه در شرایط فعلی باید چنددوازدهم تصویب شود.
گشایش چند پالایشگاه نفتی در آینده نزدیک و رونمایی از انتقال ۱۵۰ بازی پر مخاطب به داخل کشور با هدف کاهش زمان پینگ بازی تا یک چهارم و افزایش سقف تسهیلات بانک‌ها با عنایت دولت سیزدهم از مهم‌ترین مسائل مطرح در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ممکن است اصرار ما در خصوص ارائه برنامه هفتم توسعه سبب شود تا ما به سمت تصویب بودجه چند دوازدهم برویم که علامت خوبی برای اقتصاد کشور نیست.
با در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومان برای خوراک و دو هزار تومان برای سوخت واحد‌های پتروشیمی، درآمد حاصل از فروش گاز به واحد‌های پتروشیمی در سال جاری به ۹۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این در حالی است که بدون در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومانی، منابع حاصل از فروش گاز به این مجتمع ها، می‌توانست به بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ بعد از هفت ماه تخصیص داده نشده، اما زمان تمام نشده و چند ماه باقی مانده است، دستگاه‌های مسئول در این مدت تأخیر را جبران و به وظایف خود عمل کنند.
علی نظرمحمدی امیدوار است این بار مشکلات مالی باعث جدایی اش از سپیدرود نشود تا بار دیگر با این تیم به دسته یک و سپس لیگ برتر صعود کند.
علی نظرمحمدی امیدوار است این بار مشکلات مالی باعث جدایی اش از سپیدرود نشود تا بار دیگر با این تیم به دسته یک و سپس لیگ برتر صعود کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ