تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه معده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از ریحان به عنوان گیاهان دارویی، ادویه‌ای و همچنین به عنوان سبزی تازه استفاده می‌شود.
برای درست‌کردن یک شنیتسل مرغ جذاب فقط کافی است جسارت استفاده از ادویه‌های مختلف را داشته باشید؛ همین.
پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود و می‌توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد.
ادویه های لاغری کننده ای وجود دارد که برای افراد چاق بسیار مناسب است، مصرف این ادویه جات موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و کمک بسیاری به لاغری می کند.
بیشتر مردم با نام داروی آنتی هیستامین آشنا هستند و احتمالاً بسیاری از ما بنا به عللی همچون سرماخوردگی، آبریزش بینی و یا حساسیت‌های گوناگون با دستور پزشک و یا حتی بدون آن از این دارو استفاده کرده‌ایم. نام این دارو که ترکیبی از دو کلمه «آنتی» به معنای ضد و «هیستامین» که نوعی ترکیب آلرژی زاست؛ نیز بیان‌گر کارکرد آن است.
با مصرف زنجبیل احتمال مخالفت با مسائل در تضاد با میل شخصی کاهش می‌یابد.
محققان می‌گویند جینجرول، ترکیبی است که عامل اثر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول عامل طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تا حدودی ضد درد هم دارد. به‌علاوه زنجبیل ادرارآور است و کمک می‌کند التهاب شکم کاهش یافته و مایعات محبوس در بدن دفع شوند. یکی از خوبی‌های قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کرده و خواصش را تقویت کنید.
جوز هندی ادویه‌ای محبوب و خوش عطر است که از درخت همیشه سبز جوز بویا به دست می‌آید. این ادویه در واقع از دانه سخت و عطرآگین این درخت گلدار تهیه می‌شود و به صورت آسیاب شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگر دیابت دارید، این ادویه را جزئی ثابت از برنامه غذایی خود قرار دهید؛ مصرف منظم این چاشنی به بهتر شدن پاسخ انسولین کمک می‌کند.
یک دادگاه در آلمان از دیوان دادگستری اروپا درخواست کرد تا حکم اولیه‌ای علیه فیفا در رابطه با مقررات جدید این نهاد برای مدیر برنامه بازیکنان صادر کند.
یک دادگاه در آلمان از دیوان دادگستری اروپا درخواست کرد تا حکم اولیه‌ای علیه فیفا در رابطه با مقررات جدید این نهاد برای مدیر برنامه بازیکنان صادر کند.
مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در فلفل قرمز تند می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشند. خوردن فلفل کاین گرمای بدن را افزایش می‌دهد که این موضوع هم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
فلفل قرمز تند که به آن فلفل کاین هم گفته می‌شود، فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد. فواید زیاد این گیاه باعث شده بسیاری از افراد آن را پادشاه گیاهان بدانند.
چای کرک نوعی چای بسیار خوشمزه و معطر است که به دلیل داشتن ادویه‌های معطر طعم بی‌نظیری دارد و مصرف آن در هند، کشورهای عربی و جنوب ایران بسیار رایج است.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیابت دارند و یا از قند خون بالا رنج می‌برند می‌توانند از دارچین استفاده کنند. زیرا باعث افزایش حساسیت سلول‌های بدن نسبت به انسولین شده و این امر موجب جذب سریع‌تر گلوکز (قند خون) به درون سلول‌ها می‌شود.
در مطالعه‌ای نشان داده شده است که دارچین در موش‌ها توانسته باعث کاهش سطح چربی‌هـا و گلوکز خون شود.
ادویه‌های تند اگرچه برای رفع احتقان بینی در هنگام سرماخوردگی مفیدند، اما اگر مبتلا به آنفولانزا هستید و از معده درد نیز رنج می‌برید، به هیچ وجه غذایتان را تند نکنید.
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه معده می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این بسته‌ها حاوی ادویه محلی بود، گفت:، اما در بررسی بیشتر به وسیله کیت‌های تشخیص سریع، مشخص شد که مقدار شش کیلو و ۵۸۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه که با ادویه محلی مخلوط شده بود در این بسته‌ها قرار دارد.
دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ادویه‌های روی کره زمین است و فواید بسیاری دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
مگر ادویه‌ها خراب می‌شوند؟ بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ادویه‌ها به دلیل خشک بودن دلیلی برای خراب شدن ندارند، اما این طرز فکر درست نیست! ممکن است ادویه‌ها کپک نزنند یا فاسد نشوند، اما با گذشت زمان بدون فایده می‌شوند.
گلودرد اغلب نتیجه طبیعی التهاب است. وقتی سیستم ایمنی بدن شما در حال مبارزه با ویروسی است که در مجاری تنفسی فوقانی جا خوش کرده، تورم و درد می‌تواند بلع غذا و هیدراته ماندن را دشوارتر کند. این خشکی سرفه را تشدید می‌کند. هیدراته ماندن با نوشیدن آب ساده، چای و دمنوش یا سوپ می‌تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
زیره ادویه‌ای با عطر قوی و خواص شناخته شده است، اما گاهی در مورد آن مبالغه می‌شود! زیره سیاه و سبز هر دو طبعی گرم و خشک دارند؛ زیره سیاه بیشتر مصارف دارویی دارد و توصیه نمی‌شود که به صورت عمومی مصرف شود، اما از زیره سبز می‌توان به عنوان ادویه در غذای روزمره استفاده کرد.
زردچوبه یکی از ادویه‌های پرکاربرد در دنیای آشپزی است که در طب سنتی خواص بسیاری برای آن ذکر شده است که از میان آن‌ها می‌توان به رفع اختلالات کبدی، درد مفاصل و برطرف کردن مشکلات قاعدگی بانوان اشاره کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ