سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی روزهای آینده اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق به‌خصوص در نیمه‌غربی و ارتفاعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به‌ویژه در ساعات عصرگاهی در مناطق جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز (۳۰اردیبهشت‌ماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه گستره بارش کل نوار غربی، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، همچنین مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت، ادامه داد: در شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان و لرستان، کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت به طوری که در استان‌های واقع در مرز غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.
سه‌شنبه، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق فعال خواهد بود و سه شنبه نیز در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، جنوب، مرکز، جنوب غرب بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف و برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه امروز (۲ فروردین ماه) در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ فروردین ماه) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: از امروز تا پنجشنبه (۲ تا ۳ فروردین ماه) در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۶ فروردین ماه) در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
به گزارش سازمان هواشناسی اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدید از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در خوزستان و ایلام موجب بارش خواهد شد.
به گزارش سازمان هواشناسی در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد و در ارتفاعات البرز به صورت پراکنده است.
به گزارش سازمان هواشناسی بارش برف گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان،‌ جنوب لرستان، پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مناطقی از غرب کشور بارش آغاز خواهد شد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب استان از شامگاه شنبه ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه تا چهارشنبه پیش‌رو ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه (۱۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش آغاز می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی سامانه بارشی از سمت جنوب به کشور وارد کشور می شود و سبب بارش باران ، گاهی رعدوبرق، وزش باد و رخداد مه و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را به همراه خواهد داشت.
به گزارش سازمان هواشناسی شاهد ورود سامانه بارشی جدید از جنوب کشور و فعالیت آن در کهگیلویه و بویراحمد،فارس، خوزستان و بوشهر خواهیم بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید طی روز جاری از جنوب به کشور وارد می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی سامانه‌ بارشی جدیدی از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود؛ برای بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران و برف پیش بینی میشود.
به گزارش سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور،به تدریج دامنه‌های مرکزی خواهد شد.
فردا تمرکز بارش‌ها در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب خواهد بود. ورود سامانه بارشی از جنوب غرب پیش‌بینی شده که استان‌های خوزستان، بوشهر و بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران، کاهش دما و همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید به جنوب غرب کشور خبر داد.
اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه سرد بارشی به استان از عصر چهارشنبه و فراگیر شدن آن طی روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه خبر داد.
فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و وزش باد روی می‌دهد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی جدید به غرب استان از عصر چهارشنبه خبر داد و گفت: بارش‌های مطلوبی به ویژه در غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، البرز و تهران، غرب استان‌های اصفهان و فارس بارندگی رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال غرب اصفهان، قم و شمال خوزستان بارندگی خواهیم داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ