به تازگی یک عکاس خبری بازداشت شده در حوادث اخیر اعلام کرده که در بخشی از حکم دادگاهش به پاکبانی محکوم شده است. یک فعال حقوق زنان هم در هفته گذشته در بخش مجازات‌های تکمیلی حکمش به ممنوعیت استفاده از تلفن همراه هوشمند محکوم شده.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باید فهمید که فلسفه این قانون چیست؟ حدود تعریف شده برای پوشش تا چه حد سلیقه‌ای است؟ مجازات‌های مزبور براساس چه منطقی است؟ نظرات مردم کجا لحاظ شده است؟ مخالفان طرح چه می‌گویند؟ تناسب جرم و مجازات در این موارد چیست؟ هدف از مجازات‌های مالی تامین منابع مالی بودجه است یا هدفی بازدارنده دارد؟ نظرات نخبگان فقهی، جامعه‌شناسی و... چیست؟
ستایشی توضیح داد: این جرم مستقیم در دادگاه در مجتمع ارشاد رسیدگی می‌شود و جرم درجه هشت محسوب می‌شود و همکاران قضائی ابتدا با ارشاد و توجه و در مرحله بعد با جریمه و جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی نسبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند. مجازات‌های تکمیلی و جایگزین هم باید با جرم صورت گرفته سنخیت داشته باشد و تلاش ما این است که خروجی بازدارنده‌ای داشته باشیم تا افراد بار دیگر مرتکب نشوند.
عباس عبدی : مجازات‌های کلان مالی برای پوشش زنان نتیجه ندارد و این کار به نوعی پول درآوردن برای کسری بودجه است که نه قانونی است و نه اخلاقی. به جای آنکه تولید را تقویت کرد، دنبال کاستن از جیب مردم رفته‌اند. می‌دانید چرا؟ چون نمی‌توانید شلاق بزنید و زندان کنید، مردم برای نقض قواعد پوشش تعریف شده؛ چنین مجازات‌هایی را ناپسند می‌دانند، لذا راه میانبر پول درآوردن از طریق جریمه نقدی برگزیده شده است. غافل از اینکه جریمه مربوط به تخلفات و جرایم درجه پایین و عموما بدل از حبس است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مجازات‌های در نظر گرفته شده برای بی حجابان در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مجازات‌های در نظر گرفته شده برای بی حجابان در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مجازات‌های در نظر گرفته شده برای بی حجابان در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.
مجازات‌های کلان مالی برای پوشش زنان نتیجه ندارد و این کار به نوعی پول درآوردن برای کسری بودجه است که نه قانونی است و نه اخلاقی. به جای آنکه تولید را تقویت کرد، دنبال کاستن از جیب مردم رفته‌اند. می‌دانید چرا؟ چون نمی‌توانید شلاق بزنید و زندان کنید، مردم برای نقض قواعد پوشش تعریف شده؛ چنین مجازات‌هایی را ناپسند می‌دانند، لذا راه میانبر پول درآوردن از طریق جریمه برگزیده شده است. غافل از اینکه جریمه مربوط به تخلفات و جرایم درجه پایین و عموما بدل از حبس است.
​صالح نیکبخت حقوقدان می‌گوید: برخی دادگاه‌ها با اعمال مجازات‌های تکمیلی مانند الزام به حضور در غسالخانه‌ها و شستن میت یا مراجعه به روان‌پزشکان و اخذ گواهی سلامت روانی که هیچ تناسبی با مجازات قانونی مقرر ندارد، نشان می‌دهند که از دانش حقوقی لازم بهره‌ای ندارند.
درحالی که کشورهای دنیا برای توهین به پرچم‌شان، مجازات‌های مختلفی را در نظر گرفته‎‌اند، اما شبیه این مجازات‌ها در قوانین ایران صراحتا وجود ندارد.
در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند الفماده ۶ هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند.
روحی سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به سه بار اعدام و سایر مجازات‌های محکوم شده بود.
رئیس پلیس راهور فراجا از لزوم افزایش جرایم برای پیشگیری از تصادفات خبر داد و گفت: بنا داریم تا برای آن دسته از رانندگان که در تخلف کردن حرفه‌ای شده‌اند از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم.
رئیس سازمان زندان‌ها عنوان کرد: همکاران قضایی باید مدد کرده و اهتمام بیشتری در استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از پابندهای الکترونیک داشته باشند.
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در جامعه باید به گفتمان تبدیل شود.
جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند
اصفهان- رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: افزایش آمار تعیین مجازات‌های جایگزین حبس یکی از برنامه های اولویت دار دادگستری استان در سال جدید است.
در تحولات تاریخ دفاع ماندگارمان، سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند. عملیات والفجر هشت نیز اگرچه در بهمن ماه ۱۳۶۴ آغاز شد، ۷۵ به روز به طول انجامید و تا فروردین ۱۳۶۵ ادامه داشت. عملیات‌ کربلای ۴ و ۵ نیز در دی ماه اجرا شد، اما تکمیل عملیات کربلای ۵ به اسفندماه نیز رسید. در این عملیات‌ها نیز تعدادی از فرماندهان آسمانی شدند. فرماندهان شاخصی که بعد از روزها، ماه‌ها و سال‌ها مزد مجاهدت‌های خالصانه‌شان را گرفتند.
در تحولات تاریخ دفاع ماندگارمان، سال 1362 تا سال 1365 به شهادت رسیدند. عملیات والفجر هشت نیز اگرچه در بهمن ماه 1364 آغاز شد، اما 75 به روز به طول انجامید و تا فروردین 1365 ادامه داشت. عملیات‌های کربلای 4 و 5 نیز در دی ماه اجرا شد، اما تکمیل عملیات کربلای 5 به اسفندماه نیز رسید. در این عملیات‌ها نیز تعدادی از فرماندهان آسمانی شدند. فرماندهان شاخصی که بعد از روزها،‌ ماه‌ها و سال‌ها مزد مجاهدت‌های خالصانه‌شان را گرفتند.
در راستای توسعه مجازات‌های جایگزین حبس در دادگستری سیستان و بلوچستان، بازسازی و تعمیر کتابخانه شهرستان راسک مجازات جایگزین حبس شد.
در بخشی از این طرح آمده است: اشخاص مذکور به استناد این ماده علاوه بر مجازات‌های مذکور به مدت پنج تا ده سال به محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت به شغل و حرفه‌ای که منجر به شهرت آن‌ها شده است محکوم می‌شوند.
آرش صادقی علاوه بر پنج سال و هشت ماه زندان به مجازات‌های دیگری از جمله دو سال منع حضور در تهران و استانهای شمالی و مجاور، منع خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
با رأی دادگاه ۱۰۱ کیفری ۲ اشنویه استان آذربایجان غربی ۳ نفر از دامداران منطقه به جرم چرای غیرمجاز به تهیه غذا برای ۳ ماه «پیروز»، توله یوزپلنگ ایرانی به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال محکوم شدند.
رئوف بداوی، وبلاگ‌نویس سعودی بدلیل انتشار یک مطلب انتقادی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. یک نوجوان ۱۷ ساله در عربستان به دلیل حضور در تجمع اعتراضی دستگیر شد و درحالی‌که وکیل هم نداشت، حکم مرگ او صادر شد.
عوامل تعرض به نوجوان زرین دشتی در دادگاه کیفری یک استان فارس با مجازات‌های سنگین مواجه شدند و عامل اصلی تعرض به این نوجوان به اعدام و ده سال حبس محکوم شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ