یکی از شناخته شده‌ترین نماد‌های مصر باستان پرنده مصری است. به عنوان نمادی برای زندگی پس از مرگ و تولد دوباره و همچنین مکانی برای رفتن روح عمل می‌کرد. مصریان معتقد بودند که پس از مرگ، روح یک فرد توسط پرنده‌ای ربوده می‌شود و به اوزیریس بر تخت او می‌پیوندد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمین- رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: متخلف حرفه‌ای و غیر بومی صید پرندگان شکاری توسط محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین دستگیر شد.
بیشتر تحقیقات در مورد می‌هیرونگ‌ها بر روی آناتومی و روابط تکاملی آن‌ها با پرندگان زنده بوده است. یکی از دیرین زیست شناسان در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی می‌گوید: اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی این حیوانات، مانند مدت زمانی که طول کشیده است تا رشد کنند و بالغ شوند، وجود دارد؛ بنابراین چینسامی توران و همکارانش در دانشگاه فلیندرز در آدلاید، استرالیا از ۲۰ استخوان فسیل شده پای این حیوانات در مراحل مختلف زندگی، نمونه برداری کردند.
سپهر سلیمی فعال محیط زیست می‌گوید مجموعه‌ای از عوامل باعث به وجود آمدن این شرایط شده است که در درجه اول می‌توان به نبود نظارت اشاره کرد: «قاچاق حیوانات وحشی با چنین گستردگی و سازمان‌یافتگی به نظر می‌رسد عملا رها شده است. متولی این وضعیت هم سازمان محیط زیست است و این سازمان هم یا توان مقابله با این نوع قاچاق را ندارد یا انگیزه‌ای ندارد یا اینکه ممکن است دست‌هایی در کار باشد که به نظر می‌آید از قاچاق منتفع می‌شوند. برای مبارزه با چنین پدیده‌ای باید نظارت و مبارزه خیلی قوی باشد.»
مساحت این باغ بیشتر از ۲۰ هکتار است. فضای باغ را طوری طراحی کرده‌اند که با وجود مسیرهای پیچ‌درپیچ و طولانی، گردشگرها می‌توانند به‌ راحتی قدم بزنند و از دیدن پرندگان لذت ببرند.
بر اساس گزارش های محلی، این حادثه صبح روز ۷ فوریه رخ داده است. این پرندگان تمایل دارند در شمال آمریکا و کانادا تولید مثل کنند و برای زمستان در مکزیک و به جنوب مهاجرت می کنند.
نامه‌ای که مهندس گلن دیویس خطاب به انیشتین نوشته، گم شده، اما از پاسخ انیشتین پیدا است که سوال دیویس در رابطه با ادراک حیوانات بوده است. انیشتین در پاسخ خود نوشت: «می‌توان تصور کرد که بررسی رفتار پرندگان مهاجر و کبوتر‌های حامل ممکن است روزی به درک فرآیند فیزیکی منجر شود که هنوز مشخص نیست.»
اصفهان- رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان گفت: بر اساس آخرین سرشماری در زمستان امسال، شمار پرندگان مهاجر در رودخانه زاینده‌رود کمتر از یک‌هزار قطعه بود.
مرغ منشی علاقه عجیبی به خوردن مار‌ها دارد. او در ابتدا با قدرت شروع به لگد زدن به مار‌ها می‌کند. ضربات او به قدرتی قوی هستند که می‌توانند ستون فقرات مار را بشکنند. هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند این گونه شکار کند. پرنده منشی، پس از پیدا کردن همسر برای خود، با او به شکار می‌پردازد. در کنار هم بودن شکار را برای آن‌ها آسانتر می‌کند. این پرندگان لانه خود را بر روی درختان کوچک تاج دار می‌سازند.
متخصص ویروس‌شناسی پزشکی در پاسخ به این سوال که واکسن فصلی که برای آنفلوانزای فصلی استفاده می‌شود چه میزان در برابر ویروس H ۵ N ۱ کارایی دارد، گفت: این واکسن‌ها هیچ محافظتی در برابر تغییرات آنتی ژنتیکی این ویروس ندارد، اما با این وجود توصیه می‌شود واکسن فصلی تزریق شود تا از عفونت همزمان دو ویروس پیشگیری شود.
نرخ بهای خدمات باغ پرندگان با حداکثر آرا موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه برابر گزارش‌های دریافتی، خرید و فروش غیرمجاز پرندگان به صورت پراکنده در برخی از نقاط فریدونکنار بعضاً انجام می‌شود، گفت: با دستور اخیر دادستانی مازندران، شهرداری و محیط زیست شهرستان باید با این گونه تخلفات به طور جدی برخورد کنند.
«کریستوفر جوهانسون» محقق زیست‌شناسی در دانشگاه لوند، توضیح داد که بال رباتیک آن‌ها می‌تواند بیشتر از ربات‌های قبلی مانند یک پرنده تکان بخورد. این تحقیق می‌تواند برای کاربرد‌هایی مانند خدمات ارسال محموله استفاده شود.
پژوهشگران با بررسی پنج فسیل از پرندگان دوره کرتاسه سعی کردند به این سؤال پاسخ بدهند که محیط‌زیست آن‌ها چگونه بر شیوه حفظ بافت‌های نرم‌شان اثر گذاشته است. از این رو، آن‌ها فسیل پرندگانی را از بایگانی موزه تاریخ ملی «شاندونگ تیانیو» انتخاب و تحقیق خود را آغاز کردند.
فناوران تولیدکننده نوعی واکسن پرندگان توانستند این محصول را به کشور هایی مانند اوگاندا، افغانستان و پاکستان صادر کنند و صرفه جویی ارزی ۳میلیون دلاری برای کشور به ارمغان بیاورند.
سمنان- رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کانون آنفولانزای پرندگان در کشور مشاهده نشده است، گفت: مشکلی در زمینه مهار بیماری نداریم.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ری از برگزاری دومین مسابقه عکس پرندگان مهاجر به تالاب عشق‌آباد خبر داد.
با رای مثبت اعضای شورای شهر تهران، بهای خدمات باغ پرندگان به ۴۰ هزار تومان رسید.
اراک- تالاب «میقان» این روزها به روی پرندگان مهاجر آغوش خود را گشوده است تا بیش از پنج هزار پرنده پاییز گذرانی خود را در مرکز ایران آغاز کنند.
اهواز- مسئول منطقه حفاظت شده هورالعظیم گفت: سه دام گاه زنده گیری غیرمجاز پرندگان مهاجر در تالاب هورالعظیم توسط محیط بانان شناسایی و تخریب شدند.
توصیه شده بود اگر عزت نفس میزبان اجازه نمی‌دهد و هر برخوردی او را مکدر می‌سازد، شاید بهتر باشد حتی گاهی نرفتن را به رفتن ترجیح دهیم و با تماس تلفنی سالی که آغاز شد را شادباش بگوییم و رخت نو را بر تن واژه‌ها کنیم و اکنون به واسطه ویروس کرونا، این انتخاب نیست بلکه گزینه ناگزیر است.
توصیه شده بود اگر عزت نفس میزبان اجازه نمی‌دهد و هر برخوردی او را مکدر می‌سازد، شاید بهتر باشد حتی گاهی نرفتن را به رفتن ترجیح دهیم و با تماس تلفنی سالی که آغاز شد را شادباش بگوییم و رخت نو را بر تن واژه‌ها کنیم و اکنون به واسطه ویروس کرونا، این انتخاب نیست بلکه گزینه ناگزیر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ