رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه درباره وجود آزادی بیان در این کشور پاسخ داد و گفت: فرانسه نه از آزادی بیان که از آزادی نفرت‌پراکنی دفاع می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای نظامی حاکم بر نیجر از حمله ارتش فرانسه به یکی از پایگاه‌های ارتش نیجر و آزاد کردن ۱۶ زندانی خبر داد.
گزارش تطبیقی محدودیت‌های مترتب بر آزادی بیان در فرانسه از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
حسن تفتیان رکورد دار دوهای سرعت ایران در مسابقات آزاد دوومیدانی فرانسه قهرمان شد.
وی در رابطه با آزادی دو زندانی فرانسوی گفت: با توجه به وضعیت سلامت آن‌ها که بسیار بد بود، ما در سطوح مختلف درخواست (آزادی آن‌ها) را با مقامات ایرانی مطرح کردیم.
رئیس‌ جمهور فرانسه از آزادی ۲ تبعه کشورش از ایران استقال کرد.
رئیس‌ جمهور فرانسه از آزادی ۲ تبعه کشورش از ایران استقال کرد.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: برگزیدگان این رقابت سهمیه ورود به مسابقات جهانی ربوکاپ فرانسه را کسب خواهند کرد.
براساس نظرسنجی‌ها، اکثریت فرانسوی‌ها معتقدند که انتخاب مجدد ماکرون برای فرانسه، یک انتخاب بد بوده است.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: روز پنجشنبه ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته به هواداران زن اجازه داد تا برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل همتای روس خود وارد ورزشگاه شوند. در این دیدار که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، صد‌ها زن ایرانی با حضور در ورزشگاه آزادی تهران، تیم ملی را تشویق کردند.
کنعانی نوشت: اقدام پلیس فرانسه در توسل به خشونت علیه اعتراضات شهروندان این کشور غیرقابل قبول و نشانگر عدم التزام دولت فرانسه به اصول دموکراسی و آزادی بیان است. به دولت فرانسه توصیه می‌کنیم از رفتار دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کرده و از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد.
وزارت خارجه فرانسه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فریبا عادل‌خواه، زندانی دوتابعیتی که به اتهام تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده بود، از زندان اوین آزاد شده، اما شرایط آزادی وی نامشخص است.
کنعانی افزود: متاسفانه فرانسه به بهانه دفاع از اصل آزادی بیان، واکنش مسلمانان علیه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و اعتقادات دینی خود را هجمه علیه لائیسیته می داند، اما فراموش کرده که مقابله با انتقاد از رژیم صهیونیستی، نوعی نقض مسلم اصل آزادی بیان است.
یکی از کاراته‌کا‌های ایران که به صورت آزاد در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد.
در صورت صدور روادید از سوی سفارت فرانسه در تهران، ۱۰ کاراته کای کشورمان برای حضور در رقابتهای آزاد فرانسه راهی پاریس خواهند شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت: «فرانسه با سابقه تاریخی سیاه استعمار، نقض حقوق بشر و آزادی بیان در داخل و خارج، حق توجیه توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشور‌ها و ملت‌ها و پیروان ادیان الهی را به بهانه آزادی بیان ندارد.»
در نامه آمده است: حداقلی‌ترین خواسته دانشجویان ایرانی از دستگاه دیپلماسی برای واکنش به این سوءاستفاده مهوع دولت فرانسه از اصل آزادی بیان و مواجهه دوگانه مقامات پاریس با آن، ابطال استوارنامه و اخراج سفیر این کشور، آقای نیکولارش از خاک جمهوری اسلامی ایران، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه حق توجیه توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشورها را به بهانه آزادی بیان ندارد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید / طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است / هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت / قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد / سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
یک حاشیه در جریان دیدار پرسپولیس و نساجی مشابه اتفاق فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بود.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید/طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است/هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت /قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد/سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز با صدور بیانیه ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شد.
وزیر خارجه فرانسه به شدت آنچه را که «سرکوب» در ایران نامید محکوم کرد و از ایران خواست به تعهدات بین المللی که خود آن‌ها را پذیرفته است به‌ویژه در منشور بین‌المللی مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی، پایبند باشد.
وزیر امور خارجه فرانسه گفت: عصر امروز با وزیر امور خارجه ایران تماس گرفته و بار دیگر آزادی سریع ۵ هموطن را که در ایران هستند، درخواست خواهم کرد.
کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه، از شرایطش در این تیم نسبت به پاری سن ژرمن راضی‌تر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ