نیشابور ـ فرمانده ناحیه بسیج سپاه نیشابور گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پیکر مطهر یک شهید گمنام در نیشابور تشییع و به خاک سپرده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
به گفته باستان‌شناسان، این کوزه در یک مقبره جمعی قرار داشته که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بوده است. در این آرامگاه علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم خاکسپاری (اقلام پیش‌کشی و جامه‌های تدفین)، کوزه‌های خاکستر شش فرد بالغ (شامل سه زن و سه مرد) پیدا شدند.
پیکر آیت الله عباسعلی سلیمانی فردا شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم تشییع و تدفین خواهد شد.
مستند خلیل عقاب با مراسم تدفین کامل شد
مجلس ترحیم آن مرحومه، ساعت ۱۶ تا ۱۷ همان روز در مسجد فاطمیه برقرار خواهد بود.
تصویری از حضور محمدعلی زم، روحانی مشهور و پدر روح الله زم با کت و شلوار در مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است. بر اساس تصویری که خبرگزاری مهر منتشر کرده فردی که در سمت راست تصویر عینک دودی بر چشم دارد، محمدعلی زم است.
باستان‌شناسان معتقدند مقبرۀ تازه کشف‌شده در شهر باستانی ساگالاسوس، نشانه‌هایی از یک مراسم تدفین با مناسک جادویی را در خودش دارد. مناسکی که نشان می‌دهند زندگان از بازگشت این مرده در هراس بوده‌اند!
بقایای اجساد قربانیان داعش پس از نبش قبر به بغداد منتقل می‌شود تا تجزیه و تحلیل‌های مناسب به امید شناسایی قربانیان و تحویل آن‌ها به خانواده هایشان برای برگزاری مراسم تدفین مناسب انجام شود.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه‌ پرسپولیس، امروز در مراسم تدفین چیرو بلاژویچ استاد خود حضور پیدا کرد. برانکو که با کروات مشکی در این مراسم عزاداری خود را نشان داد، اولین بار بعنوان دستیار بلاژ در ایران آفتابی شد و بعداز اخراج او جایش را گرفت.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه‌ پرسپولیس، امروز در مراسم تدفین چیرو بلاژویچ استاد خود حضور پیدا کرد. برانکو که با کروات مشکی در این مراسم عزاداری خود را نشان داد، اولین بار بعنوان دستیار بلاژ در ایران آفتابی شد و بعداز اخراج او جایش را گرفت.
مراسم تدفین میروسلاو بلاژویچ، سرمربی فقید تیم ملی ایران، امروز با حضور چهره‌های ورزشی کشور کرواسی برگزار شد.
مراسم تدفین میروسلاو بلاژویچ، سرمربی فقید تیم ملی ایران، امروز برگزار شد.
پله اسطوره برزیلی در بلندترین قبرستان جهان که ۸۰۰ متر با ورزشگاه سانتوس فاصله دارد به خاک سپرده شد.
مشهد ـ پیکر مطهر یک شهید گمنام عملیات بدر دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد به خاک سپرده شد.
مشهد _ مراسم تشییع و تدفین یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده‌ی دوران هشت سال دفاع مقدس در پادگان شهدای بسیج مشهد مقدس برگزار شد.
علی دایی چهره برجسته و سرشناس فوتبال ایران امروز در مراسم تدفین مرحوم کریم باوی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در بی‌بی سکینه کرج شرکت کرد و مورد استقبال حاضران و علاقمندانش قرار گرفت.
علی دایی چهره برجسته و سرشناس فوتبال ایران امروز در مراسم تدفین مرحوم کریم باوی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در بی‌بی سکینه کرج شرکت کرد و مورد استقبال حاضران و علاقمندانش قرار گرفت.
پدر آیلار در ویدیویی، تاکید کرد که فوت دخترم ربطی به اتفاقات اخیر ندارد و من از کسانی که صبح امروز نگذاشتند مراسم تشیع و تدفین دخترم به خوبی برگزار شود، بیزارم.
سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه قصد حضور در مراسم تدفین ملکه انگلیس را ندارد.
بر اساس اسنادی از لندن که به دست روزنامه پولتیکو رسیده، به سران کشور‌ها توصیه شده که با جت یا بالگرد‌های شخصی خود در مراسم تدفین ملکه الیزابت حاضر نشوند.
تاریخ دقیق مراسم تشییع و تدفین ملکه الیزابت دوم مشخص شد اما هنوز معلوم نیست که آیا این موضوع تاثیری روی مسابقات هفته آینده لیگ برتر دارد یا خیر.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن در مراسم تدفین ملکه الیزابت دوم شرکت خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.
این پیشنهادات با استقبال و تأیید مرحوم سید احمد آقا مواجه می‌شود و نتیجه همان می شود که پیکر مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حدود سه روز با کیفیت خاصی در محل مصلای فعلی نگهداری و آن صحنه های ماندگار در تاریخ به ثبت رسید و سپس در مکان فعلی به خاک سپرده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ