اگر آقای هاشمی بود، با گروه‌های کف خیابان و خانواده‌های آسیب‌دیده از وقایع اخیر ملاقات و گفتگو می‌کرد و ضمن دلجویی از آن‌ها نظراتشان را می‌شنید و انعکاس می‌داد. اگر آقای هاشمی بود، از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در این قضایا، گرفتار بی‌عملی شد، به شیوه‌ای موثر بهره می‌برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیهان نوشت: مرحوم‌هاشمی ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ در اجلاس آموزش و پرورش و در اثر مشورت‌های نادرست و گمراه کننده برخی اطرافیان گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روز‌ها محکمترین اقتصاد دنیا را دارند، این‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند...
گمان چنین بود که اولین دیدار و سفر اردوغان به تهران خواهد بود، اما او به باکو رفت و در مصاحبه‌ای در کنار «علی‌اف» کلماتی علیه ایران بیان کرد که هیچ انتظارش نبود.
به نظر می‌رسد اگر دولت و سایر قوا و دستگاه‌های نظام اراده‌ای برای تحقق اهداف نامگذاری دارند، باید تجدیدنظر اساسی در رویکرد‌ها و عملکرد‌های خود داشته باشند و به‌طور خلاصه کار‌هایی که تاکنون انجام می‌دادند را متوقف و کار‌هایی که انجام نمی‌دادند یعنی مجموعه تنش‌زدایی داخلی و خارجی، کاهش هزینه، ثبات در تصمیم‌گیری، حمایت از سرمایه‌گذاری، ایجاد امنیت اقتصادی را در دستور کار قرار دهند و تنها در این شرایط است که می‌توان امیدوار بود کم‌کم منویات اقتصادی رهبر انقلاب محقق شود.
نماینده سابق مردم تهران گفت: اگر همه وقتی ظلمی به کسی می‌شود، کسی بی جهت ردصلاحیت می‌شود، هر کسی در هر مقامی اعتراض می‌کرد ما وضعمان به اینجا نمی‌رسید.
حسین شریعتمداری در ستون گفت و شنود کیهان نوشت: خدا رحمت کند آقای هاشمی را، آخرین تدبیرشان این بود که از صنایع موشکی دست بکشیم و به گفتمان روی بیاوریم که اگر عملی شده بود الان دشمن چندین بار همه خاک ایران را شخم زده بود و تمامی مردم را به خاک و خون کشیده بود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌‌گوید فدراسیون فوتبال ۳ ماه است تکلیف تیم امید را مشخص نمی‌کند.
خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشتند: اگر به مکتب و خط امام خمینی، معتقدید، چه کسی نزد امام معتمدتر ونزدیکتر و مورد اتکاتر از هاشمی بود؟ که به تعبیر آیت الله خامنه ای، امام فقط برای سلامتی ایشان در سفر‌ها مخصوصا به جبهه، نذر می‌کرد و به تعبیر مرحوم یادگار امام، نزدیک‌ترین چهره‌ها به امام بود.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عفو عمومی محکومان توسط رهبر معظم انقلاب گفت: آزادی محکومان و متهمان حوادث اخیر فرصتی را به‌دست می‌آورد که می‌تواند آتش زیر خاکستری هم اگر باقی‌مانده را به‌نوعی خاموش کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر آقای هاشمی بود و میتوانست ایده هایی که در ذهن داشت را عمل کند، ما «جمهوری» دیگری داشتیم، گفت: آقای هاشمی با دوراندیشی آینده را می دید و می دانست که با اجبار نمی شود جامعه را به یک سمت کشاند؛ و حالا ما شاهد وضعیت موجود نبودیم.
محمود واعظی، وزیر اسبق ارتباطات، در حاشیه مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این شرایط سخت که ما هم در داخل مشکل داریم و هم فشارهای خارجی مضاعف شده، شخصیتی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی که همواره لنگرگاه نظام و انقلاب بوده، جایش جدی خالی است. همواره سیاست ایشان تعامل با کشورهای خارجی بود و در داخل هم اگر کسانی نسبت به انقلاب و سیاست ها نگاه مخالف دارند، ایشان دنبال حذف کردن نبود و همیشه دنبال این بود که اینها را اقناع کند.
روزنامه ایران نوشت: اگر طی سال‌های گذشته به موضوع ذخیره‌سازی توجه می‌شد، می‌توانستیم در حل مشکل ناترازی تولید و مصرف و همچنین صادرات گاز گام برداریم که متأسفانه با انحلال شرکت فعال در این حوزه در دهه ۹۰، از این قافله جامانده‌ایم.
علی مطهری گفت: «من معتقدم بعد از رفتن آیت الله هاشمی، کشور دچار آشوب‌های زیادی شده است؛ آشوب‌های دی‌ماه ۹۶، آبان ۹۸ و آشوب‌های اخیر را مشاهده کردیم و فکر می‌کنم اگر آقای هاشمی بود، نمی‌گویم به هیچ وجه آشوبی نداشتیم، اما ایشان تدبیر و تعادل ایجاد می‌کرد. مردم احساس می‌کردند گاهی حرف‌های آنان از زبان آقای هاشمی گفته می‌شود، یک نوع تخلیه روانی می‌شد و آقای هاشمی نوعی سوپاپ اطمینان بود».
هاشمی به موانع شکل گیری گفت وگوی ملی اشاره و خاطرنشان کرد: گفت وگوی ملی مثل هر پدیده اجتماعی دیگری، پدیده‌ای نیست که بخواهیم صفر و صدی نسبت به آن قضاوت داشته باشیم. روند گفتگو تا حدی در کشور جریان دارد، ولی پر هزینه است و باید هزینه گفت وگوی ملی کم و به آن رسمیت ببخشیده شود. باید از شکل گیری گفتگو در رسانه‌ها در قالب‌های مختلف استقبال شود در این صورت به شکل مطلوبی مطالبات مطرح، موانع بررسی و راهکار‌ها ارایه می‌شوند.
او تلاش می‌کرد با همراهی عاقلانه و مدبرانه با مردم، نقطه «امید به اصلاح» را در دل آنان زنده نگه دارد و برای دستیابی به آن، همچون گذشته هزینه‌های سنگین و فشارهای طاقت‌فرسا بر خود و نزدیکان خود را بر دوش می‌کشید چنان که دور از ذهن نیست که در این راه و با توجه به تشدید محدودیت‌ها که شاهد هستیم، خود ایشان نیز در حصر قرار می‌گرفت!
هاشمی طبا در ادامه خاطرنشان کرد: «اگر کسی مجرم است باید در دادگاه به کارش رسیدگی شود نه اینکه آزاد باشد و چنین مسائلی برایش پیش بیاید.»
هاشمی طبا گفت: اگر به نخواندن سرود از سوی بازیکنان ایراد داریم، به یاد آوریم که در سال‌های گذشته ایران‌دوستی نفی و حتی شرک خوانده می‌شد و هرگز آموزش این کار به ورزشکاران داده نشده است و وقتی احساس ایران‌دوستی نفی می‌شود، چه جای گله است؟
مجتبی توانگر نماینده تهران در نامه‌ای به رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از اظهارنظر‌های اخیر دبیر این ستاد گفت: برآیند رفتاری ایشان- آگاهانه یا غیرآگاهانه – تسهیل‌کننده ایده خشونت عریان جریان دین‌ستیز خواهد شد و هر یک از گزاره‌های وی بودجه آنان را افرایش می‌دهد.
مجتبی توانگر نماینده تهران در نامه‌ای به رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از اظهارنظر‌های اخیر دبیر این ستاد گفت: برآیند رفتاری ایشان- آگاهانه یا غیرآگاهانه – تسهیل‌کننده ایده خشونت عریان جریان دین‌ستیز خواهد شد و هر یک از گزاره‌های وی بودجه آنان را افرایش می‌دهد.
اگر بنای نظام بر عمل به دیدگاه راهبردی رهبر انقلاب، مبنی بر مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور و مردمسالاری دینی باشد، طبیعتا نباید انتخابات قابل پیش‌بینی باشد و باید تنوع واقعی رای‌ها را در انتخابات مشاهده کرد. در این صورت نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ایجاد رقابت واقعی تعیین‌کننده خواهد بود.
هاشمی طبا نوشت: ریاست معزز مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اگر فردا صبح که از خواب بیدار شوند، آب در لوله‌های خانه‌شان نباشد و برق و گاز قطع شده باشد، چه خواهند کرد؟ آیا اولویت‌ها را نمی‌فهمیم یا نمی‌خواهیم بفهمیم؟
امروز اگر جلوی این وضع گرفته نشود از فردا هر کسی که مسبب وضع خراب است به خودش اجازه می دهد به عرصه کار بازگردد و از همه هم طلبکار باشد.
فعالان بازار ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد نوسان محدود قیمت دلار و یورو در صرافی ها هستند. این در حالی است که بهای دلار در بازار آزاد نیز همچنان در کانال سی هزار تومانی در نوسان است.
اگر امروز در مجلس دوم، این را مبنا قرار دهید، چه خواهد شد؟ سرنوشت کشور را داده اید دست شورای نگهبان. نمی شود که به ۱۲ نفر حق داد، نمایندگان ۲۷۰ نفرند.
کرمی در نهایت در توصیه به نمایش این فیلم گفت: «امید» بالاترین موهبت برای انسان‌هاست. داشتن امید و توکل وتلاش باعث عبور انسان از سختی ها ناملایمات و مرارت‌های زندگی است. هر فرد، جامعه‌ و ملتی که امیدش را از دست بدهد نابود می‌شود. این فیلم به ما نشان می‌دهد که چگونه در اوج گرفتاری‌ها، امیدواری منجر به پیروزی می‌شود. اگر جوان‌ها می‌خواهند ببینند که اعتقاد و امید چگونه می‌تواند ثمربخش باشد باید این فیلم را ببینند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ