اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو پرسش اصلی این است که انتخابات اسفندماه چه مضمونی دارد؟ این نامزد‌ها که همه طرفدار وضع موجود هستند و نظرسنجی‌ها و شواهد روشن هم نشان می‌دهد که اغلب مردم مخالف وضع موجود هستند و روند‌های سیاستی موجود را به سود خود نمی‌دانند، پس انتخابات حول چه مسئله‌ای خواهد بود؟ آیا رقابتی معنادار وجود خواهد داشت یا فقط شاهد اجرای یک آیین و مناسک سیاسی خواهیم بود؟
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بیماری سیفلیس از مادر به بچه بویژه در صورت ابتلای مادر در طول بارداری یا ابتلای قبلی مادر منتقل می‌شود و بیماری‌های شدیدی را برای کودک به همراه دارد، می‌گوید: این عفونت باکتریایی از طریق ارتباط جنسی می‌شود و در کسانیکه مبتلا به ایدز یا هموسکشوال (همجنسگرایی) هستند احتمال بیماری بیشتر است.
سیستم یکپارچه نظارت زیردریایی (IUSS) یک شبکه جهانی از حسگر‌های زیر آب است که برای شناسایی، طبقه‌بندی و گزارش موقعیت زیردریایی‌ها در سرتاسر دنیا طراحی شده است. این شبکه عمدتا از میکروفون‌های زیر آب تشکیل شده که به نام هیدروفون شناخته می‌شوند. این هیدروفون‌ها فعالیت‌های زیردریایی‌ها را شنود می‌کنند.
تشکیل شورای ائتلاف و شورای وحدت و آنچه این دو شورا در انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتند به خوبی گویای انتظار هر یک برای در دست گرفتن یا حفظ قدرت تاثیرگذاری و تصمیم‌گیری در بین اصولگرایان است. در سکوت بسیاری از چهره‌ها و گروه‌های سنتی اصولگرا می‌توان این استدلال را شنید که حالا که صدای نقد‌ها از «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی» بلند شده، چرا راهبری و تصمیم‌سازی نباید حق شورای وحدت باشد.
شکل بینی بز دمشقی سبب شده که لقب بولداگ دنیای بز‌ها را به این حیوان بدهند. شاید به نظر بسیاری قیافه بز دمشقی عجیب و حتی ترسناک باشد، اما برای بسیاری معنای زیبایی است. یک بز دمشقی سال ۲۰۰۸ در یک رقابت در ریاض عنوان «زیباترین بز» را از آن خود کرد.
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
اگر پنج علامت یا بیشتر دارید که بیشتر از دو هفته ادامه‌دار شده احتمالاً افسردگی پس از زایمان دارید. نشانه‌های عینی یک عارضه (signs) یعنی چیز‌هایی که شخص دیگری غیر از خود شما هم بتواند آن‌ها را ببیند و متوجه شوید یا درموردتان بداند، مثلاً سرفه یا راش پوستی. اما سرنخ‌ها یا علائمی که خود بیمار با زبان عامیانه خودش در وصف حالش بیان می‌کند Symptom هستند و دیگران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند،
سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) یک اختلال شایع است که معده و روده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم این سندرم شامل گرفتگی و درد شکم، نفخ، اسهال یا یبوست یا هر دو است.
ژاپن بیشترین تعداد صدساله‌های دنیا را دارد و بنابراین شاید پیروی از یک رژیم غذایی ژاپنی بتواند به داشتن عمری طولانی‌تر کمک کند.
دست صهیونیست‌ها در پشت این قضایا قرار دارد. آنها در تلاشند که ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند. این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشورهای دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشورها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.
دست صهیونیست‌ها در پشت این قضایا قرار دارد. آنها در تلاشند که ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند. این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشورهای دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشورها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.
در چین رهبران این کشور به‌جای پنهان کردن پول، به خارج فرستادن آن با غارت یا زیرمیزی‌های متعدد کوشیدند غاز‌ها را تشویق کنند تا تخم‌های طلایی بیشتری بگذارند و در این میان شاید یک یا دو تخم را برای خود بردارند تا غاز طلایی جدیدی سر از تخم درآورد... میل رهبران چین در اولویت‌دهی به رشد اقتصادی شرایط مساعد و راهگشایی برای سرمایه‌گذاری خلق کرد.
اوایل آبان ماه و یکی دو هفته پس از بازداشت آرمیتا عباسی، خبرگزاری سی‌ان‌ان مدعی تجاوز به آرمیتا عباسی در زندان شد. سی‌ان‌ان گرچه گزارش خود را یک گزارش تحقیقی نامیده بود، اما در متن گزارش جز چند شاهد عینی ناشناس و بی هویت، مستندی ذکر نشده بود. گزارش را هم قصه‌وار آغاز می‌کند و گویی سناریویی می‌نویسد و نه اینکه باید گزارشی مستند ارائه دهد.
اختراعات بزرگ گاهی آغاز ساده‌ای دارند. در سال‌های اخیر، سرویس‌های پخش زنده محبوبیت زیادی یافته اند، به علاوه‌ی برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند با هر کسی در هر نقطه از دنیا ارتباط برقرار کنیم. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید که فناوری وب‌کم برای نظارت بر یک قهوه جوش به وجود آمد.
چندی پیش یک دختربچه ۵ ساله که به دلیل مصرف اشتباه شربت متادون دچار مسمویت دارویی شده بود، بعد از این که دو بار در آمبولانس احیا شد، توانست از مرگ حتمی نجات پیدا کند. این در حالی است که مسمومیت کودکان بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون در تهران نسبتا شایع است و به گفته فریبا فرنقی، پزشک بخش مسمومیت اطفال بیمارستان لقمان حکیم، به طور متوسط هر شب یک یا دو کودک با چنین مشکلی در این بیمارستان بستری می‌شوند.
برای نمونه، مالیات ابلاغ شده برای یک مؤدی مالیاتی یک میلیارد تومان است و پس از اعتراض صورت گرفته از ناحیه او، این رقم به ۵۰ میلیون تومان تقلیل می‌یابد؛ دلیل تحقق این فقره، از دو حالت خارج نیست؛ یا آن مالیات ابلاغی یک میلیارد تومانی، اشتباه بوده است که حتما باید منشا اشکال مشخص و رفع شود یا اینکه خدای‌ناکرده فسادی به وقوع پیوسته که مالیات ابلاغی یک میلیاردی به ۵۰ میلیون تقلیل یافته است
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از دنیا به روی آوردن به چند جانبه گرایی و ایجاد نظام عادلانه بین‌المللی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: چندجانبه‌گرایی شاید اشاره به همین باشد که در واقع امروز تنها یک قدرت واحد نظیر آمریکا در دنیا وجود ندارد، بلکه قدرت‌های متعددی در جهان هستند که این‌ها می‌توانند همدیگر را پشتیبانی کنند و با یکدیگر در تعامل باشند؛ بنابراین چندجانبه‌گرایی در جهت نفی قدرت واحد است.
حقایقی (درباره دفاع مقدس) که ما از آن سخن می‌گوییم امروز فقط یک ادعا نیست، بلکه خود طرف مقابل هم به آن اعتراف می‌کند. حمله و جنگ با انقلاب اسلامی طبیعی بود، چون دشمنان از این انقلاب عصبانی بودند. این انقلاب اتفاقاتی را در دنیا پیش آورد که شاید خود ما آن زمان از همه ابعاد آن خبر نداشتیم، اما آن‌ها می‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است.
حقایقی (درباره دفاع مقدس) که ما از آن سخن می‌گوییم امروز فقط یک ادعا نیست، بلکه خود طرف مقابل هم به آن اعتراف می‌کند. حمله و جنگ با انقلاب اسلامی طبیعی بود، چون دشمنان از این انقلاب عصبانی بودند. این انقلاب اتفاقاتی را در دنیا پیش آورد که شاید خود ما آن زمان از همه ابعاد آن خبر نداشتیم، اما آن‌ها می‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است.
لوچی پارتچی، یکی از هواداران بارسلونا، است که شاید بتوان لقب وفادارترین هوادار دنیا را به او داد.
«تاکید ایرانی ها بر دریافت تضمین از طرف آمریکایی کاملا جدی است. شاید یک دلیل اصلی این مساله این باشد که ایرانی ها نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا دارند و احتمال بازگشت مجدد ترامپ به کاخ سفید را کم ارزیابی نمی کنند. موضوعی که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد عملا موجب خواهد داشت تا توافق احتمالی که در شرایط کنونی حاصل می شود، عمری بیش از دو یا نهایت سه سال نداشته باشد. از این رو، ایرانی ها سعی دارند تا مزایا و منافعی را که از توافق برجام می برند، تا جای ممکن به حداکثر برسانند.»
آنچه علی کریمی گفت نه رفیق حقیقت است و نه شریک کذب؛ اهانت شاید نباشد اما حتماً معرفت نیست. یک دو راهی میان خوبی و خوبی است.
با اعلام رضا درویش این احتمال وجود دارد که پرسپولیس بازی خداحافظی سید جلال حسینی را مقابل یک تیم بزرگ خارجی برگزار کند.
تلفن خاموش مجیدی می‌تواند یک استراحت و ریکاوری عادی باشد؛ اما اگر این سکوت دو سه روز دیگر ادامه یابد، باید جدایی فرهاد که اتفاقا اصلا عجیب نیست را جدی تر گرفت. شاید فرهاد از سختی فصل آینده با رقبای تقویت‌ شده ترسیده و یا پیشنهاد خارجی دارد؛ اما...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ