براساس تحقیقات جدید در یک موسسه آلمانی، زیر سویه جدید اومیکرون با نام BQ.۱.۱ در برابر همه درمان‌های آنتی‌بادی تایید شده مقاوم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
در هند نیز تولید واکسن سرعت گرفته و در برخی ایالت‌ها، زدن ماسک دوباره اجباری شده است. استرالیا یکی دیگر از کشورهایی است که از گسترش این زیرسویه نگران است. در اندونزی نیز شاهد افزایش بستری‌ها بر اثر ابتلا به این زیرسویه بوده‌ایم اما هنوز عموما شاهد گسترشی در سطح موارد قبلی مثل امیکرون نبوده‌ایم.
خود سازمان جهانی بهداشت هم بعد از اپیدمی شدید زیرسویه XBB در چین و ژاپن و بقیه دنیا که در کشور ما هم غالب شده، فقط صحبتی از تکرار تزریق واکسن نکرده است. روی سه اصل ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی کمتر از یک متر تاکید کرده است.
پدرام پاک‌آیین با اشاره به اینکه این مورد در روز‌های اخیر در تهران مشاهده شده است، تصریح کرد: براساس نظر متخصصان همه‌گیرشناسی که در این زمینه اتفاق نظر دارند، همه این زیرسویه‌ها سرعت انتقال بالایی دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده کرونا در استان چند مورد از زیر سویه جدید اُمیکرون با نام‌های BQ ۱ و XBB در آذربایجان شرقی مشاهده شده است.
یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: سوزش گلو نشانه بارز ابتلا به زیرسویه‌های جدید امیکرون است.
در زیرسویه BQ۱ نوع جهش آمینواسید‌ها را تغییر داده است به همین سبب این زیرسویه نسبت به BF۷ که هر دو از BA۵ نشات گرفتند، خطرناک‌تر است. سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر و واکسن‌گریزی آن بیشتر است.
همه‌چیز درباره ۲ زیرسویه جدید کرونا
عمادی افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در شرایط فعلی که احتمال شیوع موج هشتم وجود دارد، همراهی و همیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و انجام به موقع تزریق دُز یادآور واکسن می تواند به مهار آن منجر شود.
حالا پس از دوران رخوت و سکون کرونا در ایران و جهان، چند روزی است که این ویروس مهلک جان تازه‌ای گرفته و بار دیگر جولان خود را آغاز کرده است. زیر سویه جدید کووید ۱۹ دارای سرعت انتقال بالایی است.
چنانچه زیرسویه BQ ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کشور را داشت.
چنانچه زیرسویه BQ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود، هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید19 در کشور را داشت.
پدرام پاک آئین گفت: روز گذشته، سه مورد ابتلاء به زیرسویه‌های جدید اومیکرون که در بسیاری کشور‌های جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شد.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران سویه جدید بیماری کرونا در اروپا و آمریکای شمالی زیر سویه امیکرون است. سرایت پذیری این زیرسویه زیاد است و اکثر بیماران به صورت سرپایی مداوا خواهند شد.
تبریز- مدتی است که آلودگی هوا میهمان اکثر شهرهای ایران از جمله تبریز شده است و مردم دیگر نای نفس کشیدن ندارند که ردپای بی‌تدبیری‌ها در این موضوع کمتر از آسمان نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سال گذشته رئیس جمهور و اعضای کابینه‌ برخلاف رویه رئیس جمهور سابق با حضور پرتکرار در صحن و کمیسیون‌های مجلس، سعی در پاسخگویی به سوالات نمایندگان داشتند.
عمده علائم ابتلا به زیرسویه‌های BA ۴ و BA ۵ شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، سوزش گلو، سرفه خشک، گرفتگی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس مختصر، درگیری سیستم گوارش و اسهال و استفراغ، تب (که چندان بارز نیست)، خستگی مفرط و درد‌های ماهیچه‌ای است. در ابتلا به این زیرسویه برخلاف سایر سویه‌ها، درگیری و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ