دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: برخی از مقامات کشور ایران در زمانی که در ریاست بودند هم نمی‌توانستند این بار سنگین را از دوش مردم بردارند دیگر چه برسد به الآن.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه تاکنون در سطح رسانه‌ها و شنیده‌ها از محافل سیاسی منتشر شده، این است که برخی چهره‌های درجه اول دولت و مجلس قبل (حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی) نیرو‌های نزدیک به خود را تشویق به نام‌نویسی و حضور در عرصه انتخابات کرده‌اند؛ اما خبری درباره کاندیداتوری خود این چهره‌های شاخص منتشر نشده است.
امیری‌فر که پیش از این نزدیک‌ترین روحانی به احمدی‌نژاد محسوب می‌شد گفت: برنامه‌ احمدی نژاد برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری است و انتخابات مجلس را مقدمه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند. احمدی‌نژاد ممکن است لیستی را برای انتخابات مجلس اعلام کند و البته تلاشش هم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی ذهن آنها را درگیر کرده است.
محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده و مطلبی نشنیدم.
بسیاری از تحلیلگران سیاسی به دنبال رمزگشایی از این موضوع هستند که آیا مسیری که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان شکل داده بود در ادامه امکان تداوم را خواهد داشت یا نه؟ برخی اسامی مانند حسن روحانی در این میان مطرح می‌شود تا بتواند علمای معتدل را ذیل یک خیمه واحد شکل دهد. سید حسن خمینی نام مهم دیگری است که گروهی از تحلیلگران حضور او در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان را در صورت بلامانع اعلان شدن، اثرگذار ارزیابی می‌کنند.
رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس در واکنش به انتقادات محقق داماد، روحانی سرشناس او را آخوند دو ریالی خطاب کرد!
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز خوشنودی از اینکه برای همه روشن شده که با دنیا باید تعامل کرد، افزود: خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد، نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و فقط به دو، سه مورد ختم نشود و تبدیل شود به حرکتی برای توسعه کشور و تعامل سازنده با جهان. خوب است همه فهمیدند نمی‌شود سفارت آتش زد و دردسر ایجاد کرد.
در پی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، حسن روحانی رییس جمهوری پیشین ایران به وی تبریک گفت.
انتخابات است و شور و شوقش، البته اگر مشارکتی درخور رخ دهد یا حداقل چینش نامزدها به شکلی باشد که همه جریان‌ها نماینده خود را داشته باشند. تجربه انتخابات مجلس یازدهم نشان داده که با حذف گسترده نامزدهای انتخابات، میدان رقابت از افراد توانا خالی و مجلس پر‌انتقادی مثل مجلس یازدهم و به باور کارشناسان بدون خروجی قابل‌دفاع تشکیل خواهد شد که یکی از نتایجش افزایش نارضایتی عمومی و بعد ناامیدی از صندوق رأی است. اتفاقی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم هم رخ داد و بعد از یک مجلس با مشارکت اندک شاهد یک دولت با حضور نه‌چندان مطلوب رأی‌دهندگان در پای صندوق رأی بودیم که تا امروز در حل مشکلات اقتصادی که چاره‌اش را اقدام انقلابی در یک هفته اعلام می‌کردند هم موفق نبوده است.
ماجرای شکاف میان اصولگرایان از زمانی آغاز شد که بحث حضور چهره‌های مطرح اصولگرا در جریان ثبت‌نام‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ مطرح شد. در آن برهه اعلام شده بود سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف که هر دو سابقه شکست از حسن روحانی را در رزومه سیاسی خود داشتند و یکی در شمایل رییس مجلس یازدهم و دیگری در قامت رییس دستگاه قضا فعالیت می‌کرد، تصمیم گرفتند تا هر دو از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کنند تا فردی جوان و تازه نفس از جناح راست برای این منظور برگزیده شود.
روحانی پس از طی دوره سکوتِ حاصل از عملکرد منفی دولتش، مدتی است به سیاست بازگشته و کنشگری سیاسی خود را با هدف حضور در انتخابات مجلس آغاز کرده است.
در هفته‌های اخیر تحرکات سیاسی روحانی علنی‌تر شده است و برخی این تحرکات را در راستای حضور او در انتخابات مجلس قلمداد می‌کنند.
آقای روحانی در آن دیدار تاکید کردند که امسال، سال انتخابات است و از این جھت اھمیت زیادی دارد و باید به گونه‌ای مدیریت شود که علاوه بر اینکه باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی نظام شود، در فضایی پرشور و رقابتی و در کمال امنیت نیز برگزار شود؛ بنابراین خبرھایی که برخی مطرح می‌کنند، فقط فضاسازی است و عملا ھیچ صحبتی مبنی براینکه ایشان به انتخابات ورود کنند عنوان نشد. بعید می‌دانم ایشان بخواھند وارد انتخابات مجلس شوند و تاکنون نیز صحبتی مبنی براین موضوع نشنیده‌ام.
شخصا با آقای روحانی صحبت کردم و گفتم شما سوگند یاد کرده‌اید که از حقوق ملت حمایت کنید. اگر نمی‌توانید، لطفا موضوع را به عنوان یک امر اختلافی بر اساس وظیفه ملی و قانونی خودتان طی نامه‌ای رسمی به رهبری انعکاس دهید و از ایشان بخواهید که بر اساس اصل ۱۱۰ ورود کنند و ایشان گفتند که این کار را نمی‌کنم. نبود سیاست‌مدار ملی اینگونه کشور را به بحران می‌برد. این همه را گفتم تا به این نتیجه برسم که حاکمیت قانون مقدم بر انتخابات است. در جایی که قانون حاکمیت ندارد، اساسا سخن راندن از انتخابات آزاد و رقابتی، حدیثی بی‌مسما و بی‌معنی است.
حسن روحانی در دیدار نوروزی با جمعی از وزیران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال امتحان بزرگ برای جمهوری اسلامی است. می‌بینیم انتخابات درستی برگزار می‌شود یا سلیقه سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.
دیدید که تا اسم عباس عراقچی که آمد از قیمت دلار دو هزار تومان کم شد. لابد اگر آقای ظریف می‌رفت ۵ هزار تومان کم می‌شد! هنگامی که یکی از حاضران به مزاح یادآور شد «و اگر خود شما ۱۰ هزار تومان» بلافاصله پاسخ داد: دکتر ظریف هم از طرف ما می‌رفت.
جهانگیری گفت: انتخابات سال ۹۶ انتخابات پرهزینه‌ای برای من بود. یکی از نتایج آن ردصلاحیت در ۱۴۰۰ بود. اما کاش فقط این بود. من از روز بعد از انتخابات ۹۶ احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است. یکی از آن‌ها خود آقای روحانی بود. رابطه من با آقای روحانی در دوره دوم مثل دوره اول نبود.
باهنر گفت: لاریجانی تا الان معتقد به حضور در صحنه انتخابات نشده/ حضور روحانی در انتخابات مجلس مفید است/ جبهه پایداری در انتخابات از اصولگرایان جدا می شود
روحانی گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه نظام جمهوری اسلامی را حفظ و آن را درست کنیم. نظام متعلق به این و آن نیست، نظام متعلق به همه ملت ایران است. مردمی که از ما برگشتند را باید برگردانیم. حتی اگر حاکمیت یکدست می‌شود باید مسیری طی کند که مورد پذیرش همه مردم باشد.
بر اساس ابلاغیه شورای نگهبان که شرط سنی حضور در انتخابات را حداقل ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام در هنگام ثبت نام اعلام کرده است، حسن روحانی از حضور در انتخابات ۱۴۰۴ منع خواهد شد.
یکسال مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی وبسایت رسمی حسن روحانی به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص فدراسیون فوتبال هم گفت: تخلفات رییس فدراسیون فوتبال را به دستگاه های مختلف انتقال داده ایم، در عین حال تخلفات وی پس از جام جهانی قطر پیگیری خواهد شد. معتقدیم نباید وی به این سمت انتخاب می شد.
مذاکرات مدیران تاپیکو با هیات بلند‌پایه روسیه در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
وزیر دولت اصلاحات گفت:‌ دیدار اخیر محمد خاتمی، حسن روحانی و حسن خمینی برنامه‌ریزی شده و مربوط به انتخابات نبود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ