رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌های دانش بنیان ها» در این هفته نهایی می‌شود و جزئیات آن به صحن برده خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز پارلمان، ضمن رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل، سازوکارهای مختلفی برای تامین مالی تولید پیش‌بینی کردند.
پیش از این بخش خصوصی از معرفی نماینده حقوقی به محاکم محروم بود اما با الحاق یک‌بند به یکی از مواد طرح تأمین مالی و جهش تولید، اجازه استفاده از نماینده حقوقی به کلیه بنگاه‌های خصوصی اعطا شد.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و ادامه رسیدگی به طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور در دستورکار قرار گرفت.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.
رییس صندوق نوآوری گفت: در بسته همکاری صندوق نوآوری با سازمان بورس، تامین مالی جمعی ۱۰۰ طرح نوآورانه به ارزش هزار میلیارد تومان و ورود ۱۵ شرکت دانش‌ بنیان به بازار سرمایه پیشنهاد شده است.
معاون علمی رئیس جمهوری از حمایت‌های زیرساختی، کارگزاری و بازارسازی، با نقش آفرینی بخش خصوصی در کنار رصدخانه ملی ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برای تشکیل یک صندوق تامین مالی خبر داد.
رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دوجلسه باموضوع الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱هکتارزمین دولتی درچهارشهرو ۱۸۱ هکتار زمین مالکیت خصوصی درراستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرد.
بانک گردشگری تاکنون در مجموع 95 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 10828 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
بانک گردشگری تاکنون در مجموع 75 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 9311 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت را تعیین کردند.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه بانک‌ها به تکالیف قانونی خود در طرح نهضت ملی مسکن عمل نمی‌کنند، گفت: در ازای دریافت زمین، بخش خصوصی ۲۰ تا ۵۰ درصد منابع مالی پروژه را تأمین و پرداخت می‌کند.
مدیر عامل صندوق ملی مسکن از تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل تهاتر نفت برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درباره وضعیت تأمین زمین در نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون بیش از ۲۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.
فعالان بازار ارز عراق می‌گویند، با افزایش سخت‌گیری‌ها برای انتقال دلار به ایران، بسیاری از تجار و قاچاقیان ناگزیر شده‌اند تا نیاز ارزی خود را از بازار غیررسمی و آزاد تامین کنند و همین اقدام موجب تضعیف دینار عراق و بالا رفتن نرخ دلار شده است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقرر شده تا شناسایی اراضی، الحاق، تفکیک، طراحی و آماده سازی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعت توسط بنیاد مسکن انجام شود.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح های و پروژه های بر مولد سازی دارایی ها تأکید کرد.
عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، مساحت اراضی تأمین شده در حریم و محدوده شهر برای طرح نهضت ملی مسکن را حدود ۵۷ هزار هکتار اعلام کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با نهایی شدن دو طرح مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه و طرح تأمین مالی تولید، هدایت اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در کشور و رفع معضل تأمین مالی محقق می شود.
نمایندگان مجلس کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین و حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر را به توصیب رساندند.
سبزوار ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۲۱ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در سبزوار تأمین شده است.
نشست بررسی نحوه اجرای طرح «تامین مالی زنجیره تامین» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر محمدرضا فرزین در بانک ملی ایران برگزار شد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تصویب کلیات طرح تأمین مسکن نخبگان در جلسه هیأت امنای این بنیاد خبر داد و گفت: جزئیات این طرح پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ