هرچقدر هم بزرگ و پیروز و فاتح، شکست سرانجام فرا می‌رسد اما حتی دشمنان کریس رونالدو هم چنین پایانی را برایش آرزو نمی‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرور اتفاقات فصل گذشته پرسپولیس که با یحیی به قهرمانی رسیدند، نشان می‌دهد که برد‌های اقتصادی، یکی از ابزار‌هایی است که یحیی با استناد به آن توانسته قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.
تیم‌ امید فوتسال ایران در دومین جدال خود در مسابقات کافا 2023، با یک گل برابر قرقیزستان به پیروزی رسید.
نوشت: دوریش عباس خاکسار در دوران فتحعلی شاه قاجار و ۸ سال بعد سقوط ناپلئون بناپارت به دنیا آمده و در زمان تهیه گزارش ۱۵۰ سال عمر کرده بود. او ۳۷ بار ازدواج و یاد اولین همسرش قمرناز برایش بعد از یک قرن هنوز زنده بود.
بزرگترین روزنامه ایتالیا از مهدی طارمی به عنوان گزینه اصلی میلان برای تقویت خط حمله تیم استفانو پیولی نام برد.
در پایان عصر قاجار و اوایل دوره پهلوی نیز خیابان لاله‌زار یا «شانزلیزه تهران» نماد نوگرایی و هنر ایران را بر پیشانی داشت. خیابانی که ترکیبی از هنر و تجارت را در دل خود جای داده و تئاترها، سینماها، رستوران‌ها و ویترین مغازه‌های مختلف آن، رفت‌وآمد بسیاری را در این خیابان رقم می‌زد. امروزه از آن لاله‌زار طهران قدیم تنها «خانه امین‌السلطان» یا «خانه و باغ اتحادیه» باقی مانده که خوشبختانه از دام تخریب رها شده و به‌دست مرمت و بازسازی رسیده است.
خیابان لاله‌زار قدمتی به درازای تاریخ تحول پایتخت دارد. زمانی تنها یک باغ خارج از حصار طهماسبی بود و به‌مرور به یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین خیابان‌های تهران تبدیل شد. روزگاری مدرن‌ترین خیابان تهران نام داشت و بسیاری از اولین تجربه‌های مدرنیته را در حافظه خود ثبت کرده است.
گلدان‌های اهدایی ناپلئون بعد از اجرای مراسم عروسی در دربار پهلوی ماندگار شد. تا اینکه بعد از شروع جنگ جهانی دوم و تبعید رضاخان به جزیره موریس و روی کارآمدن ولیعهد جوان، اوضاع دربار نابسامان شد. ایران به اشغال متفقین درآمد و این اوضاع به نابسامانی دربار دامن زد. این بهترین فرصت بود تا حاج حسین آقا ملک رسیدی را که بابت امانت دادن گلدان‌ها داشت به دربار بفرست و گلدان‌ها را از شاه جوان پس بگیرد. اکنون از این گلدان‌های در موزه ملک نگهداری می‌شود.
شهبازی نحوه استفاده از گرمابه‌های عمومی را اینطور روایت می‌کند: «آن روزگار در تمامی شهر‌های ایران از جمله تهران حمام عمومی وجود داشت و اهالی محل به نوبت جنسیت از حمام عمومی استفاده می‌کردند. سحرگاهان قبل از طلوع آفتاب تا ساعت هشت صبح حمام به مردان اختصاص داشت و در طول روز، حمام در اختیار زنان بود. آماده کردن حمام در فصل زمستان به‌دلیل افزایش مصرف سوخت‌های مرسوم کار دشواری بود و اغلب مردم از اواخر پاییز تا شب عید رنگ حمام را نمی‌دیدند.»
به لطف پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، اکنون می‌توانیم در نهایت نگاهی اجمالی به چهره واقعی افراد مشهور تاریخ داشته باشیم.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که فرانسه «با ماکرون آغاز نشد و بقایای ناپلئون که در سطح دولتی مورد احترام است در مرکز پاریس قرار دارد.»
در عصری که ماهواره‌های مداری به قدری پیشرفته هستند که می‌توانند اشیایی به اندازه خودرو‌ها را از فضا تشخیص دهند، یک بالون جاسوسی ممکن است کمی محسوس به نظر برسد. آن‌ها ابزار برجسته‌ای برای شناسایی در طول جنگ سرد بودند و حتی به شکل اساسی‌تر برای جمع آوری اطلاعات در جنگ‌های ناپلئونی بیش از ۲۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفتند.
«رفتيم به مغازۀ لوور برای خريدن لباس. خيال می‌كرديم اين مغازه شايد پنج برابر مغازۀ تك كه در شهر تهران در اول خيابان لاله‌زار است بزرگ‌تر و پراسباب‌تر باشد. وقتی وارد شديم، خير، هيچ طرفِ نسبت نيست. واقعاً به قدر ميدان توپخانۀ طهران است. هزار نفر شاگرد و دلال و راهنما و كاركن دارد. غالبش زن‌ها و دخترها هستند.»
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد این کشور در یک جنگ بزرگ میهنی تازه با اوکراین و غرب قرار دارد.
تیم فوتبال هوادار با پیروزی اقتصادی به مرحله بعدی جام حذفی فوتبال کشور راه یافت.
عامل مهم افت معدل در دوره متوسطه این است که همه چیز آموزش را به شغل آینده، رتبه کنکور، دکتر و مهندس‌شدن فرزندمان گره زده‌ایم و از هدف اصلی که پرورش شهروند و انسان خوب در این جهان نو به نو شده و در حال تغییر است، غافل شده‌ایم.
میروسلاو بلاژویچ، مربی افسانه‌ای فوتبال کرواسی، در پیامی به زلاتکو دالیچ کسب مدال برنز جام جهانی 2022 قطر را به او و تیمش تبریک گفت.
مسئله‌ای که این روز‌ها تبدیل به پرسشی آزادهنده شده این است که چرا پرسپولیس با وجود داشتن چنین مهره‌های ارزشمندی زیبا بازی نمی‌کند و بیشتر بازی‌هایش را ناپلئونی می‌برد؟
علیرضا بیرانوند در انزلی ناجی پرسپولیس شد و سه بار دروازه قرمزها را نجات داد تا هفتمین کلین شیت خود را ثبت کند. یحیی بازهم با کمترین موقعیت گل با حداقل گل برنده میدان شد
دکتر «منصوره اتحادیه» نویسنده، پژوهشگر و استاد بازنشسته دانشگاه تهران متولد سال ۱۳۱۲ است. با وجودی که بخشی از مهم‌ترین دوران زندگی‌اش را خارج ایران زندگی کرده، خاطرات خوبی از تهران و زندگی در آن دارد و خودش را تهرانی می‌داند و می‌گوید این شهر را با همه سختی‌ها، دود و دم و مشکلات بسیارش دوست دارد.
او بیشتر به خاطر آفرینش رمان «دایی‌جان ناپلئون» و شخصیتی به همین نام شناخته می‌شود که در سال ۱۳۵۵ مجموعه تلویزیونی «دایی‌جان ناپلئون» توسط ناصر تقوایی برگرفته از این رمان ساخته شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ