اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- توقف موقت مازوت سوزی در ۲واحد نیروگاه‌ شهید منتظری درپی مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا و شورای تامین استان سبب کاهش تدریجی آلاینده‌ها پس از ۱۰ روز آلودگی هوای شدید و مستمر اصفهان شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: کارخانه‌‌‌های تولید سیمان‌‌‌های فیروزکوه طی سه سال اخیر به دلیل کمبود گاز صرفا در فصل سرد سال سوخت مازوت مصرف می‌‌‌کنند. به گفته وی اما با توجه به نوع سیستم فیلتراسیون این واحدها و شرایط قرارگیری و توپوگرافی منطقه مشکلی ایجاد نمی‌‌‌کنند.
از ۱۶ نیروگاه بخاری در کشور ۱۴ نیروگاه مانند نیروگاه طوس در مشهد، مفتح در همدان، سهند بناب در تبریز، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، شهید منتظری در اصفهان، شهید منتظر قائم در البرز، شهید رجایی در قزوین و بندرعباس مازوت‌سوزی دارند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در اطراف شهر تهران مازوت‌سوزی نداریم و نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند.
به علت وجود نیروگاه حرارتی شازند در غرب اراک، این شهر هر ساله در زمستان با مسئله مازوت سوزی و آلاینده‌ای به نام گوگرد روبروست که کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. سال گذشته این نیروگاه از ۲۷ آذر مشغول استفاده از سوخت مازوت شد در نهایت سال ۱۴۰۰، پرونده آلودگی هوا با ۱۶۵ روز ناسالم بسته شد، اما امسال از ۲۰ آبان مشغول مازوت سوزی شد و در حال حاضر سه واحد از این نیروگاه در حال استفاده از مازوت است.
تبریز- دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مازوت‌سوزی باید برای سلامت مردم متوقف شود، گفت: صنایع آلاینده باید علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی خود کنند.
یک کارشناس آلودگی هوا ضمن تاکید بر اینکه دلیل عمده آلودگی هوای سال‌های اخیر توقف نوسازی و اسقاط خودرو‌های فرسوده است، می‌گوید تا زمانیکه نوسازی، کنترل جدی معاینه فنی و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اجرا نشوند، کیفیت سوخت به حد مطلوب نرسد و مازوت‌سوزی حذف نشود و همچنین سایر اقداماتی که در قانون هوای پاک مطرح شده، انجام نشود، طبیعتا نباید انتظار هوای پاک را داشته باشیم. بحث نوسازی و از رده خارج شدن خودرو‌های فرسوده مهم‌ترین اقدامی‌ست که طی چند سال اخیر یا متوقف بوده یا به صورت کند اجرا شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ