خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اغتشاش نه تنها در مکتب ما بلکه در دیگر کشور‌های دنیا نیز پذیرفته نمی‌شود، تاکید کرد: شما که اروپا و آمریکا کعبه آمال‌تان است آیا آن‌ها در اعتراضات‌شان تورات و انجیل می‌سوزانند و بانک‌ها را غارت می‌کنند؟ اینکه کسانی اصرار دارند نام اغتشاشات را اعتراض بگذارند مغلطه سیاسی است. در دل این اغتشاشات ترور زاییده شد. آنچه در اصفهان و ایذه اتفاق افتاد ترور بود که حاصل اغتشاشات بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خطیب جمعه تهران گفت: ناراحتی و خون جگری که شما نمازخوانان و حزب اللهی‌ها دارید بی‌حجابی است، اظهار داشت: دل شما نماز‌گزاران از این مسئله خون است و هر هفته می‌گویم تئوریسین‌های بی‌حجابی کم‌کم مُنکرِ منکَر بودن بی‌حجابی می‌شوند.
اتفاقات سال گذشته اغتشاشات بود نه اعتراضات، در این جریانات شاهد قرآن‌سوزی، پرچم‌سوزی، اهانت به عالمان دین، اهانت به مساجد و امامزاده‌ها و ... بودیم، ولی ملت ما با شجاعت به دهن آن‌ها زدند و گفتند: «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست».
احمد خاتمی به برخی وقایع دنیای امروز اشاره و بیان کرد: پیروان همین شمر و اباسفیان‌ها هستند که امروز هم در سوئد و دانمارک و برخی نقاط دیگر اقدام به قرآن سوزی می‌کنند و پیروان همین افراد هستند که در کشور عزیزمان نیز به دنبال براندازی بودند، اما با عنایات خاصه سیدالشهدا (ع) ناکام ماندند.
خاتمی تصریح کرد: دشمن در پی عادی سازی بی‌حجابی است اما ما انقلاب کردیم تا حجاب بر مسند بنشیند و باید بدحجابان و بی حجابان احترام مجلس امام حسین (ع) را نگه دارند و بدانند بی‌حجابی در کشور هیچگاه هنجار نخواهد شد و جایی برای بی‌حجابی نخواهد ماند و ما عاشقان اباعبدالله نمرده ایم
خاتمی تصریح کرد: دشمن در پی عادی سازی بی‌حجابی است اما ما انقلاب کردیم تا حجاب بر مسند بنشیند و باید بدحجابان و بی حجابان احترام مجلس امام حسین (ع) را نگه دارند و بدانند بی‌حجابی در کشور هیچگاه هنجار نخواهد شد و جایی برای بی‌حجابی نخواهد ماند و ما عاشقان اباعبدالله نمرده ایم
خاتمی با بیان اینکه مطلب دومی که در رابطه با حجاب می‌خواهم بگویم این است که رهبری فرمودند بی‌حجابی حرام‌شرعی و سیاسی است، تصریح کرد: توجه می‌دهم در عرصه نهی از منکرِ بی‌حجابی، باید از قول معروف، سدید و کریم استفاده شود؛ خانمی که بی‌حجاب بیرون می‌آید مریض است، به او سیلی نباید زد، بلکه با مهربانی باید درمانش کرد. برخورد‌ها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.
سید احمد خاتمی گفت: برخی برای حضورشان زمزمه استعفای رئیس جمهور را می‌کنند که اگر می‌خواهید ما به میدان بیاییم باید رئیس جمهور استعفا دهد. شما و ما می‌دانیم که این شعار‌های دشمنان است، شما در ترس تأیید شدنتان به دنبال شعار دشمنان هستید.
خطیب نماز عید قربان گفت: سروران مسئول، کتک زدن خانم باحجاب منکر آشکار است. منتظر که و چه هستید اینکه جنایت کنند و بعد بگویند ببخشید ما تند شدیم. بی‌خود تند شدید چرا در جا‌های دیگر تند نمی‌شوید. بنابراین؛ از مسئولان محترم تقاضا می‌کنم پیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند.
سید احمد خاتمی گفت: مقام معظم رهبری در حوادث سخت همچون فتنه سال ۸۸، اغتشاشات سال گذشته و ... خم به ابرو نیاورد و مایوس نشد. وی با بیان اینکه مردم نیز وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی همچون گرانی‌های افسار گسیخته مواجه هستند، اما دارای تحلیل هستند و در راهپیمایی ۲۲بهمن سال گذشته به صورت گسترده حضور یافتند و راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بی سابقه بود.
خاتمی یادآور شد: جمعی که سرکار آمدند خادم ملت هستند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند. کسی که خطا می‌کند، چون قصد خدمت دارد اجر دارد. گرانی‌ها را منکر نیستیم، اما بخشی از این گرانی‌ها بخاطر این است که ما در حال جنگ اقتصادی هستیم. ما با دشمنانی طرف هستیم که نسبت به انقلاب و موفقیت‌های آن کینه دیرینه دارند و ۴۴ سال است که برای ممانعت از موفقیت و پیشرفت کشور توطئه‌های زیادی را اجرا کرده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری دشمن شناسی را لازمه پاسداری از انقلاب دانست و گفت: هر چند منکر برخی بی‌تدبیری‌ها نیستیم اما دشمن با قدرت به جنگ اقتصادی ما آمده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قصه بی حجابی‌های اخیر را نباید دست کم گرفت، البته بدحجاب‌ها و شل حجاب‌ها را ضد انقلاب ندانید چراکه اردوگاه دل بعضی از آنان، اردوگاه دین است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما فراموش نکرده‌ایم که آمریکا می‌خواست کشور‌های همسایه را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که کشور‌های همسایه مسابقه دارند برای اینکه با ما روابط برقرار کنند و این نصرت خداست.
امام جمعه تهران گفت: دیگر این بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده، فروریختن بنیان آرامش روانی جامعه و همچنین آندلوسیزه کردن ایران است. یک تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را در ایران بزنیم جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود یک رکن ولایت فقیه و دیگری حجاب است. اگر حجاب را زدید ولایت فقیه را هم زده‌ایم. بنده به آن‌ها می‌گویم که کور خوانده‌اید و آرزوی خود را به گور خواهید برد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته توطئه دیگر دشمن است، گفت: برخی سوءمدیریت ها و همچنین دخالت غیرمستقیم آمریکا و دیگر دشمنان قسم خورده سبب ایجاد گرانی‌ها شده است.
برخی جریان‌ها دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند؛ والله این دروغ است / انکار نمی‌کنیم که در نظام ما نیز عده‌ای ناراضی هستند، اما اکثریت مردم همین‌ها هستند که در راهپیمایی حاضر شده‌اند / تنها ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب کافی نیست؛ برخی حاضر نیستند کلمه فتنه و بصیرت و نفوذ را بگویند؛ این درست نیست / نباید از هیاهو و جنجال فضای مجازی و رسانه‌ای بیم داشت
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان رهبری دغدغه‌های فرهنگی داشتند و از وضعیت بی‌حجابی در کشور و این ناهنجاری بزرگ در عذاب بودند و از آقای رئیس‌جمهوری می‌خواستند که علاجی برایش بیابند.
خاتمی گفت: روزی با انرژی هسته‌ای مخالفت کردند، چند سال ایران را گرفتار برجام کردند و الان هم حرفشان اینست که ایران موشک بالستیک نداشته باشد و معلوم است که آن‌ها با ملت ایران مخالفند و با وهم باطل خود می‌خواهند ریشه این ملت را بخشکانند.
امام جمعه موقت تهران تحرکات در ماه‌های اخیر در فضای سیاسی کشور را در راستای هدف قرار دادن امنیت کشور دانست و گفت: «پلیس کشی» و «بسیجی کشی» یعنی چه؟ مگر برای اعتراض سطل آشغال آتش می‌زنند؟ آقا گفتند دشمن با تبلیغات و دروغ کار خود را پیش می‌برد. این‌ها در مدتی کوتاه ۳۸ هزار دروغ علیه ایران گفتند. ما هم در مقابل باید جهاد تبیین داشته باشیم و هر کس که صدایی دارد، از حوزه و دانشگاه و صدا و سیما یا حتی در خانواده‌ها باید جهاد تبیین داشته باشیم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اغتشاشات سه ماه اخیر گفت: این‌ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود، زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است؛ اما این‌ها به بهانه اعتراض اغتشاش کردند و هرکسی که این اغتشاشات را اعتراض بخواند اغتشاش دیگری است.
آیت الله خاتمی با بیان این که ۸۰ درصد مردم ایران خواهان حجاب هستند، گفت: تنها ۲۰ درصد مردم پشت پا به مقدسات می‌زنند.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه‌ای که هم اکنون در کشور جریان دارد نسبت توطئه‌های گذشته بی سابقه است چراکه در هجمه‌های گذشته همانند این دوره به مقدسات اسلامی اهانت نشده به عبارتی یاغیگری و اغتشاش طلبی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه عمامه‌پرانی‌ها بزرگنمایی می‌شود هر چند که وجود دارد افزود: البته قبل از انقلاب هم اراذل و اوباش این کارها را می‌کردند و و امروز مردم با غیرت با افرادی که دست به این اقدام می‌زنند برخورد می‌کنند و نگرانی دشمن از عمامه، کارایی آن است که مقتدرانه می‌تواند شاه و رژیم ستمشاهی را سرنگون کند.
خاتمی اظهار کرد: عده ای می گویند حوزه های علمیه چه کاری کرده اند؟ این در حالی است که کتاب ها و مقالات بسیاری در عرصه علوم انسانی توسط حوزویان به نگارش درآمده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ