رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: روز جمعه در ۸ استان کشور سامانه بارشی سبب بارندگی ، رعدو برق و وز باد شدید موقت می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روز جاری ۸ استان کشور با بارش باران و رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ برای امروز، بارش باران در بیشتر نواحی نیمه غربی و مرکزی کشور پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران در ۸ استان و کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور را طی روز جاری شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی در ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، اصفهان، فارس، همدان، مرکزی، هرمزگان، همچنین ارتفاعات البرز و غرب یزد، سمنان و کرمان فعال است.
بارش باران در ۸ استان کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روز جاری بارش پراکنده باران و وزش باد در ۸ استان کشور شاهد خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی از اوایل شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۸ اسفند) صاف در بعضی ساعات غبار محلی و در بعدازظهر وزش باد ملایم با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات یخبندان پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شو، به طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های هشت استان کشور خبر داد و اعلام کرد که تردد‌های جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته ۵.۳ درصد افزایش داشته است.
بارش باران در ۸ استان کشور
بارش باران در جاده‌های ۲ استان
بارش باران در نقاط مختلف استان تهران
بنابر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در اکثر استان‌های غربی، شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوادر برخی استان‌ها خواهیم‌ بود.
براثر این مخاطرات احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در انجا فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی هفته آینده از بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش باران در بیشتر مناطق استان در روز چهارشنبه یازدهم آبان ماه خبرداد.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران در ۱۲ استان، وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۱۱ استان، کاهش دما تا ۶ درجه در ۱۳ استان و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.
صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، در برخی مناطق به‌ویژه ارتفاعات، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویداد‌هایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داود) رقم خورد؛ وضعیتی ویژه و مرگبار که با اعلام آماده باش نیرو‌های امدادی، تلاش برای مقابله با آن آغاز شده و در جریان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ