رئیس جمهور چین تاکید کرد که منطقه آسیا-اقیانوسیه حیاط خلوت هیچ‌کس نبوده و نباید به صحنه رقابت ابرقدرت‌ها بدل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور چین به منظور شرکت در نشست گروه بریکس به آفریقای جنوبی سفر خواهد کرد.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
رئیس‌جمهور چین سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور را فرصتی برای بهبود روابط دو جانبه دانست.
یک دیپلمات ارشد چینی می‌گوید که در مذاکرات ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان، رئیس جمهور چین شخصا نقشی کلیدی ایفا کرده است.
رئیس‌جمهور چین اعلام کرد این کشور از برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در اوکراین حمایت می‌کند.
ترامپ گفت: ایالات متحده آمریکا آشفته است، اقتصاد ما در حال سقوط است، تورم از کنترل خارج شده است، روسیه به چین پیوسته است. آیا می‌توانید آن را باور کنید؟ عربستان سعودی به ایران پیوسته است. اگر من رئیس جمهور شما بودم هرگز این اتفاقات نمی‌افتاد.
دقایقی قبل رئیس جمهور چین در سفری رسمی وارد مسکو شد.
وزیر خارجه اوکراین می گوید تاخیر در ارسال تسلیحات نظامی به این کشور به قیمت جان نظامیان اوکراینی تمام می شود.
سفر اخیر رئیس جمهور ایران به چین را می‌توان تلاشی از سوی رئیس جمهور چین برای ترغیب واشنگتن به کاهش موضع تهاجمی فزاینده خود در قبال چین قلمداد کرد.
رئیس جمهوری به نگاه مشترک چین و ایران در زمینه مبارزه با یکجانبه‌گرایی در جهان، حفظ استقلال و ضرورت قدرتمند شدن اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های متقابل دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک هم در سطح آسیا و هم در عرصه دو جانبه ایجاد کرده است.
هنوز جزئیات بیشتری درباره سفر رئیس جمهور چین به ایران منتشر نشده است.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: برای دولت سیزدهم روابط با آسیا بسیار اهمیت دارد، زیرا قدرت و ثروت جهان در تحولی تاریخی از غرب به شرق و به خصوص به چین در حال انتقال است.
پایگاه «ایست‌ایژیافروم» در گزارشی سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به عربستان و معنای این سفر برای رابطه واشنگتن-ریاض را بررسی کرده است.
آنچه بیش از همه مورد توجه کارشناسان و مقام‌های ایران قرار داشت بیانیه مشترکی بود که در پایان نشست سران عربستان و چین در ریاض صادر شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در اینباره گفت: وزارت امورخارجه ایران از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!
مدیر مسئول کیهان: وزارت امورخارجه ایران از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!
دیدار اخیر شی با مقام‌های سعودی در راستای اتخاذ چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ پادشاهی سعودی مایل شده درهای عربستان را به روی تمام بازار‌های بین المللی و مشارکت‌های متنوع باز نگه دارد.
«کاملا هریس» معاون «جو بایدن» امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام (اَپک) با «شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین دیدار کرد.
ما‌ها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند با رهبران جهان که در نشست رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در بانکوک شرکت می‌کنند ملاقات کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، جاسیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که با پادشاه تایلند دیدار کردند.
رئیس جمهور چین بیش از هر زمان دیگری قدرت دارد. پکن داشتن یک جدول زمانی تسریع شده در مورد «اتحاد مجدد تایوان» را رد می‌کند، اما تحلیلگران دفاعی می‌گویند که آماده‌سازی نظامی ارتش چین برای سالیان متمادی در جریان بوده است.
شی جین پینگ از ارتش چین خواسته است تا بر آمادگی برای جنگ تمرکز داشته و آمادگی جنگی داشته باشند.
پس از استقبال سرد عربستان از بایدن، حال برخی منابع از آماده سازی ریاض برای استقبال از رئیس جمهور چین خبر می دهند.
فیصل بن فرحان گفت: با حضور رئیس جمهور چین، سه نشست چین-عربستان، چین- کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین- کشورهای عربی برگزار خواهد شد.
رئیس جمهور چین از روسیه و دیگر کشورها عضو سازمان شانگهای خواست تا برای جلوگیری از انقلاب‌های رنگی تلاش کنند.
رئیس جمهور روسیه از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شرق آسیا و منطقه تایوان انتقاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ