مشاور مرحوم آیت الله هاشمی گفت: کشته و شهید شدن از هر طرف که باشد، آسیب به ملت است. ضمن آن که من فکر می کنم اگر بگویند کسی کشته نشده، مرغ پخته را هم به پرواز در می آورد. و عملا چیز دیگری می بینیم و می شنویم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در پاسخ به این سوال که اینکه امروز مجلس در مقابل عده‌ای از متدینین که روبروی مجلس تحصن کرده اند، چه تدبیری دارد؟ گفت: امروز حتی متدینین هم نسبت به این لایحه شاکی بودند. البته پیام‌هایی که برای ما می‌آمد هم از جانب جامعه متدینین کشور بود و هم نقطه‌ی مقابل آنان بود و هر دو طیف نسبت به این موضوع و نوع مواجه‌ای که با آن صورت می‌گیرد مسأله داشتند و یک کمیسیون این ظرفیت را نخواهد داشت که بتواند جواب قانع کننده‌ای به این طیف گسترده داشته باشد.
دکتری جامعه شناسی فرهنگی با اشاره به گام‌های جا مانده مجلس گفت: مساله حجاب پس از چهل سال هنوز تنهاست.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نقش مردم در حمایت از پلیس را مهم توصیف کرد و گفت: در مسئله عفاف و حجاب، نقش مردم بی بدیل است؛ چرا که اگر مأموران پلیس مردم را در کنار خود ببینند، در مواجهه با ناهنجاری‌ها با دلگرمی بیشتری به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی، گفت: خانمی که روسری‌اش را بر می‌دارد می‌گوید می‌خواهم با ظلم مبارزه کنم. باید به سؤالات نسل جوان پاسخ بدهیم و پاسخی نداریم. باید دقت کنیم که با بگیر و ببند و داغ و درفش کار پیش نمی‌رود. آن نهی از منکری در اسلام به رسمیت شناخته می‌شود که سازنده باشد.
رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مسئله حجاب حکم الهی است. در چندین آیه به صورت صراحت آمده است. اصلا اقتضای یک جامعه اسلامی در این است که در صحنه جامعه عفاف و حجاب از سوی زنان رعایت شود؛ چون مسئله روابط جنسی مختص رابطه بین زن و شوهر است. صحنه اجتماع صحنه جدی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ست نه صحنه خودنمایی.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب گفت: این لایحه نگاه جدیدی به مقوله حفظ کرامت زن و مسئله عفاف و حمایت های قانونی از سلامت اخلاقی جامعه دارد.
آیت الله نوری همدانی گفت: باید توجه داشت بخشی از مشکلات که در جامعه وجود دارد ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و باید این مسئله و مشکل حل شود. مردم امروز در سختی معیشت هستند و باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان اولویت کار مسئولان باشد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
رییس جمهور گفت که برخی فکر می‌کنند، فقط امر به معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب است، خیر هر منکری باشد، باید نهی کرد، نباید در جامعه اسلامی منکرات باشد، رهبری فرمودند این حرام شرعی و سیاسی است و باید نسبت به عفاف و حجاب حساس بود، اما نه تنها عفاف و حجاب که نسبت به همه منکرات حساس شویم.
جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.
سخنگو ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید: خیلی از خانواده‌های شهدا مطالبه تصویب قوانین سفت و سخت در خصوص حجاب و عفاف را دارند که باید با افرادی که کشف حجاب می‌کنند، برخورد کنید. نباید اجازه دهیم هر کسی هر هنجارشکنی که دوست داشت انجام دهد و با همین هنجارشکنی فضای جامعه را به هم بریزد.
مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ۴ راهکار گسترش عفاف و حجاب اظهار داشت: اگر نظام ما نظام اسلامی و حکومت، حکومت اسلامی است و ما در مقابل احکام اسلامی سکوت کنیم و کاری نتوانیم انجام دهیم، چیزی از نظام اسلامی باقی نخواهد ماند؛ ضمن اینکه تأکید می‌کنم این مسأله به حجاب هم متوقف نخواهد شد و روزه‌خواری و مباحث دیگر هم پشت بند این دامن‌گیر جامعه اسلامی ما خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور گفت:امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همان‌گونه که تاکنون پایبند بوده‌اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند باشند.
زهره الهیان گفت: امروز ساماندهی پوشش درجامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و رعایت ارزش‌ها جهت ایجاد محیطی مساعد برای رشد وتعالی آحاد جامعه مطالبه ملت پر افتخار ایران از مسئولین است.
زهره الهیان گفت: امروز ساماندهی پوشش درجامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و رعایت ارزش‌ها جهت ایجاد محیطی مساعد برای رشد وتعالی آحاد جامعه مطالبه ملت پر افتخار ایران از مسئولین است.
با دشنام، خط و نشان کشیدن و بگیر و ببند مسأله نه تنها حل نمی شود، بلکه کلاف پیچ اندر پیچ می شود. جامعه ای با فرهنگ ایران که صدها هزار شهید برای حاکمیت اسلام و دفاع از استقلال و صیانت از هویت خود داده است نباید شاهد « فرهنگ برهنگی» باشد. این زیبنده جامعه ما نیست و ایمان دارم زنان و دختران عفیف و پاکدامن ایرانی خودشان پیشگام برای اصلاح وضع کنونی خواهند شد، اگر تندروی ها مانع نشود.
مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد‌، خسارت‌بار خواهد بود.
نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: ما باید با مسئله کشف حجاب با قاطعیت برخورد کنیم و نهاد‌ها باید کار‌های خود را به درستی انجام دهند، نیروی انتظامی، بسیج و صمت باید برخورد جدی داشته باشند و طلاب هم باید کار فرهنگی خود را دنبال کنند.
اسماعیلی درباره مسئله حجاب گفت: دنبال ایجاد وفاق و همگرایی ملی در این حوزه هستیم؛ چراکه معتقدیم این مسئله، مسئله ذاتی در جامعه ایرانی است و این مسئله را با حوزه فرهنگی و اجتماعی حل می‌کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برنامه نظام اسلامی برای حجاب و عفاف این است که به لطف الهی نهادهایی مشخص با قاطعیت براساس مصوبات مراجع عالی نظام، قانون حجاب و عفاف را در کشور اجرایی و عملیاتی خواهند کرد.
صالح آبادی در خصوص بازار ارز گفت: واقعیت این است که بر اساس محاسبات ارزی که بانک مرکزی انجام داده، نرخ واقعی ارز پایین‌تر از آن چیزی است که در بازار ممکن است باشد. بانک مرکزی در فضای رسمی حضور دارد و در فضای غیر رسمی نیز حسب نیاز، برنامه خاص خودش را دارد.
آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه سو استفاده سیاسی از یک مسئله فرهنگی خیانت است، گفت: برخی‌ها مسئله حجاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ