در جلسه علنی امروز مجلس، ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها رفع شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۷ خرداد ماه را موعد اعلام نظر رسمی خود درباره مصوبه شفافیت اعلام کرده بودند اما با گذشت یک ماه از این موعد وضعیت شفافیت قوای ۳گانه همچنان مشخص نیست.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به نشست رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه مقرر شد طرح شفافیت قوای سه گانه در جلسه آینده مجمع به رای گذاشته شود.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای به توضیحات مجمع تشخیص درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه پاسخ داد.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به توضیحات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه پاسخ داد.
با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبات قبلی خود درباره چند ماده طرح شفافیت قوای سه‌گانه، این طرح برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.
دو طرح ارجاعی از صحن علنی مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در دستور کار کمیسیون مذکور مجلس قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایرادات هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح شفافیت قوای سه گانه در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت ایرادات هیئت عالی مجمع به طرح شفافیت قوه سه گانه در این جلسه بررسی شد.
با موافقت نمایندگان، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد. نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز خود، نخست درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه را بررسی کرده و پس از مخالفت با این درخواست، به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداختند.
با موافقت نمایندگان، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز خود ابتدا درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه را بررسی کرده و پس از مخالفت با این درخواست به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداختند.
طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شد تا پیشنهادات اصلاحی نمایندگان بررسی شود و سپس به صحن بیاید.
نمایندگان مجلس با طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه مخالفت کردند
با مخالفت نمایندگان برای ارجاع مصوبات مجلس درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص مصلحت، مقرر شد که نمایندگان پیشنهادات اصلاحی خود را درباره این طرح ارائه کنند.
هادی طحان‌نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز برای چندمین‌بار در شورای نگهبان بررسی شد. البته شورا در ابتدا نسبت به این مصوبه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت بود که مغایرت اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس همچنان به این مسئله اصرار دارد. همچنین هیئت عالی نظارت نیز این مصوبه را از جهات مختلف مغایرت با سیاست‌های کلی اعلام کرده بود که شورا این موارد را به مجلس ابلاغ کرده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها که از شورای نگهبان اعاده شده بود موافقت کردند.
جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستور کار قرار گرفت.
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه اصلاحی مجلس درباره شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در مواد یک تا ۴ مصوبه قبلی، در مصوبه اصلاحی جدید همچنان به قوت خود باقی است.
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه اصلاحی مجلس در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را مورد بررسی قرار داد.
رئیس مجلس با اشاره به پایان کار بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس، گفت: این طرح برای چند نکته باقیمانده جهت نهایی شدن به مجمع تشخیص فرستاده شده که انتظار می‌رود مجمع، در فاصله کوتاهی تکلیف چند بند نهایی را روشن کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواردی از طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را جهت تأمین نظر شورای نگهبانی اصلاح کردند.
جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در دستور کار قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها اصلاح شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای ۳ با اصلاحاتی که در مجلس انجام شد، اکثر ایرادات آن برطرف شد اما هنوز چند ایراد باقی مانده است.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه خودش، این مصوبه را با شرع مقدس و قانون اساسی تطبیق می‌دهد. امیدواریم اشکالات و ابهامات کمک کند تا شاهد تصویب و اجرای یک قانون قوی باشیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اگر ما شفافیت را به آن صورت اولیه که مطرح شده بود بررسی و تصویب می‌کردیم، شک نکنید از چند ماه بعد نخبگان و مطالبه‌گران بحث شفافیت در دولت، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها را مطرح می کردند و اگر می‌خواستیم به هرکدام جداگانه بپردازیم وقت زیادی از مجلس گرفته می‌شد، وظیفه ما این بود که شفافیت را جامع ببینیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ