یک میکروسکوپ کوچک که می تواند هنگام جراحی در فضاهای تنگ و باریک داخل بدن مانورهایی انجام دهد، به تسریع درمان سرطان سینه کمک می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک میکروسکوپ (STEM (Scanning Transmission Electron Microscope می‌تواند در زمینه تاریک و در مقیاس 50pm حدود ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بزرگنمایی داشته باشد. در حالی که میکروسکوپ‌های نوری محدود به مقیاس 200nm و بزرگنمایی کمتر از ۲۰۰۰ هستند.
این تیم پژوهشی از روش‌های مختلفی برای آزمایش ترکیب آن، از جمله تصاویر میکروسکوپ الکترونی، پرتوی ایکس و تجزیه و تحلیل تابش پرانرژی استفاده کردند.
در ویدئو زیر آب دهان گربه زیر میکروسکوپ را مشاهده می نمایید .
صفحات OLED با استفاده از فرایندی موسوم به «تاب‌کاری لیزر اگزایمر» (ELA) تولید می‌شوند. در این فرایند لایه‌ای از سیلیکون آمورفوس با استفاده از یک لیزر پالسی به سیلیکون پلی‌کریستالین تبدیل می‌شود تا ارتباطات رسانای میکروسکوپی شکل بگیرند. این ارتباطات همه پیکسل‌های نمایشگر را به یکدیگر وصل می‌کنند.
طبق تحقیقات مرکز سلامت آب شناسی در لندن (waterfilterguru.com) ثابت شده که این بطری‌های قابل استفاده مجدد آنقدر‌ها هم بهداشتی نیستند و در اندازه‌گیری‌های میکروسکوپی محققان این مرکز معلوم شده که معادل ۴۰ هزار برابر بیشتر از صندلی‌های توالت باکتری دارند.
تصاویری را که در این ویدئو مشاهده می‌کنید صفحۀ موبایل زیرِ میکروسکوپ است.
دانشمندان دانشگاه لوفبورو نشان دادند که یک دوربین موج تراهرتز می‌تواند تصاویر سه‌بعدی از مواد میکروسکوپی که در داخل اشیاء کوچک پنهان شده است، ثبت کند.
جدیدترین محصول دنیای مد و فشن، کیفی است کوچک‌تر از یک دانه نمک و به‌قدری ریز که از سوراخ سوزن نیز عبور می‌کند. این کیف به قدری کوچک است که برای دیدن آن به میکروسکوپ نیاز دارید.
توصیه می شود تخم مرغ ها را قبل از پختن بشویید.
پس از تجزیه و تحلیل تقریبا 70 نمونه مشخص شد علیرغم آن که سنگ های رسوبی شیل اطراف فسیل ‌ها با خوشه‌ های میکروسکوپی از کریستال‌ های پیریت پر شده بود طبق گفته ها این کانی‌ های فسفاته با کلسیت زرد هستند که منبع درخشش طلایی فسیل‌ها بودند.
پژوهشگران موفق به ساخت کوچک‌ترین ال‌ئی‌دی و میکروسکوپ هولوگرافیک جهان شده اند که امکان تبدیل تلفن همراه به یک میکروسکوپ با وضوح بالا را فراهم می‌کند.
محققان کوچکترین میکروسکوپ هولوگرافیک و ال ای دی سیلیکونی جهان را ابداع کرده اند که کاربردهای وسیعی دارد از جمله آنکه دوربین موبایل را به یک میکروسکوپ با وضوح بالا و قابل حمل تبدیل می کند.
محققان دانشگاه کل تک یک میکروسکوپ کوانتومی ابداع کرده اند که قوانین عجیب کوانتوم را بررسی می کند تا جزئیات دقیق را با وضوح بیشتری ببیند.
هر اشکی داستانی در پس پرده دارد؛ آنها در عین حال که قطرات کوچکی از مایع هستند، ویال‌های پیچیده‌ای از احساسات انسانی هستند که توسط یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های بیان احساسات ما، گریه، شکل می‌گیرد.
رئیس کل سازمان انرژی اتمی گفت: در خصوص ذره ۸۴ درصد که یک نمونه برداری از کنار یک شیر در پروسه بود انجام شد، یک ذره‌ای که با میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود؛ مهم حجم موادی هست که پس از تولید ذخیره می‌شود و موادی که از پروسه خارج شده بود نظارت کردند دیدند که غنای آن بیش از ۶۰ درصد نیست.
نحوه تولید اکسیژن توسط یک برگ در زیر میکروسکوپ را در این ویدیو مشاهده می‌کنید.
کمالوندی گفت: دیده شدن ذرات اتمی ۸۴ درصد در یک فرایند غنی سازی امری طبیعی است. یعنی ممکن است ما ۵ درصد تولید کنیم و ذرات ۱۱ درصد را ببینیم و یا ۲۰ درصد تولید کنیم، اما ذره ۳۷ درصد ببینیم، در گذشته هم این موارد بوده است. وقتی ذره می‌گوئیم یعنی ذره اتمی که زیر میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود. طبیعتاً چنین ذره‌ای در فعل و انفعالاتی که غنی سازی می‌شود، امری عادی است. یعنی وقتی که خوراکی تزریق می‌کنید اگر زیاد باشد بیشتر غنی می‌شود. محصول نهایی مهم است که ۶۰ درصد است.
تحلیل‌های ماکروسکوپی، میکروسکوپی و برش‌نگاری رایانه‌ای از جمجمه یافته‌شده نزدیک آسکولی پیکنو، نشانه‌های دست‌کم دو عمل جراحی را فاش کرد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید میکروسکوپ نیروی اتمی زیستی برای مطالعات روی نمونه‌های بیولوژیکی، بافت زنده و سلول‌ها شدند.
محققان نمونه‌های ۲۰۰۰ ساله بتن رومی را از سایت باستان‌شناسی «Privernum» در ایتالیا به دقت مورد مطالعه قرار دادند. این نمونه‌ها تحت میکروسکوپ الکترونی روبشی بزرگ و طیف‌سنجی پرتو ایکس پراکنده انرژی، پراش پرتو ایکس و تصویربرداری رامان کانفوکال قرار گرفتند تا درک بهتری از رده‌های آهک به دست آورند.
ارتباط بین باکتری‌های روده و چاقی در دوران نوزادی و در بزرگسالان وجود دارد. چندین مکانیسم ژنتیکی، متابولیک و التهابی در تعامل بین میکروب‌های روده و چاقی نیز وجود دارد. تغییرات میکروبی در روده انسان را می‌توان عاملی در ایجاد چاقی دانست. پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتی بیشتر می‌شود. باید توجه داشت بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.
محققان به فناوری تصویربرداری جدیدی برای ثبت جابجایی سریع ویروس‌ها قبل از آلوده کردن سلول‌های بدن دست یافته‌اند.
به طور طبیعی روی پوست انسان تعداد زیادی قارچ‌های میکروسکوپی وجود دارند که در صورت تحریک شدن با عوامل مختلف می‌توانند پوست را دچار مشکلات و عفونت‌های مختلفی کنند.
"پل آسیمو" پروفسور زمین شناسی و ژئوشیمی در موسسه فناوری کالیفرنیا می‌گوید که این کشف با استفاده از روش‌های پیشرفته و احتمالات برای آینده هیجان انگیز است. آسیمو در این مطالعه شرکت نداشت. او می‌افزاید: "در این مطالعه از تعدادی از پیشرفت‌های تازه در میکروسکوپ استفاده شده تا کار با دقت و به خوبی انجام شود".

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ