عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد موضوع کم آبی و خشکسالی ادامه دار است و باید از الان به فکر آینده باشیم تا شرایط سخت تری رقم نخورد. آموزش مردم نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. مردم باید باور کنند که آب کم است و در مصارف خود دقت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی دیگر مشکل ناترازی در بخش گاز نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران از حق مردمش در میدان گازی آرش نمی‌گذرد و در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد، زیرا ما در میدان آرش سهم داریم ولی آن را به شکل دوستانه حل می‌کنیم.
بیش از چهل سال است، ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
بیش از چهل سال است که ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی،عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
اهواز- عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس گفت: بالغ بر ۶۵ درصد اتلاف انرژی در بخش نهادهای حاکمیتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی است که باید اهتمام جدی داشته باشند.
​​​​​​​عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره شکسته شدن رکورد صادرات روزانه نفت ایران و تأثیر ایجاد ارتباط با ونزوئلا و پالایشگاه‌های فراسرزمینی پرداخت.
​​​​​​​عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره شکسته شدن رکورد صادرات روزانه نفت ایران و تأثیر ایجاد ارتباط با ونزوئلا و پالایشگاه‌های فراسرزمینی پرداخت.
سلمان ذاکر، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک ساعت کاری کارمندان دولت را تغییر داد و این تصمیم مقطعی است. انتقادات از تغییر ساعت کاری بجا است و دولت باید هوشمندانه عمل کند. ما نباید آرامش مردم را به‌دلیل کاهش مصرف انرژی برهم بزنیم. باید دولت تصمیم معقولانه‌ای می‌گرفت؛ اما به نظر می‌رسد تصمیم هیجانی گرفت و بازتاب منفی در جامعه داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم فعال شده و فروش نفت همراه با وارد کردن پول آن به کشور بوده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره بی دلیل بودن اعطای یارانه انرژی به هواپیماها و استفاده ۴ درصد مرفهین جامعه از این یارانه پرداخت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت عرضه نفت در بورس انرژی با استفاده از اوراق گواهی سپرده کالایی و رقابتی شدن این حوزه به دلیل ورود بخش خصوصی پرداخت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بازرگانی به دنبال حل مشکل بازار از مسیر واردات است و این به معنای ارزبری بیشتر و زیان به بخش تولید است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس اعطای یارانه بنزین به خانوراها را مصلحت ندانست، چرا که این کار هم باعث تورم شدید و هم قاچاق گسترده سوخت می‌شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه یافتن وضعیت فعلی مصرف غیربهینه گاز باعث می‌شود که ناچاراً گاز بخش خانگی و یا صنعتی را قطع کنیم. اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای غیریارانه‌ای شدن مصارف خارج از استاندارد صنایع یکی از این راهکارهاست که ما را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق خواهد داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صنایع بزرگ مانند صنایع نفتی و گازی بیشترین هدررفت انرژی را داریم و اگر بتوانیم میزان مصرف را در این صنایع بهینه سازی کنیم، درصد قابل توجهی انرژی ذخیره می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پرسش‌های نمایندگان از وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: همه نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر نفت برای بررسی مسائل فرصت دادند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آن‌ها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه جویی آن‌ها هستیم برای این مهم از دو اهرم پاداش و جریمه برای کم مصرفان و پرمصرفان می‌توان استفاده کرد.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما ارزش افزوده بالایی ندارند و گرفتن بازار‌های صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورد استفاده است و این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می‌دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر می‌خواهیم فشار مضاعفی به مردم در بحث قیمت انرژی نیاید باید تعرفه پلکانی پرمصرف‌ها را اعمال کنیم که مصوبه قانونی نیز دارد و در بودجه ۱۴۰۱ به میزان غیر یارانه‌ای شدن قبوض انرژی مشترکان پرمصرف بوده است. قرار نیست از جیب آحاد مردم کسی که شرایط مالی بهتری دارد و مصرف غیر بهینه بالاتری را انجام دهد و یارانه بیشتری دریافت کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است که ما به تدریج قیمت حامل‌های انرژی را واقعی کنیم، اما این اقدام باید به نحوی صورت گیرد که جامعه بتواند خود را تنظیم کرده و شوک اقتصادی یکباره به زندگی مردم وارد نشود.
قیمت بیت کوین در محدوده ۴۲ هزار و ۴۱۳ دلاری رسیده و نسبت به روز گذشته ۰.۸۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است و با مثبت شدن بیت کوین و اتریوم، کلیت بازار ارز‌های دیجیتال وضعیت خوبی پیدا کرده است و سبزپوش شده اند. اما روز گذشته شاهد افت قیمت در بازار رمزارز‌ها بودیم، دلیل این کاهش قیمت چه بود و آیا بیت کوین ۱۰ هزار دلار خواهد شد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ