بر مبنای آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائرین اربعین تا تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ به ۳۰۴ هزار نفر بالغ بر ۱۴.۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم‌نامه تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال میان صندوق نوآوری و شکوفایی و یک بانک منعقد شد.
بانک‌های دولتی و بانک هایی که دولت سهام مالکیتی آنها را در اختیار دارد، از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ نفر ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد.
سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‏‌ها از پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق شبکه بانکی کشور به شرکت ‏های تعاونی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
قائم‌مقام کمیته امداد از اختصاص ۳۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
بانک سپه در سال گذشته ۲۰۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان در قالب یک میلیون و ۹۶۷ هزار و۲۶۲ فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، بیش از ۱۶۹ همت تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
اعمال سقف ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات خرد نظیر وام ازدواج، فرزندآوری و اشتغال، با توجه به برآورد میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها برای سال ۱۴۰۲، بیانگر این است که سازمان برنامه و بودجه در مسیر اعطای تسهیلات خرد مردمی سنگ‌اندازی جدی کرده‌ است.
اعمال سقف ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات خرد نظیر وام ازدواج، فرزندآوری و اشتغال، با توجه به برآورد میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها برای سال ۱۴۰۲، بیانگر این است که سازمان برنامه و بودجه در مسیر اعطای تسهیلات خرد مردمی سنگ‌اندازی جدی کرده‌ است.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شد.
بانک مرکزی اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون به یک میلیون و ۵۷۰ هزار متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، مبلغ ۱۳۹ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در شبکه بانکی پرداخت شده است.
از ابتدای سال جاری تا دوم آذر ماه ۱۴۰۱، تعداد یک میلیون و ۳۲۸ هزار فقره تسهیلات ازدواج،فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
سخنگوی صمت با اشاره به پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید لوازم خانگی ایرانی، گفت: این تسهیلات در ۳ قالب ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ارائه می شود.
از فروردین تا ۱۰ آبان ۱۴۰۱ بالغ بر ۱ میلیون ۱۸۷ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به همراه تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شد.
طی نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان رشد ۱۰۰ درصدی را نشان داده به نحوی که تنها در شهریور ماه ۱۵ همت تسهیلات واریز شده است.
هنوز دو ماه از اجرای بند «د» تبصره «۱۶» قانون بودجه ۱۴۰۱ نگذشته بود که شورای پول‌واعتبار در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف به افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بانک‌ها کرد. مصوبه‌ای که انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. بانک مرکزی هم، سردرگمی مخاطبان از حجم گسترده و غیرضروری اطلاعات را دلیل تعیین آستانه مشخص برای افشا اطلاعات عنوان کرد!
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه امسال، ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر پرداخت کرده‌اند.
برپایه این تفاهم‌نامه، پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شد.
کارشناسان اقتصادی درخصوص غیرشفاف بودن قاعده شورای پول‌واعتبار و اینکه تداوم انتشار این فهرست با حذف اطلاعات تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیارد تومان، کمک چندانی به شفافیت اقتصادی نمی‌کند، دلایلی را برشمرده‌اند. برخی تحلیل‌ها بیانگر این است که انتشار فهرست ناقص تسهیلات و تعهدات کلان، به ابهام بیشتر در این زمینه می‌انجامد.
رئیس‌کل بانک مرکزی به تشریح اقدامات یک سال اخیر در کنترل رشد پایه پولی، نقدینگی، بازار ارز، فراریان مالیاتی و تأمین مالی دولت پرداخت.
بانک مرکزی در واکنش به چرایی محرمانه شدن اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد: با پیشنهاد بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال به عنوان آستانه تسهیلات و تعهدات مشمول قانون بودجه تعیین شد. علی‌رغم برخورداری از اعتقاد راسخ به لزوم بهره‌گیری از اصل شفافیت، با محدودیت‌هایی در عرصه عمل مواجه ایم.
بانک مرکزی در واکنش انتقدات محرمانه شدن اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد: با پیشنهاد بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال به عنوان آستانه تسهیلات و تعهدات مشمول جز نخست از بند «د» ذیل تبصره (۱۶)  قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تعیین شد. علی‌رغم برخورداری از اعتقاد راسخ به لزوم بهره‌گیری از اصل شفافیت، با محدودیت‌هایی در عرصه عمل مواجه ایم.
مانده رقم کل تسهیلات بانک پارسیان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده که از این رقم، حدود ۵۱ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان نیز غیرجاری است.
امیرحسن کاکایی مدیر گروه قوای محرکه خودرو دانشگاه عمل و صنعت ایران با اشاره به اینکه ایران و روسیه با یکدیگر نمی‌توانند، در زمینه تولیدات محصولات رنو همکاری گسترده‌ای را انجام دهند، اظهار داشت: اصولا با توجه به اینکه مزیت‌های ایران و روسیه برای سرمایه‌گذاری رنو در دو کشور یکسان بوده، بنابراین در چنین شرایطی صحبت از تولید خودروی مشترک آن هم بر روی پلتفرم رنو به هیچ عنوان عملی نیست.
کشف یک کیلو تریاک در معده زن مسافر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ