مصرف پروتئین به مقدار کافی برای داشتن استخوان‌های سالم بسیار مهم است. در حقیقت ۵۰درصد استخوان‌ها از پروتئین تشکیل شده است. مصرف کم پروتئین از جذب کلسیم می‌کاهد و استخوان‌ها را ضعیف و شکننده می‌کند. البته مصرف بیش از حد پروتئین هم موجب افزایش بیش از حد کلسیم در استخوان‌ها و نشت آن به درون خون و اسیدیته شدن بدن می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژوهشگران، استخوان‌های فسیل‌شده فوق‌العاده‌ای از این گونه جدید را در این مکان کشف کردند. پیش از این یافته، اکثر فسیل‌های دایناسور‌های کشف‌شده در تایلند، استخوان‌های جدا شده مانند استخوان‌های اندام و مهره‌ها بودند.
زمانی که دایناسور‌ها بر زمین حکومت می‌کردند، خزندگان دریایی در دریا‌ها فرمانروا بودند. معروف‌ترین این گردن‌دراز‌ها آن‌ها پلسیوسور‌ها هستند که احتمالا وقتی به هیولای دریاچه نس فکر می‌کنید، تصور می‌کنید.
این اسکن‌ها نه تنها استخوان‌های حفظ‌شده آرترودایر را نشان داد، بلکه سایر اندام‌های نرم از جمله قلب و همچنین معده، روده و کبد را در معرض دید دانشمندان قرار داد.
سردار سلامی گفت: در همه نبردها استخوان‌های‌ دشمن را خرد کرده‌ایم و ‌همانطور که می‌بینید دشمنان با ذلت از منطقه فرار کردند و از این به بعد هم دیگر جایی در این منطقه نخواهند داشت.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ملت ایران را کاملا می شناسیم و با سیاست‌ها و روش‌های آنان آشنا هستیم، گفت: می‌دانیم دشمن چه می‌خواهد و اعماق نیتشان را می‌شناسیم؛ آن‌ها می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند؛ آن‌ها می‌خواهند پیام وحی به مردم نرسد، اما کور خوانده‌اند و قطعا در تمام توطئه‌ها با شکست مواجه خواهند شد.
سبزوار ـ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز استخوان‌های دشمنان خرد و دچار پوکی استخوان شده اند، عقب نشسته مسیر را گم کرده، سرگردان و حیران هستند.
مواد مفیدی به روند استحکام و رشد استخوان کمک می‌کنند که شامل منیزیم، ویتامین K، کلسیم یا ویتامین D باشند.
یانگ زیرویی زمین‌شناس و استاد دانشگاه ملی چنگ‌کونگ به همراه تیمی از دانشجویانش عازم یک سفر تحقیقاتی به جنگل شده بودند که چهار استخوان غول‌آسای «دنده» پیدا کردند که از بستر عمق جنگل بیرون زده بودند.
این رازی جذاب است که ما امروز شروع به کشف آن کرده‌ایم. ما مطمئن نیستیم که این مردمان وقتی استخوان‌های غول‌پیکرِ ماقبل‌تاریخ را پیدا کردند، درباره آن‌ها چه فکری می‌کردند..، اما باستان‌شناسان آهسته ودرعینِ‌حال با اطمینان، در حالِ کشفِ این سرنخ‌ها هستند.
مطالعات پیشین استخوان‌های مار، مار و گربه را در میان حیوانات در داخل جعبه‌ها و مجسمه‌های نذری مشابه پیدا کرده اند. با این وجود، بسیاری از این آثار به صورت تکه تکه کشف شدند که محتوای شان ناقص یا غایب بود. به همین دلیل است که این شش اثر مهر و موم شده بسیار غیرعادی هستند.
تریزینوسور یک دایناسور گیاه‌خوار قابل توجه از اواخر دوره کرتاسه با استخوان‌های پنجه بلندش است که شبیه تیغه‌های قیچی بوده است. این گونه‌ ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.
ماموریت اصلی مریخ‌نورد کنجکاوی جمع‌آوری داده‌ها و تعیین اینکه آیا سیاره سرخ تا به حال برای حیات میکرو باکتریایی بسیار کوچک قابل سکونت بوده یا خیر، است.
کمبود ویتامین دی به همراه علائم کمبود ویتامین دی است و عوارض کمبود این ویتامین به این معنی است که استخوان‌های بدن شما محافظت و حمایت کافی برای رشد و تراکم بیشتر را دریافت نمی‌کنند،۲۰ درصد از افراد بزرگ‌سال و حدود ۱۵ درصد از نوجوانان دچار کمبود ویتامین دی هستند.
قدمت این تسبیح به قرن هشتم یا اوایل قرن نهم بازمی‌گردد که بطور قابل‌توجهی قدیمی‌تر از تسبیح‌های ساخته‌شده از استخوان‌های ماهی کاد هستند که در کلیسای کوچک قرون وسطایی نزدیک در چوینگتون، همچنین در نورثامبرلند، یافت شدند.
محققان استخوان‌های بجای مانده از ۶ خرس را تحلیل کردند که برخی از آن‌ها قدمتی ۵۰،۰۰۰ ساله داشتند، استخوان‌هایی که در سه غار در رومانی پیدا شده بود. دانشمندان روی کلاژن فسیل شده داخل بقایای اسکلت این خرس‌ها تمرکز کرده و آن را با کلاژن استخوان خرس‌های گیاهخوار، گوشت خوار و غارنشین در دیگر نقاط اروپا مقایسه کردند. بر اساس نرخ انواع متفاوت نیتروژن در اسید‌های آمینه موجود در کلاژن، محققان دریافتند که Ursus spelaeus کاملاً گیاهخوار بوده است.
در این‌جا چهار مورد از کشفیات باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۲ را مرور خواهیم کرد که به واسطۀ جنبه‌های تاریک و حتی ترسناکشان از سایر یافته‌ها متمایز بودند.
استخوان‌های فسیل‌شده از محسوس‌ترین شواهد دایناسور‌ها هستند، اما تنها راه مطالعه درباره‌ی این حیوانات ماقبل‌تاریخ نیستند.
یک باستان‌شناس از کشف قبری متعلق به یک نوزاد در محوطه شماره ۸۵ چمشیر و یک بنا برای تدفین شخصی محترم و محل به امانت گذاشتن استخوان‌های افراد متوفا برای حمل و تدفین در اماکن مقدس خبر داد.
تصاویر فرهاد میثمی در روز‌های گذشته به‌طور وسیعی در فضای مجازی منتشر شده و واکنش‌ها را برانگیخته است. پس از واکنش‌های گسترده به تصاویر فرهاد میثمی، مرکز رسانه قوه قضاییه در بیانیه‌ای اعلام کرد که او در اعتصاب غذا نبوده و طبق آنچه به هم‌بندی‌ها و مسوولان زندان گفته «کمترین غذا را مصرف» می‌کند.
تحقیقی که به تازگی در رابطه با استخوان‌های ۱۲۵ هزار سالۀ به جا مانده از فیل‌های راست‌عاج باستانی انجام شده، حقایقی تازه را دربارۀ زندگی نئاندرتال‌ها در آن دوران آشکار می‌کند.
جراح و دندانپزشک معتقد است جرم می‌تواند باعث تحلیل لثه و تخریب استخوان‌های نگه‌دارنده دندان‌ها شود و جرم‌گیری نکردن نیز منجر به لقی دندان‌ها، تحلیل لثه‌ها و حتی منجر به کشیدن دندان‌ها می‌شود.
کلم بروکسل سرشار از از ویتامین کا و ث هستند و از سیستم ایمنی و استخوان‌های سالم حمایت می‌کنند. اگر کلم بروکسل را به صورت خام مصرف کنید ویتامین ث بیش‌تری از آن در مقایسه با ویتامین ث پرتقال دریافت خواهید کرد.
بنا به گفته‌ی محققانِ دانشگاه پِکینگ، بررسی بیولوژیکیِ استخوان‌های اسکلتِ یک زن، قطع عضو به علل پزشکی و دیگر علل را رد کرده و نشان داده است که قربانی حداقل پنج سال پس از اجرای مجازات زنده مانده است.
عکسی از دو خانم معترض در کنار استخوان‌های دایناسور منتشر شد که بنری را به اهتزاز درآورده بودند که روی آن نوشته شده بود «چه اتفاقی می‌افتد اگر دولت آن (وضعیت آب و هوایی) را تحت کنترل نداشته باشد؟»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ