اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آذری جهرمی در واکنش به مالیات ستانی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی نوشت: نکته قابل توجه این بود که چگونه یک دولت از فعالیت در یک شبکه اجتماعی که خودش آن‌را بدون طی شدن رویه معمول قانونی مسدود کرده است، مالیات‌ستانی می‌کند؟
طبق گزارش سخنگوی شورای نگهبان، غالب ایرادات این شورای ناظر به ابهاماتی بود که شورا مرتفع شدن آن‌ها توسط مجلس را برای اظهارنظر خود ضروری دانسته است. از جمله مهم‌ترین این ابهامات، می‌توان به ابهام عبارت «رمزپول و رمزدارایی» در بند ۵ ماده ۱۲ طرح اشاره کرد. این بند انواع رمزپول و رمزدارایی را در کنار چهار نوع دارایی دیگر مذکور در ماده ۱۲، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه دانسته بود. درحالی که تعریف مشخصی از رمزپول و رمزدارایی وجود ندارد.
طی حداقل ۲ سال گذشته پارامترهای شوک‌‌‌آور شامل سیاست‌های دستوری، افزایش قیمت در بازارهای رقیب و اظهارات ضد‌و‌نقیض سیاستگذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی، بازار سهام را با نوسانات عجیبی مواجه کرده است؛ به طوری که می‌توان اذعان کرد بورس تهران از میانه‌های سال ۹۹ تاکنون موج‌های مختلفی از فراز و فرود را زیر تیغ سیاستگذاری‌ها در دو بخش اقتصادی و غیراقتصادی ثبت کرده است.
آلبرت بغوزیان، استاد دانشگاه و اقتصاددان گفت: زمانی که بودجه بر اساس درآمد‌های پیش‌بینی‌شده به تصویب می‌رسد به این معنی است که این اطمینان وجود دارد که این درآمد‌ها محقق می‌شوند و اگر می‌بینیم که در بخش درآمد‌های حاصل از گمرک این منابع به دست نیامده به دلیل احتمالاتی است که در سال گذشته از برخی لغو ممنوعیت‌ها داده می‌شد. حتی پیش‌بینی می‌شد آزادسازی واردات خودرو در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام گیرد و برای همین دلیل است که منابع حاصل از عوارض گمرک تنها ۳۲ درصد رقم مصوب ۶ ماهه اعلام شده است.
«باید تکلیف افراد و نهاد‌هایی که مالیات نمی‌دهند، مشخص شود، زیرا نمی‌شود که مردم عادی و فعالان اقتصادی مالیات خود را بپردازند، اما برخی به هر دلیلی از زیر این کار در بروند، سالهاست که این موضوع در جریان است، اما متاسفانه کاری برای اصلاح انجام نشده است.»
سعید توتونچی معاون سازمان امور مالیاتی، درباره نحوه شناسایی اینفلوئنسر‌ها برای اجرای قانون و مالیات‌ستانی از این قشر اظهار داشت: در قانون آمده است که اینفلوئنسر‌های بالای ۵۰۰ هزار فالوور نفر و دنبال‌کننده مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ