اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
وزیر اقتصاد فرانسه با رد درخواست‌ها برای فاصله گرفتن از چین به دلیل نگرانی‌های امنیتی، گفت که پاریس خواستار دسترسی به بازار چین و بهبود روابط تجاری با این کشور است.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز تأکید کرد: قطع کامل روابط اقتصادی بین آمریکا و اروپا با چین غیرممکن است و توهمی بیش نیست.
وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری کمیسیون همکاری های مشترک ایران و چین نوشت: به زودی شاهد اتفاقات خوب بین ایران و چین در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود.
چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و طبق پیش بینی PwC تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد. امروزه ۹۵ درصد از آیفون ها، آیپد‌ها و مک بوک‌های شرکت اپل در چین تولید می‌شوند. این کشور همچنین منبع حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ (۷۴ میلیارد دلار) بود. شرکت اپل نیز در حال نفوذ در هند است. در اوایل سال جاری، تیم کوک اولین فروشگاه خرده فروشی این غول فناوری را در کشور در بمبئی افتتاح کرد.
وزیر خزانه‌ داری آمریکا در جریان سفر به پکن در سخنانی اعلام کرد: جدایی دو اقتصاد بزرگ چین و آمریکا غیرممکن است.
رییس اسبق بانک مرکزی گفت: تبدیل ‎چین فقیر دهه ۶۰ به دومین اقتصاد جهان، به دلیل دو وعده غذای مردمش نبود!
رییس اتاق ایران و چین گفت: وقوع ابرتورم در اقتصاد ایران به علت داشتن ظرفیت‌ها و امکانات متعدد اقتصادی منتفی است.
وزیر اقتصاد فرانسه با حمایت از موضع رئیس جمهور این کشور درباره تایوان، گفت که پاریس نباید صرفا به خاطر اتحاد با آمریکا، وارد مناقشه چین و تایوان شود.
حتی عدم مشروعیت ملی و فقدان رسمیت بین‌المللی طالبان و مساله چالش برانگیز محرومیت کار و آموزش زنان از سوی طالبان، باعث تامل و توقف چینی‌ها در دسترسی به منابع طبیعی افغانستان نشد.
کاهش رشد فعالیت کارخانه‌های چین، چشم‌انداز بهبود اقتصادی را به چالش می‌کشد.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر اسبق ایران در چین گفت: معتقدم چین اقتصاد اول دنیا را دارد و اینکه می‌گویند آمریکاست، به نظرم دولت آمریکا در حال چاپ پول است.
مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد که اقتصاد ایران و چین می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بسیاری از نیازهای یکدیگر را نیز رفع کند.
سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین، گفت: سفر رئیس جمهور به چین فرصت طلایی بسیار خوبی برای طرفین به لحاظ اقتصادی است.
یک اقتصاددان گفت: رابطه ایران و چین می تواند مشکلات اقتصادی را برطرف سازد.
وزیر دارایی آلمان نسبت به جدایی سریع اقتصادی از چین هشدار داد.
در آغاز سال ۲۰۲۳، عوامل متعددی شامل نگرانی‌های عرضه و تقاضا، سیاست پولی انقباضی در سراسر جهان، انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و رکود احتمالی و بازگشایی چین و خروج این کشور از قرنطینه کرونا، در روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تاثیر خواهند گذاشت.
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که چین در سال ۲۰۲۲ به رشد جهانی یا کمتر از آن خواهد رسید.
اقتصاد چین در سه فصل اول سال فقط سه درصد رشد کرد. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که این نرخ برای کل سال در همان نرخ و بسیار کمتر از هدف رسمی حدود ۵.۵ درصد باقی بماند. پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم با توجه به باد‌های مخالف کوتاه‌مدت، منفی چهار درصد در سه ماهه کاهش دارد که پیش‌بینی کل سال ما را به ۲.۶ درصد کاهش می‌دهد.
چین قصد دارد تقاضای داخلی را برای تقویت اقتصاد گسترش دهد.
خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اجلاسی با حضور معاون نخست‌وزیر چین و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد که متکی به ۴ حوزه اختصاصی و تخصصی دو کشور بود.
چین نسبت ذخایر مورد نیاز بانک ها را کاهش داد تا بتواند به اقتصاد تزریق کند.
فرض کنیم اصلا چیزی به نام برجام وجود ندارد و تحریم‌ها ماندنی است و از بین نمی‌رود. در چنین شرایطی چاره‌ای جز پیداکردن راه‌های بومی و غیرجهانی باقی نمی‌ماند. حداقل، این است که اقتصاد را با شرقی‌ها (چین و روسیه) و همسایگان ببندیم.
دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است ،پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ