ناصر کنعانی در صفحه توییتر خود نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ننگین حقوق بشری هم در داخل و هم خارج از کشور، چطور به خود جرأت داده و خود را در موضع برتر اخلاقی می‌بیند و به موعظه جهان می‌نشیند؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناصر کنعانی گفت: مذاکرات از طریق واسطه‌ها ادامه دارد و می‌توانیم اظهار خرسندی کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به امضای توافق تجاری میان تهران _ جاکارتا علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن واکنش نشان داد.
وزیر خارجه آمریکا اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان ماه مارس از سمت سخنگویی استعفا خواهد داد.
هم اکنون ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که در غیاب سخنگوی وزارت خارجه، نشست‌های خبری وزارت خارجه آمریکا را برگزار می‌کند. پیش از پاتل، "جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود که پس از ۱۶ ماه خدمت در دولت جو بایدن و بدون اعلام نقش بعدی‌اش از این سمت برکنار شد.
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، «متیو میلر» را به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه آمریکا و جانشین ند پرایس معرفی کرد.
ودانت پاتل، از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تعمیق روابط میان روسیه و بازیگرانی مانند ایران را باعث نگرانی عمیق خوانده است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سمت خود کناره گیری می کند.
خارجه جمهوری آذربایجان امروز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در خصوص رفع محاصره مسیر «لاچین» به دروغگویی متهم کرد.
کنعانی درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا و همچنین تاثیر آن بر مناسبات ایران و ونزوئلا بیان کرد: مناسبات دوجانبه بین دولت‌ها و کشور‌ها به خودشان برمی‌گردد و در چارچوب منافع و مصالح خودشان آنچه به ما ارتباط پیدا می‌کند مناسبات دوجانبه ایران و ونزوئلا در عالیترین سطح برقرار است.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه و سرقت نفت و گندم این کشور، غیرقانونی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که در این تصمیم‌گیری نهاد تیم ملی فوتبال این کشور هماهنگی و همکاری نداشته است.
پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این جمله بایدن که «مردم ایران خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند»، اشاره‌ای به موضوع تغییر حکومت دارد، گفت: به مردم ایران بستگی دارد که جریان و مسیر این جنبش را تعیین کنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با طرح این ادعا که ایران باید برای رفتار خود با معترضان مسئول دانسته شود، تاکید کرد که ایالات متحده به همکاری خود با شرکا و متحدانش برای پاسخ به ایران ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی به توئیت وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.
ناصر کنعانی گفت: آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هر گونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روند مذاکرات ماهیت خاصی دارد به دلیل حساسیت موضوع و به دلیل محرمانه بودن موضوع مذاکرات همه طرف‌ها تا الان سعی کرده‌اند تا به ماهیت محرمانه بودن مذاکرات پایبند باشند به این جهت که رسانه‌ای کردن زودهنگام کمک به نتیجه مذاکرات نمی‌کند و باید در بازه زمانی مناسب خود، این اطلاع رسانی صورت بگیرد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور بیان کرد: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در طرح ترور مقامات پیشین آمریکایی، در صفحه توییترش نوشت: داستان سرائی آمریکا در خصوص یک عنصر ورشکسته سیاسی، تروریست شناخته شده و کودتاچی علیه کشور‌ها و دولت‌های مستقل، فرار به جلو با هدف فرار از مسؤلیت یک جنایت بین المللی است.
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان، در طعنه‌ای آشکار به سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان به او توصیه کرد وقتش را بیشتر صرف بهبود وضعیت مردم آمریکا کند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توییتی تاکید کرد که لندن و پاریس باید به واشنگتن برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت حصول توافق در وین فشار وارد کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ