اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ماندگاری توده هوای گرم در سطح استان طی روزهای پیش رو خبرداد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت دمایی در کشور اظهار کرد: در حالی که از پنجشنبه در شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و نوار شمالی کشور روند افزایش دما آغاز شده، طی روز شنبه نیز این روند افزایش دما ادامه دارد، البته در نواحی شرقی کمی کاهش دما رخ خواهد داد، اما از روز یکشنبه تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم در کشور پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره ورود توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری آن تا پایان هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.
طی این مدت در ارتفاعات گاهی رخداد مه و کولاک برف دور از انتظار نیست همچنین تا صبح فردا ماندگاری هوای سرد در نیمه‌شمالی استان و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
از فردا تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است و در روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۷ فروردین) افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و بارش پراکنده در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه تا فردا صبح پیش‌بینی می‌شود.
ماندگاری هوای سرد و آلودگی در تهران
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
تهرانی‌ها طی ۳۲روز اول زمستان، ۲۱روز «هوای‌سمی» تنفس کردند. در غیاب سیاست‌های مهارکننده این بحران، سه گانه «ضعف حمل‌ونقل عمومی»، «اجبار به استفاده از خودروی شخصی برای ترددهای شغلی» و «برودت هوا» باعث افزایش شدید «ذرات معلق» در هوا شده است. نتایج چهار مطالعه پزشکی نشان می‌دهد، «ماندگاری آلودگی» در تهران، همبستگی گسترده با افزایش مرگ‌ومیر دارد. ۱۵درصد از مرگ‌های سال۹۶ پایتخت - سالی با آلودگی کمتر از الان- ناشی از هوای سرطان‌زا بود.
اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ماندگاری توده هوای سرد و سکون جوی تا پایان هفته جاری خبرداد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که سبب آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.
شرایط آلودگی این روز‌های هوای پایتخت به‌قدری وخیم است که اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات PM ۲.۵ خبر داد.
صادق ضیائیان گفت: تا روز دوشنبه در جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. از روز شنبه تا سه شنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.
طی این سه روز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش آلاینده‌ها را در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خواهیم داشت اعلام کرد: شاخص هوای تهران همچنان برای همه افراد جامعه ناسالم است و پیش بینی می‌شود دمای هوای پایتخت نیز کاهشی باشد.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
به گزارش سازمان هواشناسی در استانهای گیلان، بوشهر، خوزستان، لرستان، کهگیلویه‌و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تا روز شنبه در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت .
به گزارش سازمان هواشناسی در تهران، سمنان، اصفهان و برخی نواحی مرکزی کشور رگبار و بارش پراکنده برف همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در حال حاضر بارش برف و کولاک شمال و شمال غرب کشور را فراگرفته و تداوم هوای سرد تا روز جمعه تداوم دارد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در حال حاضر بارش برف و کولاک شمال و شمال غرب کشور را فراگرفته و تداوم هوای سرد تا روز جمعه تداوم دارد.
ماندگاری هوای سرد در کشور
اصفهان- سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج ناپایدار در نیمه غربی و ریزش هوای سرد و تداوم سکون جوی در مناطق مرکزی استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ