تلاش‌های تحقیقاتی نشان داد که بیماران مبتلا به آبله میمون با خطر ۲ تا ۳ درصدی تشنج، تورم مغزی جدی (آنسفالیت) و یا سردرگمی ذهنی مواجه هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع عبری از مشاهده یک مورد ابتلا به ویروس خطرناک آبله میمونی در اراضی اشغالی خبر می‌دهند.
بیماری شایع شده با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: به جز همان یک مورد مبتلای شناسایی شده در کشور تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به بیماری شناسایی نشده است. خوشبختانه آن یک نفر مبتلا هم با طی دوره بیماری بدون آنکه بیماری را به نزدیکان و اطرافیان خود انتقال دهد، بهبود یافته است. بین دو تا چهار هفته زمان لازم است تا ضایعات پوستی بیماری بهبود یابد که در مورد ایشان هم این اتفاق افتاد.
دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست با بیان اینکه خوشبختانه آبله میمونی در دوره پنهان بیماری قابلیت انتقال ندارد، گفت: در پاندمی‌هایی مانند کووید ۱۹ که با آن مواجه شدیم، جامعه به این اتفاقات متداول بهداشتی حساس می‌شود. عملا اقدامی که باید انجام شود، این است که متولیان سلامت جامعه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و مردم هم اگر علائمی مانند تاول پوستی و ... دیدند به پزشک مراجعه کرده و از تماس با فردی که این علائم را دارد، اجتناب کنند.
یکی از مقامات بهداشتی ایالت تگزاس آمریکا در این باره گفت: آبله میمونی یک بیماری جدی است به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. ما همچنان از مردم می‌خواهیم که اگر در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی قرار گرفته‌اند یا علائم این بیماری را دارند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
براساس داده‌های مقاله‌ای که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیایی «لَنسِت» منتشر شد این عفونت نام خود را از «فوران تاول‌های قرمز و دردناک در سراسر بدن گرفته که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ می‌شوند». این تاول‌ها شبیه تاول‌هایی است که در بیماران جوان مبتلا به آبله میمون دیده می‌شود.
براساس داده‌های مقاله‌ای که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیایی «لَنسِت» منتشر شد این عفونت نام خود را از «فوران تاول‌های قرمز و دردناک در سراسر بدن گرفته که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ می‌شوند». این تاول‌ها شبیه تاول‌هایی است که در بیماران جوان مبتلا به آبله میمون دیده می‌شود.
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شدت واگیری آبله مرغان فوق العاده بالا است، اما در آبله میمونی کمتر است و شایع نیست؛ در روز‌های اخیر در ۹۲ کشور مواردی از شدت ابتلا گزارش شده است و در کشور و خوزستان نیز مراکز منتخب بهداشتی و بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران مشکوک هستند و پزشکان آموزش‌های لازم را در این رابطه فرا گرفته اند.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان، بیان کرد: ۴۰ درصد کسانی که آزمایش شدند موارد مبتلا به آبله مرغان بودند. اگر رابطه اپیدمیولوژیکی برای انتقال بیماری وجود نداشته باشد، وجود علائم بالینی به تنهایی برای ما مشخص کننده بیماری نیست. آبله میمونی برخلاف کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود که قرار باشد تعداد افراد زیادی در معرض خطر باشند.
چگونه از خود و دیگران در برابر آبله میمونی محافظت کنیم؟
مشخصه معمول این بیماری، بثورات و دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، پا، دهان و اندام تناسلی است. علاوه بر این علائم ممکن است تب، سردرد، خستگی، تورم غدد لنفاوی و احساس ناخوشی نیز بروز پیدا کند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم آبله میمونی، توضیح داد: علائم معمولا شامل تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. بثورات پوستی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از شروع تب آشکار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است صاف یا کمی برجسته بوده و با مایع شفاف یا زرد پر شده و سپس پوسته، پوسته و خشک شده و بریزند. تعداد تاول‌ها در یک فرد می‌تواند از چند عدد تا چند هزار متغیر باشد. بثورات روی صورت، کف دست‌ها و کف پا، دهان، اندام تناسلی و چشم بروز می‌کند.
وزیر بهداشت گفت: یک خانم اهوازی که همسرشان کانادا بودند ابتلای او به آبله میمونی مشخص شد.
دکتر سیدمحمد علوی شامگاه سه شنبه در بخش خبر سیمای خوزستان با بیان اینکه فرد مبتلا به بیماری آبله میمونی با تلاش همکاران بهداشتی سامانه مراقبت بیماری‌ها در اهواز شناسایی شد اظهار داشت: از آنجا که تایید بیماری وی نیاز به آزمایش‌های پیچیده داشت نمونه‌ها به انستیتو پاستور تهران ارسال و پس از تایید تشخیص صورت گرفت.
شناسایی این مورد با همکاری بیمار ـ که یک بانوی ۳۴ ساله است ـ و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است. افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
شناسایی این مورد با همکاری بیمار ـ که یک بانوی ۳۴ ساله است ـ و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است. افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
سخنگوی وزارت بهداشت: اولین فرد مبتلا آبله میمون در ایران که یک خانم ۳۴ ساله است، در اهواز شناسایی شد و با تایید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.
مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میمون را می‌توان با اقدامات بهداشت عمومی از جمله شناسایی و تشخیص زودهنگام موارد بیماری، ردیابی تماس، ایزولاسیون و قرنطینه، مراقبت و درمان بیماران کنترل کرد.
نماد تفارس با سرمایه ۱۸۲۵ میلیارد تومان قرار است عرضه اولیه شود و با توجه به اینکه به نسبت پی بر ایی این نماد قیمت هر سهم ۲۹۵ تومان تعیین می شود آیا خرید این عرضه اولیه با بازدهی مثبت همراه است؟
بر اساس ضوابط شرکت استارتاپی تپسی مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی است که در فرابورس پذیرفته شده و باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده در کدال احتمالا در هفته‌های آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود. جزییات ارزش گذاری سهام «تپسی» را در مطلب زیر بخوانید.
گروه فلزی و معدنی، هفته خاصی را سپری کردند. بحث عوارض بر صادرات باعث ابهامات فراوانی شد که نهایت موجی از عرضه سهام را پدید آورد. این اخبار به کلیت بازار سرایت کرد و منجر به کاهش ۵درصدی قیمت در عموم نمادهای بازار شد.
شیوع آبله میمونی تا چه میزان نگران‌کننده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ