بانک مرکزی با رویه‌هایی مغایر با قانون، با تأسیس یک شرکت برای معاملات ارز و فلزات گرانبها و ابزارها و اوراق بهادار مبتنی بر آن، ضمن دریافت کارمزد از انجام معاملات، در حال رقابت با بخش خصوصی است که این اقدام با سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی هم در تعارض است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته مبادله شد.
مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: توسعه سامانه نیما با استفاده از ظرفیت‌های مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۸۲ تومان معامله شد.
در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، قیمت هر اسکناس دلار ۴۲هزار و ۳۵۲ تومان و نرخ حواله دلار ۳۸هزار و ۵۰۲ تومان اعلام شد.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان معامله شد.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته معامله شد.
در دوماه گذشته که از آغاز به کار مرکز مبادله ایران می‌گذرد بیش از ۶ میلیارد دلار ارز در این مرکز عرضه شد.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش نسبت به روز گذشته همراه بود.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به ۴۱ هزار و ۴۹۲ تومان رسید.
نرخ انواع ارز شامل دلار، یورو و درهم به صورت اسکناس و حواله و قیمت ربع سکه در مرکز مبادله ایران کشف و اعلام شد.
از تاریخ ۱۵ فروردین معاملات ربع سکه در مرکز مبادله انجام می شود.
از فردا پانزدهم فروردین ماه، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود و اشخاص حقیقی جهت خرید ربع سکه، می‌توانند از روز بعد، یعنی چهارشنبه، شانزدهم فرودین ماه به صرافی‌های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که نسبت به خرید ربع سکه از مرکز اقدام کرده‌اند مراجعه کنند.
قیمت هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به ۴۳ هزار و ۴۴۲ تومان و نرخ حواله دلار به ۳۸ هزار و ۷۸۷ تومان رسید.
قیمت هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به ۴۴ هزار و ۸۱۶ تومان و نرخ حواله دلار به ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان رسید.
در معاملات امروز مرکز مبادله ایران حدود ۳۲۰ میلیون یورو در سامانه نیما عرضه شده که ۶۱ میلیون یورو از آن مورد تقاضا قرار گرفته است
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مرکز مبادله ایران مورد تایید مجلس است.
از زمان راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا روز گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار به صورت حواله عرضه شده است.
در مراسم آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلای ایران که با حضور دکتر فرزین و رییس و اعضای شورای پول و اعتبار برگزار شد از اقدامات بانک ملی ایران برای ارائه ارز به متقاضیان تقدیر شد.
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در مورد راه‌اندازی مرکز مبادله طلا و ارز ایران گفت: دولت برای موفقیت این طرح باید مراقب قاچاق ارز باشد.
مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز سه‏ شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ طی مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی آغاز به کار کرد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: قصد داریم همه نیازهای واقعی مردم ایران به ارز را تأمین کنیم و نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف می‌شود نرخ بازار و نرخ مرجع برای قیمت گذاری خواهد بود.
فرزین، رئیس بانک مرکزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا ساعت ۱۱ خبر داد.
بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز سه‏ شنبه مورخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز می‌کند.
شورای پول و اعتبار در جلسه ۱۱ بهمن ماه، مصوبه پیشین خود در خصوص بازار متشکل معاملات ارزی را اصلاح و آن بازار را در سطح توسعه‌یافته‌ای به عنوان «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» ارتقا داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ