بررسی‌ها از سامانه ETS نشان می‌دهد در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، نرخ خرید حواله دلار ۴۰۱۸۷ و نرخ خرید حواله یورو نیز ۴۳۷۷۳ تومان بوده است که در مقایسه با سال‌های قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کانون صرافان به اطلاعیه بانک مرکزی درباره انحلال این کانون واکنش نشان داد.
بانک مرکزی اعلام کرد که پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال گذشته رشد ۴۵.۳ درصدی و در سه ماهه اول ۱۴۰۲ نیز رشد ۲۵.۸ درصدی داشته است.
محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص انتقادات وارده به افزایش پایه پولی همزمان با انتشار آمارهای پولی مربوط به پایان سال گذشته توضیحاتی داد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند.
در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید شد که ضرورت دارد بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به رفع موانع موجود در مسیر حواله کرد ارز دارو و تجهیزات پزشکی اقدام کند.
مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی با ابلاغ بخشنامه و تعیین برش‌های استانی، از اردیبهشت آغاز شده است.
مجلس در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف کرد از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب‌پذیر اقدام کند.
رئیس کل دیوان محاسبات گفت: یکی از موارد مهمی که بانک مرکزی باید روی آن تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشد، موضوع تأمین ارز برای نیازهای ضروری همچون حوزه دارو، درمان و کالاهای اساسی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از دید ما در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت ارزی کشور و همچنین قیمت سکه در بازار و ارزش پول ملی از مأموریت‌های اصلی بانک مرکزی است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی برای تأمین ارز واردکنندگان با تأخیر اقدام می‌کند و این پروسه طولانی برخلاف تسهیل عرصه تولید است.
جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به بهمن ماه سال ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی منتشر شد.
بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ ارز مبنای حقوق و عوارض گمرگی، نرخ ETS و معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.
بر اساس مصوبه مجلس، به منظور حداقل سازی نوسانات بازار ارز بانک مرکزی مجاز است نسبت به فروش ارز به نرخ حداکثر دو درصد کمتر از میانگین نرخ ارز صادرات اقدام کند.
بانک مرکزی از تامین ارز ١۵٠ هزار تن روغن خام وارداتی خبر داد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن واردکنندگان قبل از تخصیص ارز باید ۵ تا ۱۰۰ درصد معادل ریالی پول را در بانک بلوکه کنند.
رئیس کل بانک مرکزی سیاست های این بانک برای ایجاد ثبات در بازار ارز را تشریح کرد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون و طبق بررسی‌های صورت گرفته، بانک مرکزی در موضوع کمبودهای دارویی از نظر تأمین ریال و نقدینگی بیش از همه قصور دارد.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:در مورد اجرای حساب واحد خزانه، حتماً باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و بانک مرکزی موظف به مسدودسازی حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:در مورد اجرای حساب واحد خزانه، حتماً باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و بانک مرکزی موظف به مسدودسازی حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکیِ است.
حریری گفت: بحران ارز در شرایط فعلی حاصل یک معادله چند مجهولی است و یک شخص نمی‌تواند آن را مدیریت کند. برای عبور از این بحران نیاز به یک سیاست‌گذار ارزی مقتدر با اختیارات کامل هستیم که علم کافی در زمینه بازار پولی و مالی داشته باشد و بتواند در این شرایط بهترین تصمیم را بگیرد.
مدتی است که بانک‌ها تسهیلات خرد پرداخت نمی‌کنند و اعلام کردند که بانک مرکزی پرداخت این وام‌ها را متوقف کرده است، البته برخی این موضوع را بهانه‌تراشی بانک‌ها می‌دانند و دلیل آن را انضباط بخشی بانک مرکزی برای جلوگیری از خلق پول قلمداد کردند با این حال مردم برای دریافت وام با در بسته مواجه شدند.
یک نماینده مجلس گفت: بانک مرکزی باید به این سوال پاسخ ده که حفظ ارزش پول ملی را از وظایف خود می‌داند یا خیر؟
بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ ارز شفاف‌سازی کند
مجلس، بانک مرکزی را مکلف کرد که موارد مظنون به پولشویی را به مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش کرده و پس از تأیید آن مرکز، نسبت به مسدود کردن حساب اشخاص اقدام کند.
علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در خلال این بحث ها، بیان کرد: یک عزیزی گفت که مجلس خسته است اما بنده اعلام می‌کنم که نمایندگان سر حال به امور رسیدگی می کنند و دشمن خسته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ