افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در اروپا با سرایت به اتریش، هزاران نفر از مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید مصطفی میرسلیم نوشت: دولت باید به جای تکذیب مکرر افزایش قیمت سوخت، صریحا به ‎مردم یادآوری کند که قیمت سوخت و انرژی با توجه به سقوط ‎ارزش پول ملی، از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، به یک دهم کاهش پیدا کرده و این سرمایه ملی تاراج و تبدیل به دود می‌شود و آلودگی آن به حلقوم همه می‌رود؛ و باز اگر جرات ‎اصلاح ندارد، صادقانه از مردم بخواهد: "اقلا ‎اسراف نکنید!"
رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تاکید بر اینکه دولت شوک درمانی نمی کند، نوشت: سیاست‌های غیرقیمتی انرژی می‌تواند بدون ایجاد تکانه‌های جدید به بهینه سازی مصرف انرژی کمک کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تکذیب افزایش قیمت بنزین گفت: نرخ بنزین امسال هیچ تغییری نخواهد ک
مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در اظهاراتی، هشدار داد که قیمت‌های انرژی ممکن است زمستان امسال دوباره افزایش پیدا کرده و دولت‌ها را مجبور کند یارانه برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند.
مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه گفت به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، افزایش قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی اجتناب‌ناپذیر است.
رشد ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال،تکذیب افزایش قیمت بنزین، میعانات گازی ذخیره شده روی آب به صفر رسید و جزئیات ذخیره سازی گازایران از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
یکی از مهم‌ترین اقدامات، کاهش سهم کالا‌های مهم و تأثیرگذار در سبد هزینه خانوار از جمله مسکن برای افزایش آستانه تحمل آنان است تا نظام حکمرانی مجال یابد بی‌آنکه این آستانه بشکند، دست به تصمیمات اساسی و از جمله اصلاح روند رشد بی‌رویه شتاب مصرف انرژی در کشور بزند. راستی چرا دولت و مجلس و اصولاً حاکمیت برای ساماندهی به وضعیت آشفته وکمرشکن تحت سیطره مافیای زمین و مسکن و مقابله با فعالیت‌های سفته بازانه و سوداگرانه در این بخش که بیشترین نقش را در افزایش هزینه‌های خانوار دارد، اقدام شایانی صورت نمی‌دهند؟!
نماینده مجلس یازدهم گفت: دولت آگاه است که افزایش حامل‌های انرژی می‌تواند بر بسیاری از کالاهای دیگر تأثیر گذار باشد به همین دلیل تا کنون برنامه ای در رابطه با آن ارائه نشده است.
نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به انتقادات تعدادی از نمایندگان در خصوص افزایش قیمت قبوض گاز خانگی انتظار می‌رود کمیسیون انرژی جلسه‌ای در این زمینه برگزار کند و گزارشی به صحن ارائه دهد.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
آقای مومنی با تأکید بر اینکه بدترین سال‌های عملکرد اقتصادی سال‌هایی بوده که توزیع قدرت ناعادلانه شده است، بیان می‌کند که بسیار فاجعه آمیز است که ضد عادلانه‌ترین کار‌ها را با عنوان اینکه می‌خواهیم عدالت برقرار کنیم، انجام می‌دهند و این سناریوی تلخ به ویژه در مورد بنزین مکرر اجرا شده است. رویکرد ناعادلانه‌ی توزیع قدرت و ثروت باعث شده که به واسطه فقدان تقاضای موثر برای دانایی، بدنه حکومت از نظر کیفیت کارشناسی با یک سقوط بی سابقه رو به رو شود.
خبرگزاری بلومبرگ از زیان یک تریلیون دلاری اروپا به دلیل بحران انرژی و افزایش قیمت ها خبر داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که منطقه یورو در طول زمستان با افزایش قیمت انرژی وارد رکود خواهد شد.
فیلمی از تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به افزایش قیمت ها و هزینه های زندگی را مشاهده می‌کنید.
حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر گفت که آنهایی که منتقد افزایش قیمت انرژی هستند، فراموش کرده اند که خود مالیات های هنگفتی را بر مشتقات انرژی در کشورشان وضع می کنند.
رئیس یک اندیشکده حوزه انرژی در ایتالیا اعلام کرد که خانوارهای اروپایی باید به سمت استفاده از هیزم، گلوله‌های سوختی زیستی، و دستکاه‌های پمپ حراراتی بروند.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آژانس ملی مدیریت انرژی مولداوی اعلام کرد که از ابتدای ماه اکتبر قیمت گاز در این کشور ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. از ابتدای
تونس در راستای کاهش یارانه‌های انرژی، قیمت سیلندر گاز برای پخت و پز را به میزان ۱۴ درصد و بنزین را به میزان سه درصد افزایش داد.
راغفر در خصوص اصلاح توزیع یارانه‌های انرژی گفت: «این‌ها صرفاً بهانه و پوششی است بر ضعف‌ها و ناتوانی‌های نظام تصمیم‌گیری اقتصادی در کشور. ما به جای اینکه سعی کنیم نظام مالیاتی خودمان را اصلاح کنیم، مداوم دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای حل مشکلات درآمدی دولت هستیم.»
وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو با ارسال نفت بیشتر به آسیا به محدود کردن قیمت نفت روسیه پاسخ خواهد داد.
مردم فرانسه در پی افزایش قیمت انرژی به اجاق‌ های هیزمی روی آورده و تقاضا برای سوخت خاک اره افزایش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ