منبع آگاه: این سفر برای روز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد- ۱۷ اوت برنامه‌ریزی شده و ملاقات با محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی- با توجه به ملاقات وزیر خارجه عربستان با رئیس‌جمهور ایران- تنظیم شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» امروز جمعه، ۱۸آگوست گزارشی از جزئیات دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در جده را منتشر کرد. براساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در عربستان با «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفتگو کرد.
از اکتبر ۲۰۲۲، کار حفاری در طول کل پروژه آغاز شد. شرکت‌های پیشرفته مهندسی در سطح جهانی، پروژه «لاین» را اجرا خواهند کرد که تحولی جهانی است که دنیا تاکنون شاهد آن نبوده‌است.
در آستانه نشست رسمی و گفت‌وگوی مکرون با بن‌سلمان، یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه فاش کرد که رئیس جمهور این کشور از، ولی عهد عربستان سعودی خواهد خواست تا برای پایان جنگ در اوکراین کمک کند.
رئیس‌جمهور فرانسه امروز با ولیعهد عربستان سعودی که از چند روز پیش به پاریس سفر کرده، در کاخ الیزه دیدار کرد.
در بیانیه صادره از سوی کاخ الیزه آمده است: این سفر روز جمعه انجام شده و محمد بن سلمان در سفر به پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو خواهد داشت.
کاخ الیزه امروز در بیانیه‌ای از سفر روز جمعه ولیعهد عربستان به فرانسه و دیدار با رییس‌جمهور این کشور در پاریس خبر داد.
کاخ الیزه امروز در بیانیه‌ای از سفر روز جمعه ولیعهد عربستان به فرانسه و دیدار با رییس‌جمهور این کشور در پاریس خبر داد.
بر اساس این گزارش، این مذاکرات تلفنی به عنوان بخشی از مذاکرات «بسیار پیچیده» در مورد برقراری پروازهای مستقیم بین فلسطین اشغالی و جده برای مراسم حج امسال بوده است.
به رغم احیای روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و ایران، یک رسانه اسرائیلی مدعی شده چشم‌انداز عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی در حال پیشرفت است.
رئیس‎‌جمهور روسیه امروز جمعه به صورت تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کرد.
کارن یانگ، محقق ارشد پژوهشی در مرکز سیاست انرژی جهانی دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: «قبلاً تصور سعودی‌ها این بود که مصر بزرگ‌تر از آن است که بخواهد شکست بخورد. اکنون نگرش این است که مصر مسئول اشتباهات خود است».
مقامات سعودی گفته‌اند که نمی‌توانند روابط عادی با اسرائیل ایجاد کنند؛ گامی که شامل تعاملات رسمی دیپلماتیک و احتمالا توافق‌نامه‌های تجاری و سفر نیز می‌شود. آن‌ها می‌گویند تنها در شرایطی این روابط عادی می‌شود که از قبل کشور فلسطین ایجاد شده باشد.
استدلال طلال محمد این است دولت کنونی عربستان منطقی است و نمی‌‌‌خواهد جمهوری اسلامی سقوط کند. در عوض، ریاض به دنبال تضعیف تهران به اندازه کافی برای گرفتن امتیازات ژئوپلیتیک کلیدی است.
هرچند فعلاً در مواضع رسمی عربستان و امارات برآیند روشنی دیده نشده است، اما نشانه‌هایی از یک تنش پنهان در روابط دو طرف وجود دارد. این تنش احتمالی فعلاً بروندادی غیر از قهر‌های موقت دوطرفه نداشته است و باید دید به‌زودی پایان می‌یابد و یا ادامه پیدا می‌کند و در آن صورت آیا در رفتار‌ها و سیاست‌های دو طرف نمود عینی آشکار پیدا می‌کند؟
بن سلمان: از ایران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی درخصوص برنامه هسته‌ای پایبند باشد!
جزیره تاروت در قسمت شرقی شبه‌جزیره عربستان و در حاشیه خلیج فارس واقع شده و با مساحتی حدود ۷۰ کیلومترمربع، ۱۲۰ هزار نفر را در خود جای داده است. این جزیره چندین روستا و شهر دارد. شهر‌های تاروت، دارین و دیراه از جمله شهر‌های این جزیره‌اند.
ژست حمایت بن‌سلمان از قطر در روز افتتاحیه جام‌جهانی!
دفتر نخست‌وزیر بریتانیا امروز -سه‌شنبه- طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تهدیدها علیه صلح و امنیت در خاورمیانه از جمله آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران خوانده شده است، محور دیدار بن‌سلمان و سوناک بوده است.
یک فعال عربستانی از صدورحکم ۳۰ سال حبس برای پسر عموی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع سعودی نوشت: محمد بن سلمان در صحبت های پشت درهای بسته خود، جو بایدن را مورد تمسخر قرار داده و درباره توان عقلی وی ابراز تردید جدی می کند.
شاهزاده سعود الشعلان در پیامی «به غرب» در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود می‌گوید: «هر کس وجود این پادشاهی (سعودی) را به چالش بکشد همه ما آماده جهاد و شهادت خواهیم بود».
پوتین و بن‌سلمان امیدوارند که تورم ناشی از افزایش قیمت انرژی را تشدید کنند تا در انتخابات ماه آینده آمریکا به جمهوری‌خواهان تحت رهبری ترامپ برای در دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان کمک کنند.
یک منبع آگاه با تکذیب اخبار منتشر شده درخصوص شهادت یا ترور یکی از کارکنان نیروی قدس، آن را صرفاً جنگ روانی و خبرسازی کذب رسانه‌های معاند دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ