جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقدامات جهادی دانشمندان صنعت دفاعی، کشور را در حوزه دفاعی بی نیاز کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماری که اکنون نام علمی تاکیمِنویدِس هاریسون‌فوردی را به خود گرفته اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ در کوه‌های جنگلیِ پارک ملی اُتیشی در پرو کشف شد، اما دانشمندان به‌تازگی فهمیده‌اند که این گونه تاکنون اصلاً ناشناخته بوده است.
فیزیکدانان می‌گویند اختلاف پیش‌بینی‌های مدل استاندارد با آزمایش‌های حرکت میون می‌تواند نشانه‌ای از وجود نیروی بنیادی ناشناخته‌ای در فیزیک باشد.
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ جدید ناسا که انتظار می‌رود بین اکتبر ۲۰۲۶ تا مه ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود، احتمالا پتانسیل شناسایی ۴۰۰ سیاره سرگردان را که از نظر جرم مشابه زمین هستند داشته باشد. مشخص نیست این سیارات در کنار جرم خود شباهت دیگری با زمین خواهند داشت یا خیر.
دانشمندان اکنون از مولکول‌های تی‌سی‌آی‌پی برای شناسایی عوامل سرطان و فعال کردن خود تخریبی سلولی استفاده می‌کنند آن‌ها می‌گویند «اما ما همچنین می‌توانیم از همان رویکرد و مولکول‌های مشابه برای فعال کردن سایر ژن‌های درمانی استفاده کنیم.»
پیچ و تیم همکاران اش در مطالعه ای که نتیجه آن اخیرا در مجله Physiology and Behavior منتشر شد نشان دادند که ترجیح مواد غذایی شیرین‌ تر با افزایش فعالیت هیپوتالاموس بخشی از مغز که در کنترل اشتها نقش دارد در پاسخ به گلوکز مرتبط است.
پژوهشگران همچنان فکر می‌کنند سطح اکسیژن نقشی کلیدی در تکثیر گونه‌های چندسلولی داشته است. اما می‌گویند این کاهش اکسیژن بود که در نقش عامل نهایی ظاهر شد.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان گفت: در قالب طرح بورسیه صنعتی امسال شرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور، برای جذب ۱۵۰۰ دانشجوی مستعد درخواست خود را مطرح کرده‌اند.
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
وزیر دفاع گفت: مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در دنیا سرآمد است.
دانشمندان معتقدند سیاه‌چاله‌های عظیم در مراکز کهکشان‌ها وقتی به هم می‌رسند، در یک حرکت رقص‌وار با یکدیگر جفت می‌شوند. در حین چرخش این جفت‌های دوتایی، قبل از اینکه این سیاهچاله‌ها درنهایت در یکدیگر سقوط کرده و ادغام شوند، امواج گرانشی به فضا ساطع می‌شود.
به نظر می‌رسد در نهایت به پاسخی برای این معمای قدیمی دست یافته‌ایم. طبق نتیجه مطالعه‌ای تازه ممکن است ایده هوشمندانه‌ای باشد که روی نظریه اول مرغ و بعد تخم مرغ حساب باز کنیم، زیرا نشان می‌دهد که اولین خزندگان و پرندگان احتمالا فرزندان خود را به دنیا آورده اند.
رئیس جمهور با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کش
در طی مطالعات، محققان ژنی را کشف کردند که پروتئینی را که در رشد یا عدم رشد دندان نقش دارد، رمزگذاری می‌کند. محققان دریافتند موش‌هایی که فاقد ژن خاصی هستند، تعداد دندان‌هایشان افزایش یافته است. پروتئینی به نام (USAG-۱) که توسط این ژن سنتز شده است، رشد دندان‌ها را محدود می‌کند.
روایت یک خبرنگار از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای و دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنان رهبر انقلاب در حضور دانشمندان و دست اندرکاران صنعت صلح آمیز هسته‌ای، جمهوری اسلامی را در سکوی صداقت و وفاداری به پیمان‌های بین المللی نشاند.
به گفته محققان دانشگاه کلمبیا یک ماده مغذی رایج که درمواد غذایی روزمره یافت می شود ممکن است کلید زندگی طولانی مدت و سالم باشد.
جمعی از  دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور صبح دیروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در دیدار با دانشمندان هسته‌ای کشور فرمودند: دشمنان بیست سال است برای ما چالش هسته‌ای درست کرده‌اند چون میدانند که حرکت در صنعت هسته‌ای در حکم کلید برای پیشرفت‌های علمی کشور است.
جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
دستیابی دانشمندان ایرانی به «فناوری و دانش بومی در چرخه سوخت هسته‌ای» از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود که در هر بخش محققان و متخصصان، توضیحات لازم را به رهبر انقلاب اسلامی ارائه می‌دادند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بود و با مأموریت اخیر خود نشان دادند قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات دارند.
هنری موجود بهترین اثبات بر تاریخچه عینک و وجود چنین عینک‌هایی هستند، نقاشی‌های باقی‌مانده از دوره رنسانس، دانشمندانی را نشان می‌دهد که عینک‌های اولیه بر چشم دارند و این عینک‌ها یا روی بینی آن‌ها قرار گرفته یا از پشت سرشان بسته شده است.
برای ارانی مدرنیته و مدرنیزاسیون تفکیک‌ناپذیر بود. بدون چیرگی بر علوم و فنون جدید و پایه‌گذاری اقتصاد نوین یعنی اقتصاد صنعتی، ضد خام‌فروشی، که مستلزم ریشه‌کن کردن روابط مالکیت قرون وسطایی ارباب رعیتی بود، خشونت و انحصارطلبی حاصل از عقب‌افتادگی اقتصادی، جامعه را فلج زده می‌کرد و در دنیای رقابتی مدرن به قهقرا می‌راند.
فرمانده کل ارتش گفت: به پشتوانه تلاش‌ها و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر متخصصین متعهد صنعت دفاعی کشور و استفاده از توان دانشمندان و نخبگان بازدارندگی مطمئن در مقابل دشمنان ایجاد شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ