اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تورم در این کشور اندکی نزول کرد
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
خسارت جهش شدید استقراض بانک آینده از بانک مرکزی به صورت تورم به همه مردم ایران تحمیل می‌شود و اعطای حق رای به وزارت اقتصاد به منظور تعیین تکلیف این بانک است که سریعتر انجام شود.
تورم بالا در اروپا ماندگار است
مشاور وزیر راه و شهرسازی، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی ۳/۸ درصدی قیمت مسکن در روزهای پایانی تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد.
رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس در جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تورم مزمن عامل کاهش ارزش حقوق بازنشستگان است.
تورم آرژانتین اکنون بیش از ۱۱۴ درصد است و رتبه سوم را در میان تورم‌زده‌ترین کشور‌های جهان دارد. پزو، واحد پولی این کشور در یک دوره سه هفته‌ای در آوریل حدود ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. نرخ بهره آرژانتین اکنون ۹۷ درصد است.
دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که تورم این کشور به بالاترین نقطه از سال ۱۹۹۲ تاکنون رسیده است.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
روزنامه «تلگراف» به نقل از اداره آمار انگلیس اعلام کرد که افزایش نرخ اجاره بها و مواد غذایی، تورم نقطه‌ای در بریتانیا را به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسانده است.
هفته نخست رقابت‌های تور جهانی تنیس مردان که با حمایت بانک سامان برگزار می‌شود، با قهرمانی نماینده ایتالیا به پایان رسید.
سینا مقیمی در هفته دوم رقابت های تور جهانی تنیس اتیوپی با برتری مقابل لئوناردو کاتانی از ایتالیا موفق به راهیابی مرحله دوم جدول اصلی شد.
سینا مقیمی در هفته دوم رقابت های تور جهانی تنیس اتیوپی با برتری مقابل لئوناردو کاتانی از ایتالیا موفق به راهیابی مرحله دوم جدول اصلی شد.
عثمانی خوان توره نا به سری آ ایتالیا بازگشت و راهی تیم مودنا شد.
پلیس ایتالیا صبح روز دوشنبه ۲ تن کوکائین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را در بسته‌های شناور از دریا در سواحل سیسیل بیرون کشید. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای نظارتی بسته‌های شناور بزرگ را مشاهده کرده است. ۷۰ بسته ضد آب شناور توسط یک توری در کنار هم نگه داشته شدند. اکنون جستجو برای یافتن هر کسی که آن‌ها را آنجا رها کرده است ادامه دارد.
موسسه رتبه‌بندی فیچ گزارش داد، آلمان و ایتالیا تا پایان سال به علت افزایش تورم وارد رکود می‌شوند، آمریکا نیز معرض یک رکود و انگلیس در رکود قرار دارد.
روزنامه رپوبلیکا ایتالیا مدعی شد که آرسنال قصد دارد در این ژانویه، آندره رابیو را از یوونتوس به خدمت بگیرد.
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه پورتو مورد توجه تیم لاتزیو ایتالیا قرار گرفته است.
"نواک جوکوویچ" صرب و "کسپر رود" نروژی به دیدار نهایی تور جهانی تنیس در تورین ایتالیا راه یافتند.
نواک جوکوویچ صرب به سومین پیروزی خود در رقابت های فینال تور جهانی تنیس در ایتالیا دست یافت.
چهره شاخص تنیس جهان در ادامه روند نزولی خود طی ماه‌های اخیر، دومین شکست خود را در دور پایانی تور جهانی تنیس ایتالیا متحمل شد.
اسطوره ۳۶ ساله تنیس جهان در ادامه نمایش ضعیف خود طی ماه های اخیر این بار در نخستین دیدار خود در دور پایانی تور جهانی تنیس ایتالیا، مقابل تیلور فریتز آمریکایی تن به شکست داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ