بررسی بازار لوازم خانگی حکایت از کاهش قیمت بخشی از محصولات دارد اما نکته مهم این است که این کاهش قیمت از سوی تولیدکنندگان نیست بلکه کسبه به دلیل رکود، کالاها را ارزان تر می فروشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی داخلی نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت ندارد.
بازار لوازم خانگی که گام به گام مسیر انحصاری شدن را در پیش گرفته، از نیمه دوم سال گذشته سیاست جدیدی را اتخاذ کرده است؛ افزایش قیمت بدون دریافت مجوز قانونی و حتی ثبت در سامانه ۱۲۴!
رشیدی کوچی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی کاملا مشخص است، اما تعجب می‌کنم بطور مثال چرا قیمت یک ماشین لباسشویی داخلی سه برابر بهای این کالا در بازار جهانی است، تصریح کرد: هر جا به منظور حمایت از تولید داخل انحصار ایجاد شد، متاسفانه برخی تولیدکننده‌ها گستاخ شدند، به نظر من این حمایت از تولید نیست اگر قرار است از تولید حمایت شود باید مردم از آن منتفع شوند نه صرفا سهامداران که وضعیت آن مشخص است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: تاکنون ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی نداشته، بنابراین هر گونه افزایش قیمت تا پیش از اعلام نظر این ستاد غیرقانونی است.
مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده است
با اجرای سازوکار جدید و کنترل قیمت محصولات فولادی از جمله ورق می‌توان انتظار داشت قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و خودرو تحت کنترل قرار گیرد و همچنین با کنترل قیمت میلگرد، تیرآهن و ... قیمت محصولات مورد نیاز ساختمان سازی نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد و در نهایت کل محصولات زنجیره فولاد از نوسانات ارزی مصون خواهد ماند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت که واحدهایی که اخیرا افزایش قیمت داشتند، هنوز قیمت‌ها را به قبل برنگردانده‌اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: علاوه بر اینکه قیمت لوازم خانگی به قیمت های قبلی بازنگشت، محصولات سرمایشی و گرمایشی نیز طی ۱۰ روز گذشته ۱۵ درصد گران شدند.
سازمان حمایت اعلام کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و واحدهایی که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند، ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.
سازمان حمایت اعلام کرد: هرگونه اعمال قیمت لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی مورد پذیرش نبوده و در صورت شکایت از واحد تولیدی در این خصوص فرایند رسیدگی اعمال می‌شود.
امروز مطالبی همچون تعرفه واردات خودرو‌های خارجی چند درصد شد؟، عرضه اولیه بزرگترین هلدینگ لوازم خانگی، خودرو‌های ایران خودروو سایپا چقدر شد؟، ثبت افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی دبالک، فرغون ۴ برابر خودرو افزایش قیمت داشته است، این سهم بیمه‌ای ۲۷۹ ریال سود تقسیم کرد، رکورد درآمدی این نماد در دی‌ماه شکست؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رئیس انجمن لوازم خانگی گفت: اگرچه وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت هستند اما تولیدکننده برای اینکه نابود نشود، چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارد.
تغییر قیمت لوازم خانگی نیاز به اخذ مجوز دارد اما با این حال تولیدکنندگان بدون اخذ مجوز نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده و صمت نیز در نامه نگاری با تولیدکنندگان، منتظر دریافت دلایل گرانی است.
تغییر قیمت لوازم خانگی نیاز به اخذ مجوز دارد اما با این حال تولیدکنندگان بدون اخذ مجوز نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده و صمت نیز در نامه نگاری با تولیدکنندگان، منتظر دریافت دلایل گرانی است.
واردات لوازم خانگی فعلاً آزاد نمی‌شود، جزئیات قیمت خودروهای اقتصادی، واردات ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال و ۶ توافق وزارت صمت و بورس کالا از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
وزیر صمت با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم، گفت: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، هر گونه افزایش قیمت لوازم خانگی خودزنی است و در صورت گران کردن، محصولات را باید در انبار نگه داشت.
اتاق بازرگانی تهران در گزارشی تاکید کرد که قیمت گذاری دستوری لوازم خانگی نتیجه‌ای جز کاهش تولید و از بین رفتن انگیزه عرضه در برندارد که منجر به افزایش مجدد قیمت و زیان مصرف‌کننده می‌شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی گفت که به دلیل افزایش قیمت قطعات لوازم خانگی، تقاضا در این صنف در سال‌های اخیر فقط ۱۰ درصد رشد داشته که افزایش چشمگیری نیست.
واردات خودرو مانعی ندارد، پرداخت وام خرید لوازم خانگی ایرانی، عدم افزایش قیمت شوینده‌ها و رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی تولید فولاد از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
استفاده از قطعات ارزان در تولید لوازم خانگی، بلاتکلیفی واردات خودرو، ریزش قیمت طلا و سکه و سهولت صادرات در زمان جام جهانی قطر از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ضمن انتقاد از قیمت گذاری دستوری، گفت: برخی از واحدهای تولیدی اجبارا از قطعات کم‌کیفیت استفاده می کنند که این مساله منجر به کاهش کیفیت تولیدات می‌شود.
اجباری شدن خدمات پس از فروش لوازم خانگی، ارزان شدن روغن خوراکی، حذف قرعه کشی برای فروش برخی از خودروها و عدم افزایش قیمت لوازم خانگی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: آشفتگی بازار لوازم خانگی و افزایش قیمت آن دغدغه مردم شده است که وزیر صمت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ