سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرده است که رهبران روسیه و بلاروس قرار است در مورد موضوعات مبرم مربوط به توسعه بیشتر روابط دو کشور گفتگو کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور بلاروس در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»
رئیس جمهور روسیه با هشدار به لهستان، تاکید کرد که هرگونه حمله به خاک بلاروس، حمله به مسکو تلقی خواهد شد.
رئیس جمهور روسیه در پیامی روز استقلال مینسک را به همتای بلاروسی خود تبریک گفت.
رئیس‌جمهور بلاروس که با میانجیگری او شورش اخیر در روسیه به سرعت پایان یافت، در اظهاراتی جدید گفته رئیس‌جمهور روسیه را از کشتن رئیس گروه نظامی «واگنر» منصرف کرد.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در جریان شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، او رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرده است که فرمانده این گروه شورشی را «حذف نکند.»
روز شنبه یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر بر طبق توافقی که با واسطه گری آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس حاصل شد، قبول کرد روز شنبه روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند.
کشورهای غربی در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند که تحولات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنند، از طرفی رئیس جمهور بلاروس نیز در تماس با پوتین در جریان آخرین تحولات این کشور قرار گرفت.
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
رئیس‌جمهور روسیه امروز تأیید کرد که تسلیحات هسته‌ای این کشور در بلاروس مستقر شده‌ است و در جریان حملات موشکی به پایتخت اوکراین چند سامانه آمریکایی پاتریوت منهدم شدند.
وزرای دفاع روسیه و بلاروس روز پنج‌شنبه سندی را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس به امضا رساندند و به دنبال آن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که واکنش او به این خبر «بسیار منفی» است.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که این کشور قصد بازگرداندن تسلیحات اتمی خود از روسیه را دارد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر کرده است.
رئیس جمهور بلاروس در این پیام نوشته بود: «از آنجا که ایران رشد سریع اقتصادی و رفاهی در شرایط پیچیده امروزی را نشان داده، این کشور یک بازیگر مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید».
خبرگزاری رسمی بلاروس از سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور به ایران در هفته‌های آتی خبر داد.
رئیس جمهور بلاروس برای دیدار با همتای روس خود وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
رسانه‌های روسی اعلام کردند رئیس‌جمهور بلاروس برای دیدار با رئیس‌جمهور جمهور و مقامات ارشد روسیه، ساعاتی پیش راهی مسکو شده است.
رئیس جمهور بلاروس در دیدار امروزخود با پوتین تأکید کرد: اشتباهات پس از فروپاشی شوروی را تکرار نخواهیم کرد.
هواپیمای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم اکنون در فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس بر زمین نشست.
هواپیمای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم اکنون در فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس بر زمین نشست.
رئیس جمهور روسیه قرار است اواخر ماه آینده میلادی به کشور بلاروس سفر کند.
رئیس جمهور بلاروس در سخنانی اعلام کرد که همکاری نزدیک این کشور و روسیه به روند رشد خود ادامه می دهد.
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص فرار روس‌ها از بسیج عموم گفت: بگذار ۳۰ یا حتی ۵۰ هزار نفر فرار کنند. به نظرت اگر آن‌ها بمانند جزو مردمان ما هستند؟ پس بگذار فرار کنند! من نمی‌دانم تو به چه چیزی فکر می‌کنی، اما من در سال ۲۰۲۰ زمانی که مردم بلاروس در جریانات پس از انتخابات فرار کردند، اصلاً نگران نبودم. آن‌ها بعد‌ها التماس کردند که به کشور بازگردند. پس قطعاً فراری‌های روس هم بازمی‌گردند. اما در آن زمان تصمیم با توست که با آن‌ها چه کنی و چه تصمیمی برای‌شان بگیری. اینکه اجازه بدهی برگردند یا همان‌جایی که رفتند بمانند. در همین حال رسانه‌ها حرکات پای پوتین را، نشانه‌ای از اضطراب و نگرانی او تحلیل کرده‌اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود در سوچی دیدار و گفتگو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ