سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی در استان، گفت: پوشش گیاهی در اراضی ملی و مراتع استان رو به خشکی گذاشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صندوق بین‌المللی پول و آرژانتین به توافقی برای بازبینی وام‌های ۷.۵ میلیارد دلاری دست یافتند.
تلفات برقِ تولید شده توسط توربین‌های آبی طی ۲۰ سال گذشته، ۱۲۱ میلیون تن آلاینده کربن به جو زمین اضافه کرده که تقریبا برابر است با اینکه ۱.۳ میلیون خودرو بیشتر در جاده‌های جهان حرکت کنند! این رقمِ بزرگ نباید تعجب‌آور باشد چرا که به نظر می‌رسد هر چه هوا گرم‌تر شود، میزانِ آب کمتر و میزانِ برق تولیدی توسط آن کمتر و کمتر خواهد شد.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس شاخص خشکسالی SPI ما از سال ۱۳۷۰ به بعد به جز سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ همواره در کشور خشکسالی داشته ایم.
وضعیت خشکسالی در هیرمند به خاطر اعمال سیاست‌های غرب و آمریکا علیه ایران است که طالبان و دولت‌های قبلی افغانستان را به سوی ممانعت از ورود آب به ایران سوق دادند.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برآورد اولیه خسارت ۱۴ هزار میلیارد ریالی در اثر خشکسالی به ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی در سطح چهار شهرستان این استان خبر داد.
اسپانیا با نزدیک شدن تابستان به دمای بی سابقه‌ای از گرما رسید.
ریکاردو آلوز هشتمین بازی بدون پاس گل را هم سپری کرد.
مهدی عبدی در آستانه یکسالگی دوری خود از گلزنی، دروازه نفت مسجدسلیمان را گشود تا در همان گوشه زمین بغضش بترکد.
رودخانه دجله در عراق این روزها حال و روز خوشی ندارد و یکی از شاخه های آن در استان میسان شاهد افت شدید سطح آب است.
رودخانه دجله در عراق این روزها حال و روز خوشی ندارد و یکی از شاخه های آن در استان میسان شاهد افت شدید سطح آب است.
باستان شناسان از کمبود باران در اسپانیا برای بازسازی چارچوب آگوستوبریگا یک مرکز باستانی که هفت دهه پیش بر اثر ترکیدن یک مخزن زیر آب رفت استفاده کردند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از روند رو به رشد بیابانی شدن و وقوع ریزگرد در استان خبر داد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با این پدیده کافی نیست.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خشکسالی‌های مستمر طی سالهای اخیر، بر لزوم تدوین برنامه‌ای منسجم و فرادستگاهی برای مدیریت منابع آب کشور تأکید کرد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دوره خشکسالی در این استان تا ۴۵ روز آینده کماکان استمرار خواهد داشت.
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت خشکسالی و سیل به کشاورزان برآورد شده، اما هنوز تا امروز مبلغی به آنها پرداخت نشده است.
رویترز گزارش داده است در پی خشکسالی شدید تابستان گذشته و طوفان «ایان» محصولات کشاورزی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و قیمت‌ها ممکن است تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
خشکسالی بزرگترین دریاچه چین را خشکاند
بارش باران در این حوزه از ماه ژوییه، نصف میزان سال‌های معمول بوده است. تا این تاریخ، خشکسالی تقریبا به دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در شش استان به همراه یانگ‌تسه آسیب زده است و تامین آب برای ۲۹۰ هزار نفر و ۳۵۰ هزار دام بزرگ مختل شده است.
خشک شدن ده ها رودخانه بزرگ و کوچک، و از بین رفتن دریاچه ها و گرمایش زمین و خشکسالی های پیاپی و عدم بارندگی های مناسب در قاره سبز، آنجا را به قاره زرد تبدیل کرده است.
خشکسالی به دوره‌ای از شرایط خشک‌تر از حد معمول ناشی از کمبود بارندگی اشاره دارد. خشکسالی پدیده پیچیده‌ای است که می‌تواند برای هفته ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها ادامه داشته باشد و اغلب پیامد‌های گسترده‌ای برای جمعیت‌های انسانی و اقتصاد کشور‌های مختلف به همراه دارد.
جف دیویس از مقام‌های «پارک ایالتی دره دایناسورها» تگزاس گفت: ردپا‌ها در مسیری حدودا ۳۵ متری روی زمین نقش بسته است. تخمین زده می‌شود که در حدود ۱۴۰ رد پا از این یک دایناسور به جا مانده باشد که حالا حدود ۶۰ تای آن‌ها اکنون پیداست.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در این‌باره می‌گوید: بارندگی‌های اخیر ۴.۵ درصد کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد. این بارش‌ها برخلاف بزرگی و خسارات وارد شده، کم‌بارشی را به‌طور کامل جبران نمی‌کنند و ایران همچنان در وضعیت خشکسالی متوسط تا شدید و استثنایی قرار دارد.
در حال حاضر بیش از صد شهر در فرانسه وجود دارد که دیگر آب آشامیدنی ندارند و آب مورد نیاز آن‌ها با کامیون منتقل می‌شود زیرا لوله‌های آب خشکیده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ