رئیس جمهور لیتوانی که میزبانی اجلاس سران ناتو را برعهده دارد، گفته است که این ائتلاف نظامی باید نگرانی‌اش درباره توانمندی هسته‌ای روسیه را کاهش داده و از برخی معاهدات اصلی خارج شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ترکیه، موافقت با عضویت سوئد در ناتو را به شروط سنگینی منوط کرده بود اما در لیتوانی ورق برگشت و او حاضر شد به توصیه بایدن و استولتنبرگ عمل کند.
سفارت ایران در بروکسل در بیانیه‌ای ضمن مردود خواندن اتهامات بی‌اساس سران ناتو در لیتوانی، اعلام کرد: اعمال فشار حداکثری علیه ایران توسط بسیاری از اعضای ناتو که مصیبت‌های زیادی را برای مردم ایران به وجود آورده، به منزله جنایت علیه بشریت بوده و بایستی متوقف شود.
دبیرکل ناتو امروز در کنفرانس مطبوعاتی نشست سران ناتو در لیتوانی ادعا کرد: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود!
یک رسانه معتبر آمریکایی گفت: همزمان با نشست سازمان ناتو در لیتوانی، زلنسکی در توییتی جنجالی با طعنه به کشورهای غربی در عدم جدیت در پیوستن کی‌یف به ناتو، خشم و آشفتگی مقامات غربی را برآشفت.
رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور آمریکا امروز در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با یکدیگر دیدار کردند.
آلمان در حاشیه نشست ناتو در لیتوانی اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو به اوکراین ارائه خواهد کرد.
آلمان در حاشیه نشست ناتو در لیتوانی اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو به اوکراین ارائه خواهد کرد.
سخنگوی کرملین تاکید کرد که مسکو اجلاس سران ناتو در لیتوانی را «به‌دقت» زیر نظر دارد.
رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون وارد شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی شد تا فردا در نشست دو روزه سران کشورهای عضو ناتو شرکت کند.
روزنامه انگلیسی گاردین فاش ساخت که در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در لیتوانی، مقامات اوکراین کماکان به سیاست اعضای این سازمان نظامی در طرح عضویت کی‌یف به ناتو دلگرم نیستند.
آلمان قصد دارد از دیگر اعضای ناتو در اجلاس ویلنیوس لیتوانی بخواهد که با عضویت فوری اوکراین در ناتو مخالفت کنند.
یک روزنامه نزدیک به دولت چین در لحنی بسیار تند در واکنش به راهبرد تازه منتشر شده لیتوانی درباره هند و اقیانوسیه نوشت که مواضع ضدچینی این کشور تقلیدی از آمریکایی‌ها است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
رؤسای جمهور لیتوانی، لتونی و لهستان در نامه‌ای خطاب به «ینس استولتنبرگ» به‌بهانه استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس، خواستار تقویت جناح شرقی ناتو شدند.
رئیس جمهور لیتوانی پیش از برگزاری اجلاس ناتو در ویلنیوس «برای ابلاغ یک پیام» به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرد.
رئیس جمهور لیتوانی گفت که این کشور برای اوکراین، دو سامانه پدافند زمین به هوای «ناسامز/NASAMS» خریداری کرده است.
اعضای ناتو در حال بررسی طرحی هستند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی را تسهیل کرده و این طرح در اجلاس آتی ناتو در لیتوانی علنی خواهد شد.
زلنسکی خواستار نقشه راه پیوستن کیف به ناتو قبل از اجلاس سران در ماه جولای در لیتوانی است.
رئیس‌جمهور لیتوانی امروز در اظهاراتی اعلام کرد که احتمال پیوستن اوکراین به ناتو در جریان درگیری‌های جاری در این کشور وجود ندارد.
گروشکو گفت، اگر «نیرو‌ها و منابع دیگر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما گام‌های بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه» با «تقویت پتانسیل نظامی خود در غرب و شمال غرب» برمی داریم. بااین حال، مقام‌ها مایلند که سوئد را قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران ائتلاف در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ۱۱ و ۱۲ژوئیه وارد ائتلاف کنند.
آلمان و لیتوانی در خصوص استقرار سامانه های پدافند هوایی در جناح شرقی ناتو به توافق رسیدند.
نخست وزیر لیتوانی مدعی است این کشور و دیگر اعضای ناتو در جهت تقویت توان دفاعی خود گام برمی دارند.
بایدن روز سه‌شنبه وارد ورشو می‌شود و با آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان دیدار خواهد کرد. او روز چهارشنبه با رهبران «بخارست ناین»، گروهی از اعضای ناتو در اروپای شرقی شامل بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی ملاقات می‌کند.
وزیر دفاع آلمان امروز در دیدار با نظامیان کشورش در لیتوانی گفت: ناتو از اعضای خود در برابر روسیه باید بیشتر محافظت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ