محمد باقر قالیباف رئیس مجلس گفت: دهه نود، از نظر فکری و نظری و در عرصه علوم فکری و انسانی، دهه خوبی نبود. اگر علوم انسانی جایگاه شایسته خود در تداوم نهضت نرم‌افزاری و تولید علم پیدا کرده بود چه بسا شاهد رخداد‌هایی مثل ناآرامی‌های سال گذشته نبودیم یا مواجهه بهتری با آن می‌داشتیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف گفت: اگر به صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون بشکه در روز باور داریم، باید مردم در اولویت انتفاع حاصل از آن قرار داشته باشند و اول آن‌ها از این منابع بهره‌مند شوند و در مرحله بعدی درصدی از این منابع در اختیار دولت قرار بگیرد. باید شرایطی ایجاد شود که مردم به دنبال وسایل تکنولوژی و بهینه‌ای که وجود دارد بدوند و قدرت خرید آن‌ها را هم پیدا کنند؛ هر کار دیگری انجام دهیم، آب در هاون کوبیدن است. امروز نیازمند تصمیماتی شجاعانه، عقلانی و خردمندانه هستیم که سخت و در جا‌هایی تلخ هستند؛ ما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیریم تا از فرصت با ریسک موجود استفاده کنیم.
قالیباف با بیان اینکه اگر مشکل مسکن مردم را حل کنیم، مردم نه از ما یارانه و نه هیچ دیگر نمی‌خواهند، اظهار کرد: حل مشکل مسکن به تنهایی حل مشکل دائم معیشت آن‌ها است، در حال حاضر زن و مرد اگر مسکن نداشته باشند و به صورت دو شیفت نیز با هم کار کنند، نمی‌توانند اجاره خانه را بدهند.
اگر زنی در محل کار پیشنهاد نامشروعی از سوی همکار خود دریافت کند، می‌تواند علیه آن فرد شکایت کند و آن فرد از کار دولتی خود اخراج خواهد شد. فرستادن تصاویر و مطالب مستهجن برای زنان بدون رضایت آن‌ها نیز جرم خواهد بود. تصویربرداری از زنان حین اعمال جرم علیه آن‌ها خود جرم خواهد بود.
رئیس قوه مقننه گفت: امروز دشمنان‌مان در نقاطی ایستاده‌اند و در ابعاد مختلف در حال جنگ ترکیبی با ما هستند که دقیقاً در همان نقاط ضعف داریم و اگر کارآمد عمل می‌کردیم، دچار مشکلاتی از این جنس نبودیم.
قالیباف گفت: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم خواسته انقلاب و مسیر درست نیست. وقتی بر مردم تاکید داریم حسنش بر این است که اگر اشتباهی کردیم، مردم ناظرند، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند؛ مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای اروپا بخواهد در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند و ثلمه‌ای به سپاه بزند، مجلس با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
سردار سلامی: اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه با محوریت نیروی قدس و فرماندهی شهید سلیمانی نبود، قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد، دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است، از بین می‌رفت.
رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر گفت: خدا به ماتوفیق دهد قدردان وجود مادر باشیم و اگر درحقشان کوتاهی کرده‌ایم جبران کنیم.
بیژن نوباوه گفت: امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پلتفرم داخلی با سرعت و با امنیت باشد قطعا همه نیز ترجیح می‌دهند که از پلتفرم داخلی استفاده کنند. از سویی دیگر در حوزه پیام رسان‌ها یک موضوع حائز اهمیت است دسترسی به بخش خارجی برای برخی از حوزه‌ها مانند دانشگاه و تجار حائز اهمیت است.
مجلس کار خود در هجدهمین روز از آبان ماه را راس ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه و با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز کرد در حالی که ریاست جلسه برعهده قالیباف بود و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز دستورکار‌های نشست را قرائت نمود.
مجلس کار خود در هجدهمین روز از آبان ماه را راس ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه و با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز کرد در حالی که ریاست جلسه برعهده قالیباف بود و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز دستورکار‌های نشست را قرائت نمود.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به تاریخ سیستان و بلوچستان نگاه کنید، همیشه بلوچ‌های ما مدافع ایران، مدافع استقلال ایران و مبارزان جدی استعمار و استکبار انگلیس بوده‌اند.
«رجانیوز» نوشت: نئولیبرال‌های اصلاح‌خواه ابایی از افتادن به ورطه‌ی سکولاریسم نیز نداشته و اگر شرایط اقتضا کند این مطالبه را نیز علم کرده و خواهان جدایی دین از سیاست شده و حتی حکومت پارلمانی را نیز مطالبه می‌کنند. فرقی هم ندارد شومنی، چون ضرغامی باشد یا تکنوکراتی، چون ...
در طول سال‌های گذشته مدیریت مناطق آزاد تا حدی به محلی برای به کارگیری چهره‌های سیاسی تبدیل شده بود و سال‌ها بین وزارت اقتصاد و مناطق آزاد بر سر برخی مسائل اختلافاتی وجود داشت. اگر چه سعید محمد در طول مدت فعالیت اش در این سمت، به شدت از عملکرد مناطق آزاد دفاع می‌کرد.
رئیس مجلس گفت: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می‌کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.
رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: ما شرایط سخت را دیده‌ایم و می‌دانیم اگر با مقاومت و استقامت خالصانه و البته توام با مدیریت، درایت، خلاقیت، پختگی و گذشت کار را پیش ببریم، از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و به طور قطع صحنه‌های سخت امروز، تکرار صحنه‌های سخت دیروز است.
قالیباف گفت: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت بگیرد، می‌تواند برای ما مثمر باشد چرا که رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت تطبیق مغایرت و اشکالات آئین نامه واردات خودرو که در هیئت دولت تصویب شده را بررسی کرده و اگر اشکالی وجود داشته باشد اصلاح آن را پیگیری می‌کند.
قالیباف گفت: به مدیر قوی و امین باید شجاعت داد تا بتواند کار‌ها را پیش ببرد و مسئولیت‌پذیر باشد، امروز در بروکراسی بسیار پیچیده و بی‌ربطی گرفتاریم که اگر بخواهیم از آن عبور کنیم باید شجاعت داشته باشیم .
قالیباف تأکید کرد: بنابراین اگر برنامه هفتم توسعه کل کشور را به روال گذشته بنویسیم حتی اگر در مجلس و دولت انقلابی هم باشد هیچ خاصیتی ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر برنامه هفتم توسعه کل کشور را به روال گذشته بنویسیم هیچ خاصیتی ندارد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت:رئیس مجلس اعلام کرد که اصلاح قانون انتخابات نهایتا تا مهر ماه در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد؛ اگر این اتفاق بیفتد انتخابات ۱۴۰۲ با قانون اصلاح شده برگزار می‌شود.
نشست علنی امروز (یکشنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی ساعت 10 و 22 دقیقه صبح آغاز شد که نمایندگان مردم در ساعات ابتدایی، جلسه را به صورت غیر علنی با حضور 3 عضو کابینه دولت سیزدهم برگزار کردند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ