تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت سوئد در تهران و ابراز انزجار نسبت به هتک حرمتِ قرآن کریم در این کشور را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در سوئد، عصر امروز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲ مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌ها و دست‌نوشته‌های مختلف نسبت به هتک حرمت قرآن در سوئد ابراز انزجار کردند. این تجمع به همت جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی و جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شده است.
روایتی متفاوت از تحرکات جنبش‌های دانشجویی در ایران را در این مستند مشاهده می‌کنید.
روز پنجشنبه شماری از دانشجویان ایرانی و فعالان تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل نمایندگی سازمان ملل در تهران تجمع کردند و با قرائت بیانیه‌ای بر حمایت خود از مردم فلسطین تأکید کردند.
دکتر سلیمانی تاکید کرد: اعتراض امروز تعداد اندکی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به مسئله پوشش و حجاب بود و این دانشجویان شعارهایی با موضوع پوشش و البته مسائل دیگر مطرح کردند و تجمع نیز حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید.
دانشجویان یونانی امروز در اعتراض به حادثه برخورد ۲ قطار مقابل وزارت حمل و نقل این کشور تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.
دانشجویان در مرکز شهر آتن پایتخت یونان در اعتراض به حادثه برخورد ۲ قطار در این کشور، تظاهرات کردند.
جمعی از دانشجویان در اعتراض به مصوبه مولدسازی اموال دولتی مقابل مجلس تجمع کردند.
دانشجویان پسر دانشگاه هرات با انتشار بیانیه ای با تاکید بر حق همگانی تحصیلات، اعلام کردند تا زمانی که دختران از این حق برخوردار نشوند، در کلاس ها حاضر نخواهند شد.
در بیانیه دانشگاه صنعتی شریف آمده است: باید حق پرسش، مطالبه‌گری، انتقاد و اعتراض دانشجویان با رعایت شئون اخلاقی، قوانین کشور و مقررات دانشگاه و بدون هراس از ابراز اندیشه، به رسمیت شناخته شود
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: امروز شماری از دانشجویان در تجمعی صنفی و در اعتراض به موضوع شیوع بیماری گوارشی، مقابل دفتر رییس دانشگاه حضور یافتند.
دانشجویان پزشکی در پاریس، پایتخت فرانسه، در اعتراض به طرح دولت برای افزودن یک سال تحصیلی دیگر به برنامه‌های درسی خود تظاهرات برگزار کردند. دولت فرانسه در نظر دارد یک سال چهارم را برای دانشجویان پزشکی عمومی اضافه کند که طی آن آن‌ها برای کار در مناطق دورافتاده اعزام خواهند شد تا کمبود پرسنل پزشکی در آنجا جبران شود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه اعتراض حق دانشجویان است، گفت: نیازی به حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه نیست.
در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، چند تن از دانشجویان از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، در نهایت ادب و نزاکت و بدون لکنت زبان، مسائل، خواسته‌ها، نقدها و پیشنهادات و اعتراض خود را مطرح کردند و از جمله از مبارزه مجدانه با مفاسد در ساحت‌های گوناگون، مرزبندی با اغتشاشاگران، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و رفع مشکلات معیشتی مردم سخن گفتند.
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پیش از ظهر یکشنبه ( ۸ آبان ۱۴۰۱ ) در اعتراض به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) در دانشکده برق و الکترونیک این دانشگاه تجمع کردند.
صبح امروز دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به دخالت‌های دولت انگلیس در اتفاقات اخیر روبروی سفارتخانه این کشور تجمع کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران پنجشنبه ۵ آبان ماه مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کردند. این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی به حمایت دولت انگلیس از رسانه‌های حامی ناآرامی‌های اخیر در ایران اعتراض داشته و علیه آن شعار سر دادند.
براساس اعلام بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، امروز دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به هتاکی ها و حرمت شکنی ها تجمع می کنند.
نصیری‌قیداری گفت: ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم.
شماری از دانشجویان دختر در پایتخت افغانستان پس از اخراج از دانشگاه کابل تظاهرات کردند. معترضان شعار می‌دهند: «به جرم درس خواندن، به جرم دیدن ما را از دانشگاه اخراج کردند».
رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: مردم یک روزه خشمگین و عصبانی نمی­‌شوند/ اگر راهی برای تأثیرگذاری واقعی بر رفتار حکومت (و نه فقط نمایش اعتراض) از طریق رویه‌های مشروع وجود داشته باشد، کار به اعتراض خیابانی نمی‌کشد/ برخی به دلیل «ترس از هزینه­‌های شرکت در اعتراض» در خیابان حضور پیدا نمی‌کنند/ پتانسیل اعتراض در زنان نزدیک به مردان شده است/ اگر یک قانون به هدفش نرسید وحی منزل نیست و می‌تواند تغییر کند/ تجدیدنظر در سیاست‌هایی که هدف خود را محقق نکرده‌اند، عقب‌نشینی نیست
تظاهرات دانشجویان دختر دانشگاه هرات در اعتراض به نسل کشی شیعیان هزاره توسط جنگجویان طالبان سرکوب شد.
دانشگاه علامه نیز ظهر امروز شاهد تجمع جمعی از دانشجویان معترض بود. برخی دانشجویان در این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید با سر دادن بعضی شعارهای تند سیاسی اعتراض خود را نشان دادند.
دانشجویان همچنین خواستار پیوستن اساتید به این اعتراض ها شدند و از سکوت آنها انتقاد کردند.
رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، جزییات اعزام تیم‌های دانشجویی ایران به مسابقات جهانی را که قرار است برای اولین بار برگزار شود، ‌تشریح کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ